Moottorinlämmitin 4.6 V8 Northstariin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Delta_88, 21.12.2016.

  1. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Mitkä ovat vaihtoehdot? Saako kyseiseen koneeseen laitettua lohkolämmitintä, mieluiten tietysti tuplana? Entäs säteilylämmitin/letkulämmitin tai peräti Webasto/Eberi? Harvassa tuntuu olevan mitään noista.
    Talvellakin saattaa joskus joutua autoilemaan.. Seville käynyt mielessä.
     
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    ainakin omassa on letkumallin lämmitin. hoitaa tehtävänsä hyvin ainakin 20 pakkasasteeseen asti. kylmemmässä en oo kokeillu. lähinnä kesä varaautona ollut.
    kyllähän tuolla vois vaikka talvellakin ajella tehokkaan tuntonen lämppäri on ehkä turhan äänekäs välillä kun innostuu puhkumaan. ja nopeasti nostaa lämmöt käynnistyksen jälkeen. noissahan on aika korkealla tuo käyntilämpötila ilmeisesti tarkoituksella.
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    ja lisälämmittimiä ehkä siksikin harvassa että näillä varmaan uutena yleensä lähdetty lämpimästä tallista. harvemmin noita kerrostalon parkkiksilla on ollut aikoinaan lumen alla.:odwink:
     
  4. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Niinpä. Onkohan siellä enää olenkaan niitä pakkastulppia, joihin voisi laittaa lohkolämppärin?
    Lämpenee kuitenkin nopeasti, kun käyntiin saa?
    Huhut kertovat, että olisi hyvä käynnistyjä pahemmillakin pakkasilla. Pitäneekö paikkansa?
    Ihan hieno kone, jos vain tiivisteet kestävät.. kuulemma..
    Parempi kai kuitenkin talvellakin kuin perinteinen takavetosutija?
    Ei vaan viitsisi turhaan kiusata, jos vaihtoehtoja löytyy.
     
  5. jrasi

    jrasi Gearhead

    Hyvin nuo lähtevät kylmästä, omassa ei ole mitään lisälämmitystä ja -27 on vielä raakana vedetty tulille. 350tkm on kohta rääkätty, mutta olishan se lämmitettynä tietysti parempi.

    Pakkasroppuja ei Nortista löydy, eli se on letkulämppäri tai eber/weba
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Defan tai Calixin jälleenmyyntiin yhteyttä ja kysymään saako siihen lohkolämppäriä.
    Jos ei saa, laita letkulämppäri.

    Itse panostaisin Webastoon tai Eberiin.
     
  7. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Minulle on isot poijjaat (eli muut northstarilaiset) sanoneet, ettei kannata alukoneeseen laittaa perinteistä lohkolämppäriä, ei ilmeisesti tykkää tuo alumiini. Letkulämmitin on omassani, on se ihan ok apu, mutta käynnistyy kyllä ilmankin lisälämpöjä hemmetin hyvin ja ongelmitta.

    Kuten jrasi sanoi, letkulämmitin tai sitte eber/webasto/tai jokin muu vastaava. Itsekin vähän haikailen moisen perään...
     
  8. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    En minä sitä käynnistymistä mitenkään epäile tai pelkää. Tuntuu vaan niin hirveältä lyödä pakastinkylmä kone käyntiin, kun tietää kuinka paljon se sitä kuluttaa ja kiusaa esilämmitettyyn verrattuna.. Sähkötolppakin kun on työmatkan molemmissa päissä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Ja parhaimmillaan oli aikoinaan kasissa tuplalohkolämmitin ja vielä letkulämmitin niiden tueksi. Enää puuttui keittolevy öljypohjan alta.. ;)
     
  10. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Kantsii investoida tt-thermo, siinä on punppu, joka kierrättää lämmintä nestettä. Lämmittää tasasemmin, kun semmonen yksi kuuma kökkönen lohkon kyljessä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tai ostaa kiinasta puoleen hintaan. Tai oli sitä jo porissakin paikallisessa sekatavarakaupassakin eli kohta varmaan löytyy jos ei jo niin muualtakin vastaavista.
     
  12. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Eräässä myynti-ilmoituksessa näin, että olisi koneessa muka lohkolämmitin.. Voisiko olla mahdollista, että kysymyksessä on nyt säteilylämmitin eli se "silitysrauta" koneen kyljessä? Mahtaako sellaisen saada tuohon vai onko tuokin tieto ihan huuhaata? Olisi kai sekin tyhjää parempi. Ja webastoa halvempi..
     
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    Optiona on ilmeisesti saanut uudempiin säteilijää. Kummallakin puolen lohkoa omansa.

    [​IMG]
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On varmaan tosi tehokas suomen talveen kuten muutkin vastaavat.
     
  15. sulo100

    sulo100 1st gear

    Mulla Devillessä on laitettu lämppärin kennoon menevän letkun väliin lämmitin .En oo koskaan käyttäny ,et käyttö kokemuksia ei oo.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tollanen aiemmin mainostettu pumpullinen niin varmasti hyvä.
     
  17. north

    north Gearhead

  18. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

  19. north

    north Gearhead

    Juu niin on olisko ollu pariviikkoo sit kun yhteen meijän cädiin startin vaihdoin.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut onkos tuo nyt niin paha? Selälle ainakin parempi kun auton alle konttaus.
     

Kerro tästä muillekin!