kuvien liittäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja Remmiveto, 25.5.2016.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Sanoisin tästä laudan softasta sen verran, että jos kuvien uploadaaminen ei onnistu joko softan ominaisuuksien takia tai sitten että OD:n palvelimella ei ole muka tarpeeksi tilaa, niin surkeeta on. Kaikissa nykyaikaisissa boardi-softissa on upload mahdollisuus ja sen etu on siinä, että jos postaaja deletoi kuvan hostaavasta palvelusta, niin se häviää myöskin tältä palstalta. Ikävä lueskella vanhempia juttuja, joissa olisi joitain kuvallisiakin ohjeita, kun kuvat ovat hävinneet.

    YLLÄPITO, korjatkaa tuo puute mahdollisimman pian
     
    palontie tykkää tästä.
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Lisäyksenä vielä että, tämän boardin softa mahdollistaa tiedostojen lataamisen, mutta joku laiskimus admin ei ole sitä aktivoinut päälle. ;)
    Toi file upload on siitäkin hyvä, että voisi ladata pdf-tiedostoja esim. juurikin ohjeita jne. ;)
    Pyytäkää hostaajalta muutama giga lisää levytilaa, niin voi kytkeä file uploadin päälle, tuskin maksaa montaa euroa tänä päivänä. ;)

    Terveisin yhden toisen phbb-palstan admin. :)

    Edit: Pistin viestiä ylläpidolle.
     
    Muokattu: 2.3.2017
    palontie tykkää tästä.
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nyt tuli asiaa!
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Oli se kuvienlataus suoraa koneelta nappi hetken käytössä uudistuksen jälkeen, mut poistui kun kuvat veisi liikaa tilaa... Kerran kerkesin kokeilee päivän autokuvaan.
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Juu, näin oli ja kerran taisin itsekin ehtiä sitä käyttää ja jopa kehaista uudistusta kunnes selvisi, ettei se ollutkaan tarkoitettu pysyväksi olotilaksi.
    Toimiikos se muuten myyntipalstalla tuo kuvien lataus suoraan omalta koneelta ?
     
  6. cdi

    cdi Double Gearhead

    Saako olla eri mieltä?

    Mä käytän palvelinta justiinsa sen takia että kuvat on itse otettuja ja niihin on tekijäoikeus. Eli jos mut viskataan suupalttina tältä foorumilta käyn palvelussa muuttamassa kuvien osoitteen.

    Ja sitten se käytettävyysasia..............topikki joka on täynnä kuvia latautuu niin kauan ja pomppii ettei sitä voi oikeastaan käyttää kun aikojen päästä. Eli mun hätäinen luonne ei kyllä kerkee odotella. Jos kuvasta on vain osoite se ei hidasta topikkia latautumasta ja sen saa käydä katsomassa joita se kiinnostaa ja muut voi ohittaa.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Toimii.
     
  8. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tähän voisin sanoa ja katinkontit.
    Boardi-softassa voi rajata kuvan maksimikoon pixeleissä tai kilotavujen/megatavujen mukaan.
    Jos kuvan maksimikoko olisi 800x600 ja tiedostokoko max 250kb, niin niitä mahtuu gigaan aika perkuleesti.
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Höpön löpö. Oletteko kuullee TAPATALKista, joka on juurikin kännyköillä keskustelupalstojen käyttöä varten tehty. Helkutin hyvä plugin palstalle, kunhan sellaisen admin vaan viittii asentaa.
     
  10. cdi

    cdi Double Gearhead


    No mä käytän tässä pöytäkoneessa vain LAPATALKKIA ,ja kun pikaisesti katsoin ei se tuo mulle mitään extraa, mobiililla en kirjoita mitään ja harvoin edes luen. Olisit yrittänyt kumota tuota väitettäni kokonaisuudessa.......muutenhan tuo menee mainokseksi.
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Eikös pöytäkoneissa bruukata käyttää weppiselainta. ;)
     
  12. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Noista mitään ymmärrä. IMG laatikko vaan vituttaa :mad:
     
  13. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Täällä taidettiin oppia,kuva enste napsautetaan uuteen välilehteen ja sieltä tänne tohon
    OD kuva valikon kenttään.Ja hoplaa,tuossahan se on.

    [​IMG]

    Kandee treenailla,kuten meikkä jostain googlen miljoonista kuvista.
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  15. arskazone

    arskazone Double Gearhead

  16. valpas

    valpas Gearhead

    Kirjaudun googleen, klikkaan semmosta, missä on 9 pientä mustaa neliöö.
    Sitten klikkaan sitä nelisakaraista ropelia (valokuvat).
    Aukee "google kuvat"
    Avaan jonkun kuvan uudessa välilehdessä.
    Sitten kopioin sen otsikon tänne "Kuva" laatikkoon. Sitten lisään.
    (poistin albumilinkin, kun sitä en nyt enää tarvi :D)
    Tuossa yllä se kuva sitten on.
    Ei näy kuvana!
    Pitää avata tuosta "IMG"-laatikosta se uudessa välilehdessä, ja sitten näkee sen mun Google albumissani.
    Miten sen sais näkymään suoraan täällä?

    Vissiin noita albumikuvia tämä foorumi ei näytä.
    Onko googlessa joku muu tallennuspaikka, ja miten sinne saa kuvansa ladattua?
    [​IMG]
    Mitähän mä nyt tein, kun kuvanäkyy

    Klikkasin kuvaa hiiren oikealla, ja valkkasin sen kopioi osoite.
    Pastetetin sen sitten suoraan tän foorumin "kuva" laatikkoon, ja siinä se!
    [​IMG]
    Juu, nyt pelaa!:)
     
    Muokattu: 4.3.2017
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Kyllä on sitten heleppoo tää kuvien laittaminen tänne nyt, kun keksi, miten näpylöidä.
    Otsikkoa kopioimalla se ei onnistunu.
    Nyt sitten kun muistas taas, miten ne kuvat sai ladattua googleen!
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No mulle ei oo helppoo. Jotenkin onnistuin saamaan keskusteluun kuvan, mutta yritn vaikka mitä, ja lopulta onnistui. En enää tässä kännissä muista mikä oli oikea tapa. :p
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kuvia voi linkittää myös IMG tägeillä eli
    Hakasulku + IMG + hakasulku kiinni + kuvan osoite julkisessa palvelussa + hakasulku + / + IMG + hakasulku kiinni.
    Koodi:
     [IMG]http://i581.photobucket.com/albums/ss254/tukt64/Autot/IMG_1423_zps38a60b5e.jpg[/IMG]
    Näyttää tältä:
    [​IMG]
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Kokeillaas.

    [​IMG]

    Ei pelannu Google kuvista.

    [​IMG]
    Tuolla mun aikasemmin kertomalla tavalla onnistu
     
    Muokattu: 5.3.2017

Kerro tästä muillekin!