Th350 jäähdyttimen putket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. manha

    manha Gearhead

    Voiko kyseisen lootan jäähdyttimen putkien lähdöt tukkia,vai pitääkö niiden kiertää toisiinsa?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pitää kiertää...
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Ei kumpaakaan edellä mainittua vaihtoehtoa,vaan putkien/letkujen tulee kulkea vaihteiston jäähdyttäjän kautta.
    Alun perin jäähdyttäjä ollut integroituna moottorin jäähdyttimen kanssa,mutta myös erillisjäähdyttäjiä käytetään.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mutta jos jäähdytystä ei koe tarvitsevansa, eikö ne silloin voisi tukkiakin?

    Tietysti herää kysymys, miksi ne pitäisi tukkia? Ja missä käytössä vehje on.
     
  5. manha

    manha Gearhead

    Käyttiksen virkaa hoitelee ko. vehje ja hyvin on tätä ennen toiminut ilman jäähdytintä (putket yhdistetty toisiinsa). Nyt vain ampui letkun irti ja tulppaaminen olisi tällähetkellä helpompi vaihtoehto,mikäli siitä ei olisi laatikolle haittaa...
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Miksi lyhentää laatikon käyttöikää ja jättää jäähdytys pois? Kyllähän se varmaan toimii juu mutta miksei sitä jäähdytintä voi laittaa? Jos siellä on jo lähdöt valmiina niin meneehän siinä nyt varmaan kokonainen puolituntinen kun sinne jäähdyttimen laittaa....
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öölipumpussa on by-bass kuula joka päästää mehun sinne minne sen kuuluukin mennä jos tulppaat ne lähdöt. 350 toosaa on saanu ilmajäähdytteisellä turbaanilla myös.
     
    manha tykkää tästä.
  8. manha

    manha Gearhead

    Kiitos asiallisesta vastauksesta kysymykseen.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Suosittelen vielä vilkaisemaan viimeisimmän kirjoittamasi rivin uudelleen.. ja miettimään sitten vielä valintaasi ratkaisun suhteen....o_O
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos on suhkot "laiska" kone, matala stallinen turbaanos eikä aja koko ajan kaasu pohjassa niin ei se ööli siellä välttämättä liikaa lämpene. Kaikissa automaateissa ei ole ollut tehtaan jäljiltä jäähdytystä vaan putket on yhdistetty.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nimenomaan välttämättä.... mutta jokainenhan paskoo tietty omaan tuulettimeensa jos haluaa... :wc:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nää öölijutut on näköjään vahvasti tunteisiin vetoavia ja aiheuttaa verenpaineen nousua myös.
     
    Achti ja xarper tykkäävät tästä.
  13. north

    north Gearhead

    Mitäs mieltä olette kun laittaa erillisen vaihteisto jäähdyttimen kesäautoon niin kannattaako enään ööliä kierrättää syylärin jäähdyttäjän kautta?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei siitä vanhasta mitään hyötyä ole eikä tosin haittaakaan ellei letkut ole "väärinpäin" .
     
  15. north

    north Gearhead

    Niikuin tollain.[​IMG]
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa kuvassa pikku kämmi kun ööli menee kuumana syylarin kierron läpi lisäjäähylle asti:poff:.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  17. north

    north Gearhead

  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei nouse verenpaine kun ei oo omista vermeistä kyse, mutta pistää vaan ihmetyttämään miksi kukaan haluaisi vartavasten kusta omaan sukkaan tekemällä jotain käsittämättömiä patentteja "helppouden" nimissä... menee samaan kategoriaan "korjattujen" sähköjen kanssa... mutta niinku jo aiemmin totesin niin jokainenhan saa tosiaan paskoa omaan ropeliin jos haluaa :poff:
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    DX tykkää tästä.
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ylilämpö laatikot tappaa. Ja se jousikuormitteinen kuula heiketnää öljynkiertovolyymiä voitelulle, se on hätäohitus jos jäähdytin menee tukkoon.

    Ilmajäähdytteisissä sitä kuulaa ja jousta ei ole. Tiedän, kahteen lootaan olen sen asentanut kun niihin on öljyjäähy jälkiasennettu. Toinen oli 65 Impala ilmajäähdytteisellä PG:llä ja toinen kiihdytyskäyttöön rakennettu th400 autossa joka päätyi katukäyttöön.

    Olen nähnyt myös dieselmooottoreita joissa öljyn lisäjäähdytys oli eliminoitu putket tukkimalla ilman että sitä takaiskua oli poistettu. Molemmat koneet oli laakerivikaisia siitä syystä.

    GM:n lootiin saa uusia jäähdyttimen putkia nippoineen parilla kympillä ja biltemasta putkentaivuttimen reilulla kympillä. Koskisilta olen ostellut ja JN Tradingiltä.
     
    KajS ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!