Vanhan auton entisöinin hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 8.3.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    En itse harrasta autojen entisöintiä mutta kiinnostaisi tietää missä hinnoissa pyöritään kun auto on purettu kokonaan, jokainen osa kunnostettu ja kärry on kursittu uudelleen kokoon.

    Olen esittänyt tämän kysymyksen sellaisille harrastajille jotka ovat kyseisiä projekteja tehneet mutta ovat vain höpisseet joidenkin osien vaikeasta saannista ja mittavasta työmäärästä.

    Työvaiheista sen verran että oikeaoppinen ruosteen ja maalinpoisto tehdään kuulema lasipuhalluksella koska hiekkapuhallus on liian kovakourainen ja soodapuhallus voi vaikeuttaa uudelleen maalausta.
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En ole itsekään tehnyt mutta sanoisin että parista tuhannesta eurosta pariinsataan tuhanteen on haarukka. o_O
     
  3. markoyt

    markoyt 3rd gear

    No niin .... Varma kevään merkki
    Here we go again
     
    Mikkis ja Imusihti tykkäävät tästä.
  4. kaarne

    kaarne Gearhead


    Olisi siinä niillä tyypeillä jotka eivät autoja harrasta naurussa pitelemistä kun kuulisivat että joku on käyttänyt vanhan auton entisöintiin 200 000 euroa joka olisi maksanut uutena 40 ooo markkaa.

    Sellainen operaatio on muuten mahdollista toteuttaa Triangle Motor Co-nimisessä firmassa joka sijaitsee Alastarolla.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead


    Usein autoharrastajat aktivoituvat keväällä mutta itse olen jatkuvasti puuhailemassa niiden parissa.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ostaahan jotkut esim taidetta miljoonilla euroilla, vaikka taiteilija on ne aikoinaan ilmaiseksi antanut eteenpäin.

    Toisaalta jos jonkun harvinaisuuden entisöintiin käyttää sen
    200 000€ niin siitä voi vielä saada omansa pois. Ja jos antaa ajan kulua, niin hinta voi pompsahtaa vaikka 300 000 euroon, niinkuin on monen kilpa-auton ja muun klassikon kohdalla käynyt.

    Mutta voi sitä entisöidä edullisestikin. Kuplafolkkari, rättisitikka on ollut yleinen auto johon löytyy osia. Sellaisen entisöinti uudenveroiseksi ei välttämättä suuria summia kustanna.
     
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Voi löytyä vaikka hieman ihmetyttää jos joku maksaa tuollaisen summan entiösöidystä autosta joka on tavallaan väärennös.

    Alkuperäistä sen olla pitää imho.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    On toki jos pitää entisöidyistä autoista. Itse annan arvoa enemmän alkuperäisille ajokuntoisille kärryille vaikka niissä olisi kolhuja ja muuta mutinaa.
     
  10. spede

    spede Gearhead

    Lyhyesti mitä maksaa talon kunnostaminen noin niin kun suurinpiirteesti kun olette niitä joku tehnyt??:eek:
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    3x enemmin kuin mitä siitä kämpäst saa myymällä ikinä.eli verrattavissa auton rakenteluun :D
     
    Saetkae, onoff road, Rotten ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Mielestäni topikki on turha,koska vastaus on täysin riippuvainen entisöitävän/kunnostettavan ajoneuvon iästä,merkistä,ja mallista.
    Unohtamatta aihion kuntoa ja "valmiin tuotteen" tasovaatimusta.
    Ei jatkoon.
     
    valpas ja Mikkis tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ sama vika yleensä täysin entisöidyn auton kohdalla.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Riippuu siitä millainen talo on. Jos ostaa rintamamiestalon niin parhain ratkaisu on sen hävittäminen ja uuden rakentaminen ellei sitten kuulu siihen joukkoon joka pitää tunkkaisesta sisäilmasta.
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Tietysti eri autojen täydellinen kunnostaminen aiheuttaa erillaisia kustannuksia mutta eihän sillä ole väliä jos saamme toisistaan poikkeavia vastauksia kysymykseen.
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei oikein nyt mene jakeluun: Kaarne kysyy, paljonko auton entisöinti maksaa, ja kun saa asiallisen vastauksen, 2000-200 000 e, alkaa mutina, että pikkuklommoilla oleva ajokki onkin parempi, kuin entisöity :(
     
    PetriN, Rotten ja Mikkis tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuleehan se nyt halvemmaksi pitää kun entisöity! Jos sen ois saanu tehtyä vaikka satasella niin mikä jottei.
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Halusin vain kertoa oman kantani asiaan ja jos joku on tyytyväinen entisöityyn autoonsa niin silloin asiassa ei ole mitään mutinan aihetta.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kyllä alkuperäisenäkin säilynyttä autoa joutuu huoltamaan ja korjaamaan.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun itseentisöimättömän rotiskon talliseurana seisoo kaksi Trianglemotorsissa oikein kauniiksi palautettua autoa. Ei ainakaan mulla oo mitään hylkimisreaktioita puoleen eikä toiseen ja kyllä se auton teettäjä jaksaa olla kiinnostunut mun tekemisistä myös. Kaikki ei ehdi eikä osa edes osaa tehdä itse. Tämmönenkin toiminta työllistää ja käytän mä itsekin korjaamopalveluita semmosissa hommissa joita en osaa tai en viitti homman kertaluonteisuuden vuoksi ostaa työkaluja.
     
    Saetkae tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!