Renkaista???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kinde, 18.9.2008.

  1. kinde

    kinde Gearhead

    Miten tarkkaa puuhaa toi tarkastus on renkaiden kohdalla???

    Voiko heittää vyörenkaat alle mutinoitta? Tarkoitus on kyllä laittaa "oikean kokoiset" Barracuda -66 alle.

    Tällaista.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Mikä tarkastus?
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kindelle on iskenyt pussihousutauti :D

    Ei ole MR-tarkastuksessa ongelmaa vyörenkaista, jos on alkuperäistä vastaava koko (tyyli: valkosivu/kirjaimet kohteesta riippuen sekä vanhahtava pintakuvio plussaa).
    Olihan Arvollakin Valdossa vyörenkaat ohuella valkosivulla, vaikka alkujaan mustakylkiset ristikudosrenkaat...
     
  4. lucky13

    lucky13 1st gear

    Oisko museo...
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Just , museotarkistus mobilistiosion alla.

    Kiitti

    Pussikalsaritauti, niinkuin eräs Mäntsälästä asian ilmaisee. :D
     
  6. petu54

    petu54 2nd gear

    Museotarkastajahan on innoissaan, kun on tajuttu laittaa vyörenkaat alle. Reemerkin sanoo Mobilistilehdessä, että rättirenkaat pitäisi lailla kieltää, ku ei meinaa tiellä pysyä. :eek:
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Pussihousu

    [quote Pussikalsaritauti, niinkuin eräs Mäntsälästä asian ilmaisee. :D[/quote]
    Mitäs sitten Karhu pussi tauti on? Nuoriso joskus harrastanee taas sitä. onkos ilmiö valtakunnallinen vai vain meillä maalla. :rotfl:
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    mitä mul on tullu vastaan museo autoja on renkaat, ajovalo umpiot, turvavyöt, vilkut(siis näissä autoissa mis niitä ei ole alunperin, yms liikenne turvallisuutta parantavat tekijät semmosia asioita mitkä ei ole "silmätikku" asioita museotarkastajan silmissä!! tietysten järjellä et ei laita mitään tingeltangelituuning vilkkuja tai 6-pisterallivöitä mihinkään(muuhun kuin ralliautoon...

    hyvää sakkiaahan noi tarkastajat on mitä mää niitä olen jututtanu ja kuullu juttuja niistä......kaverin lantikkaakaan ei kattottu edes miltä altanäyttää, ja kun kaveri mainitti et: "ei tommoseen saa tehtaanlaista pakoputkea joten tein sen ite" tokas vaan katsuri et:" hyvä et on pakoputki" :rotfl:
     
  9. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Kyllä jokaisesta ammattikunnasta löytyy kaikenlaista, myös MR-tarkastajista, mutta myönnetään, että suurin osa on asiallista porukkaa eli poikkeus vahvistaa säännön. Omakohtaista kokemusta on tuollaisista "pilkunviilaajista", esim. ensin vaadittiin 65-Mustangiin hehkulamppu-umpiot, mutta vuotta myöhemmin samat kaverit olisivat hyväksyneet H4:set samaan autoon, ja epävirallisessa esitarkastuksessa havaitut puutteet korjasin kaikki, mutta virallisessa tarkastuksessa sitten kuitenkin hylkäsivät ruostevauriokorjauksissa lisänä käytettyjen pop-niittien takia (nyt ko. auto on MR-rekisterissä toisten tarkastajien jälkeen, tuskin uusi omistaja poisti noita niittejä, kun ei juuri näkynyt kenellekään (=näkyi peräkontin puolelta kun ensin poisti vasemmalta suojapaneelin ja oikealta vararenkaan) !!
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Vanha topiikki, mutta sopii otsikkoon.
    Mulla on Volvossa alla Bridgestone Noranza "nastarenkaat" takana. Kulutuspintaa on vielä noin 6-7mm. Yhtään nastaa ei ole renkaan pinnan ulkopuolella. Yhtään nastaa ei ole irronnut, mutta miltei kaikista on piikki poissa! Ihme, kun katsuri ei huomannut. Mitähän tommosilla nastarenkailla on virkaa?
    Pitää vissiin tehdä niistä välikelin renkaat, ja nyppiä nastojen rungot pois.
    Vai tarviiko niitä runkoja nyppiäkkään, kun se ei ole enää nasta, joka kuluttaa, vaan vain sen jäänne? Katsurikaan ei pidä sitä enää nastana!
     
    simeoni tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin pysyykö se kumiseos jonkun prosentin tanakampana kun nastan jämä siellä :D

    Muuten ehkä nyppisin.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Ehkä on nypittävä, kun joku ymmärtämätön virkamies voi tulkita ne jämät nastoiksi?
    Toinen taas katsastuksessa sanoo, ettei ole nastoja, kun on vain ne jämät.....
    Niin, ja nuo renkaat on olleet takana, ja minähän en jarruun koske. Katsuri oli kovin jarruttelija.
    Hyvin ne, ja nokialaiset rullaa näin kuivalla, kun volvon kulutusmittari näytti 3,9.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Katsastus mies tulkitsee ne nastattomiksi ja talvella poliisi nastattomiksi, mutta kesällä molemmat tulkitsee ne nastallisiksi
     
    valpas tykkää tästä.
  14. cdi

    cdi Double Gearhead

    Kyllä mä oon kaivanu nastan jämät pois ja ajanu renkaan loppuun kesällä.Ei ne tosin tahdo koko kesää kestää vaikka ajais aivan silestoneiksi. Olen sen kompensoinut kolmella vanne sarjalla niin paniikki ei iske päälle missään vaiheessa.
    Huutokaupat comssa on myynnissä maasturin renkaita ja piru kiusaa laittamaan niitä pakettiautoon c-renkaiden tilalle kun hintaero on niin valtava .............rengasratsiapäivät pyrin olemaan kotomiehenä.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kesäsiä vai talvisia tarpeessa?

    Useempi sarja mazdan 14" talvisia siunaantunut ja on säilytetty viileässä sisällä
    Rengaskoneet löytyy iteltä et saa vanteelta pois ja vaikka vanteellekkin jos tarttee
     
  16. cdi

    cdi Double Gearhead

    No talvisista tulee ajamalla kesäsiä. Jää vähän pieneksi pitäis olla 15" 225 on vakio leveys oon tosin käyttäny kapeampiakin. No rengasraudoilla oon pärjännyt näissä tasapainoitus on osto hommaa liian suuri ET mitta loppuu koneesta akseli kesken.

    Muuten olis mullakin vanteella käymättömät kivisillan desert duellerit 16" 2kpl itelle ei tarvetta enää.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    No ei se sitten tuonu helpotusta kummallekkaan

    Oletko harkinnut tasapainotus rakeita tai kuulia renkaisiin, kun toi koko luulisi riittävän. Maasturi kuskithan niitä käyttää mieluusti parempi 200g kuulia kuin 180g punttia vanteessa jäämässä suohon
     
  18. cdi

    cdi Double Gearhead

    Rakeista tiedot nolla tasolla,eikä ole käyttäjiä edes tiedossa.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei ole kokemusta rakeista, muuta kuin et maasturikuskit kehuu niitä

    Pitäis löytää nopeemmin pyörittävä tasapainotus kone, et keskipakoisvoima pitäis ne kuulat paikallaan, niin vois kokeilla

    Epäilen ettei tasapainotuskone joka tallilla on pyöritä riittävän nopeasti


    Helpoin vaihtoehto vois olla ottaa joku oikeen ravistin rengas kuulat sisälle ja nollapainoihin, sit koeajo jos ei ravista, niin hyvä ja painot pois ja koeajo et ravistaako sitten

    Muistaakseni sanovat että 40kmh jälkeen alkais kuulat vaikuttaa


    Jenkeillähän on sellaisia putkellisia kiekkoja jotka tulee vanteiden väliin ja siellä putkessa on kuulia jotka hakeutuu sitten vastapuolelle siihen kohtaan jossa paripyörät käy kauimpana
     

Kerro tästä muillekin!