Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Olisko mennyt juuri sen takia auto myyntiin edellisellä omistajalla että kaikkea pientä pitäisi korjata. Kyllä noistakin äkkiä jo tonni tulee.
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    OSat kyydissä kiitokset vielä kerran..
     
    Roadkill tykkää tästä.
  3. topparius

    topparius 2nd gear

    P*rkeleen p*rkele. Just kerkesin kehumaan sysleriä miten vähä vikanen auto ollut ja leimakin tuli vasta huomatuksetta alle 1000km sit. Mut nyt tuli p0430 Catalyst System Efficiency Below Theshold Bank 2 ja P0700 Transmission control system (MIL Request) vikakoodit yhtäaikaa. Auto oli kuulema vikavalon syttymisenkin jälkeen toiminut normaalisti.

    Nollailin koodit ja pelaakin aivan normaalisti eikä häiriövalo ole enää syttynyt, mutta jostain auton keskeltä edestä kuuluu "Kloks" ja hetken päästä laatikko vaihtaa vaihdetta aivan normaalisti. Siis vaihteenvaihdot toimivat aivan kuin ennenkin. Mutta aivan kuin joku solenoidi tai vastaava napsahtelisi? Onko kellään käynyt näin? :D 4-lovisella 42RLE:llä oleva auto.
     
    Muokattu: 1.4.2017
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kaasuläppävika
     
  5. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Itseasiassa, vika ei ole ilmaantunut tämän jälkeen. Sepältä oli sytytystulppien vaihdon yhteydessä jäänyt jarrutehostimen letku löysälle imusarjasta, tökkäsin letkun napakasti kiinni ja ei enää herjaa vikakoodia 2173, eikä ole merkivaloja sytytellyt. Olimme aika varmoja, että ilmavuoto olisi tullut egr-putken tiivisteen välistä. Mitään vuotoja emme havainneet kun auto käynnissä ja eetteriä sumutettiin liitoksiin. Jenkkisivustolla neuvoivat yhtenä toimenpiteenä ilmavuodolle p2173 tsekkaamaan jarruboosterin letkun kiinnitys. Olikohan toi vika tosiaan tuossa jarrutehostimen löysästi kiinitetyssä letkussa. Ymmärtääksen ilmavuodon ei tarvitse olla suuri sekooittaakseen koneen ja merkkivalot syttyy.
     
  6. topparius

    topparius 2nd gear

    Todellinen vika taisi sit tänään löytyä. Kaupan pihasta lähtiessä syttyi ESP / BAS valo ja toisellapuolella mittaristoa alkoi punainen salama välkkyä joka oli Electronic Throttle Control Light eikä auto kulkenut mihinkään, vika koodeissakaan ei ollut mitään. Jo kaasutellessa kuului samankaltaista napsetta ku ennen ennen vaihteenvaihtoa.

    Googlettelun jälkeen revin kaasuläppäkotelosta piuhan irti ja annoin pyöriä tyhjäkäyntiä röökin verran ja laitoin piuhan kiinni nii ja takasin virrat päälle niin hetken napsutteli mutta herjavalot sammuivat ja auto liikkui taas normaalisti, mutta napse jäi et ilmeisesti kaasuläppä onkin antautumassa.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    http://www.shophemi.com/c-1186-hemi-throttle-bodies.aspx
     
  8. topparius

    topparius 2nd gear

    Noni,

    Tänää puhdistin kaasuläpän joka ei kovin likainen ollutkaan. Kävin ajelemassa autolla ja pelas hienosti 20kilsaa kunnes täyskaasukiihdytyksessä sama homma et ETC ja BAS / ESP valo alkoi palamaan ja vedot katos. Mut nyt tuli vikakoodit

    Vikakoodeja :

    P2111 OBD-II Trouble Code: Throttle Actuator Control System - Stuck Open
    P0222 OBD-II Trouble Code: Throttle/Pedal Position Switch/Sensor B Circuit Low Input
    P0123 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit High Input
    P2112 OBD-II Trouble Code: Throttle Actuator Control System - Stuck Closed
    P0223 OBD-II Trouble Code: Throttle/pedal position switch/sensor B circuit high output
    P2135 TPS Sensor Voltage Correlation DTC
    P0121 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem
    P2101 OBD-II Trouble Code: Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance

    Ei täältä sattuisi löytymään kohtalotovereita? Mistähän tämän selvittäminen kannattaisi aloittaa.
    Auto kyllä tokenee kun nollaa kaasuläpän, mut onko sit todellinen ongelma siellä?
     
  9. Äkkisältään voisi vikakoodit viitata kaasupolkimeen, niitä on joskus mennyt... Mutta voi se silti olla muualla se vika esim huonot liitokset johtosarjassa/maavika, maajohtoja on siellä täällä... jne.
     
  10. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Hei, itelläkin vasta 222 ajettu ja kulutusosiahan nuo. Pitikö pyöränlaakeri selvää ääntä? Ite kuunnellu kannatinlaakeria että täytyy se kahista...
     
  11. topparius

    topparius 2nd gear

    Tuli vapaapäivä uhrattua tän romun tutkimiseen ja taisin jopa onnistua. Aamulla auto meni vielä jokaisessa täyskaasukiihdtyksessä limp modeen ja kerran myös vakkari päällä ylämäessä kun laatikko pudotti vaihdetta alas.

    Kävin päivän aikana kaikki johtojen liitokset kontakti sprayllä läpi konehuoneesta moottorin kulkeen tulevat maapiuhatkin, puolat ym, pcm:n / Ecun liittimet ja auton sisältä kaasupolkimelle menevän liittimen. Samalla kun imusarja oli irti niin vaihdoin myös tuplat. Pari tulppaa oli kyllä nipasta hapettuneet, mut muuten näyttivät hyvälle.

    Nyt illasta ajoin reilun 50kilsaa ja kengitin ihan huolella eikä mitään oireita! :)
    Ainut muuttuja on et aamulla oli vielä vaan 2 astetta lämmintä ja aika kosteaa ja nyt 8-10c ja kuivaa. Pitää nyt toivoa et jatkossakin toimii vaikka olisi vähän kosteaa eikä nyt siitä riippuvainen oo. :)
     
  12. sirkus

    sirkus Gearhead

    Tossa mun Hemissä vuotaa vaihteiston jäähdytin ja se on yhtäpuuta ilmastoinnin kennon kaa. RockAutossa osassa ac kennoja on maininta, että with oil cooler, mut ois tarve tilata muutakin ja kaikki jotka tulis samasta varastosta on ilman tota mainintaa. Kysymys kuuluukin, että onko tuo ac kenno/öljy jäähy aina yhdessä eli voinko tilata minkä merkkisen osan vaan?
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    ONko kellään jäänyt hemin moottorin alle tulevaa muovista pohjapanssaria tänään työmaanpihassa ajoin kaivurin kaivamaan routamonttuun
     
  14. Make500

    Make500 Gearhead

    Mulla alkoi tuossa vajaa kuukausi sitten tulla tärinäoireita ajaessa tiettyä nopeutta. Yleensä n.75-85 km/h. Arvelin heti että tärinä johtuu turbiinin lukosta. Mitään vikavaloa tms. ei syttynyt. Aloin jo varautua pahimpaan oireiden vain huonontuessa ja miettiä koko lootan pois repimistä. Päätin kuitenkin kokeilla ja vaihdatin lootaan uudet öljyt. Vein auton Öljypisteelle Lempäälän toimipisteelle, jossa tekivät koneellisen vaihteiston huuhtelun. Huuhtelukone poisti vanhan öljyn 100%:sti, pesi sen jollain aineella ja lykkäsi lopuksi uudet öljyt sisään. Koko homma kesti n. 2 tuntia ja töineen sekä öljyineen maksoi n. 300€.
    Ja nyt laatikko pelaa taas kuin unelma. Jopa paremmin kuin koskaan minun omistuksesani. Ostaessani auton, oli siinä 150 tkm mittarissa. Suosittelen kaikille noiden öljyjen vaihtoa jo ennen kuin oireita edes ilmaantuu. Mittarissa itsellä nyt kohta 200 tkm.
    Tietenkään en ole varma, että palaako tuo vika takaisin mutta toistaiseksi ainakin kaikki hyvin.
    Ilmeisesti näitä turbiinista tulevia värinäongelmia on lähinnä 42RLE lootissa, joita käytetään V6- takavetomallien yhteydessä. NAG-1 lootat ilmeisesti pelaa paremmin..
    Jostain luin että alkupään mallit 2005-2007 päästää ilmastoinnin kondenssivedet suoraan laatikon öljyntarkistusputken juureen, jota ei ole tehty vedenpitäväksi.
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tuohon lootaan Chrysler ei suosittele minkäänlaisia huuhteluja tai lisäaineistuksia.. saattaa toki toimia vaikka onkin periaatteessa kiellettyä.

    Itse ongelmaan on olemassa käsittäkseni myös ohjelmistopäivitys liittyen tuohon turbiinilukon toimintaan.
     
  16. spede

    spede Gearhead

    Kävin koe ajamassa 2006 mallia 3.0crd koneella ja alkoi vähän kiihottamaan kyseinen merkki ja malli. Aika paljon tuntuu olevan sähkövikoja mitä näistä olen lukenut. Mutta onko viat sellaisia että voisi kuvitella että ne on jo korjattu jos autolla jo ajettu 200000km. Koeajettu auto on juuri katsastettu ja etupää kunnostettu. Kaikki hehkut hiljattain sekä laatikkoöljyt. Näitä alkaa saamaan jo ihan edullisesti ja mallikin kiihottaa silmää. Ei tässä varmaan mitään järkeä ole ja passatilla pääsisi halvemmalla. Jotkut yksilöt tuntuu olevan huolettomampia kun toiset ja joissain jatkuvaa vikaa ja vehkeet korjaamolla joka kuukausi. Toiset taas ei enää muilla suostu ajamaan . Saa nähdä jotuuko sitä ensiviikolla tekemään kaupat.
     
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Saattaa pitää paikkansa. Mutta omalla kohdalla vaihteistoöljy ei enää ollut kyllä ihan priimaa. Koneellinen öljynvaihto on ainoa tapa saada kaikki öljy vaihdettua ilman lootan purkamista.. Lisäaineita sinne ei laitettu. Ainoastaan uudet puhtaat ATF-4:t.
    Onkohan tuo ohjelmistopäivitys sellainen joka poistaa koko lukon toiminnasta kun se alkaa temppuilla...
    Pidän siis käteni ristissä jatkossa ettei tuo nyt vain hajoa lopullisesti...
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead


    Ei se lukkoa poista, upgradeaa vaan ohjelmiston että toimii sutjakkaammin. Öljyjen vaihto tietenkin on ensisijainen joka tietenkin tehdään aina ensisijaisesti, yleensä vain huollon puutetta.
     
  19. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Millä lukijalla pääsee 300c diisselin sielunelämää tutkimaan. Autocomissa oli vain muutamia kohteita mihin pääsi mutta esim. turvatyyny juttuja ei löytynyt? nimimerkki turvatyynyn valo vilahtaa sillontällön
     
  20. spede

    spede Gearhead

    Onko -06 ja -08 3.0 crd autojen välillä merkittäviä eroja?
     

Kerro tästä muillekin!