-76 Ramcharger etunavan irrotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja xarper, 10.4.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Miten tuo tapahtuu oikeaoppisesti ja helpoiten? Kerran olen sen purkanut jolloin sisempi laakeri ja ristikko oli paskana ni se lähti helposti irti ja paikalleen saamiseen meni varmaan 4-5 tuntia kun tuntu ettei mitenkään istu kaikki kohilleen....

    Eli miten tuo puretaan/kasataan oikeesti ilman että siihen uppoo koko päivä taas? Eihän siinä montaa pulttia ja mutteria edes ole mutta se että sen ristikon ja alapallot yms saa sieltä kaikki välistä pois ilman tuskaa ja taistelua ni...

    Dana 60 se vissii on? Vai Dana 44?
     
  2. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    tuommoinen ulosvetäjä kannattaa askarrella niin purkaantuu mukavasti.

     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Tjooh tossahan se helppo osuus on vielä mutta se askarruttaa mikä/miten on se oikea järjestys ja tapa purkaa ristikko ja ala/yläpallo.
     
  4. Seejii

    Seejii Gearhead

    Aika jännärakenne tuollaisessa Dodgen jatkuvan nelivedon navassa.
    Ettei vaan vetari tule rystysen läpi kuten napalukollisessakin navassa.
    Niin siis jos vain ristiniveltä on vaihtamassa ei tarvitse ylä- ja alapalloon koskea.

    Sanoisin järjestyksenä akselin suuntaisesti ulkoa sisälle päin. Tosin jarrusatulan otan ensimmäiseksi pois edestä.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Uudemmassa vissiin saa vetarin vedettyä ulos välistä just tjsp, tossa se ei kyllä onnistu mikä just hankaloittaa elämää sit aika paljon.
    Jonku videon katoin joskus youtubesta ja siinä just sai vetarin vedettyä sieltä välistä ulos ja sit koko napa irti helposti.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö täällä oo viisaampia kellä ois tietoo ja taitoo? Säästyis mulla hermot ja aikaa.
     
  7. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    mulla on -77 ja vetari tulee ristikoineen läpi. Onko -76 erilainen en tiedä. Itse asiassa palloniveliä ei irti saakkaan ennen kun on napa purettu kuten yllä videossa ja vetari kiskaistu pois edestä.
    Toki pitää irroitella myös jarrusatulan kiinnitysrauta ja se "kuppi" mitä ei videolla otettu pois ja oli kai siinä jotain muutakin ei nyt kaikkea muista vaikka vasta viime talvena paloina käytin.
    Ainakin omassa se navan purku oli ekalla kerralla haasteellista kun ei ollut ulosvetäjää.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    En mä voi olla noin tyhmä ja sokee ollu että... Mun mielestä kun se ei vaan tule sieltä mitenkään tossa, siellä sisäpuolella on semmonen levee lätkä siinä laakerien takana mikä ei kuuna päivänä tuu läpi sieltä eikä mun mielestä edes ristikko mahu läpi siitä reiästä.
    Kolme meitä ihmetteli vielä sitä sillon samana päivänä, ehkä me oltiin tyhmiä ja sokeita kaikki tai jottai!

    Pitää ottaa kuvat ku käyn sen purkamas...
     
  9. crown66

    crown66 1st gear

    Itsellä oli vuosikaudet -79 Ramcharger ja siinä Spicer:n 44 etuakseli. Aika pitkälle se purku menee niin kuin Invicta tuossa ylempää kirjoitti. Sen "kupi" sisältä löytyy kartiorullalaakerit ja niiden välissä shimmirengas mitkä pitää tietenkin ottaa pois jotta oikeanpuolen vetoakselin saa vedettyä ulos. Jos olet purkamassa kuskinpuolelta niin "arm" pitää myös irrottaa ja huomioida että muttereiden alla on kartioholkit mitkä on ensin kaivettava ulos.
     

Kerro tästä muillekin!