Pehmeä/lullaava alusta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Karpov, 17.4.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kokeillaas...

    Oon aivan perso pehmeelle ja lullaavalle jenkkialustalle.

    Yks buikkifarkku osu hd alustalla niin vauhdoin siihen sedanin jouset ja pehneimmät vakioiskarit mitä sai....


    Onkos muut tehneet vastaavia?


    Kiinnostas vanin tai pickupin alustan mellevöittäminen.


    Myös g-bodyissa ollut hyvää mukavaa alustaa. Yks parhaista oli 79 luiskaperässä, terveiset vaan subille!
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla Coupe De Villessä oli niiiin mukava alusta, että. Tykkäsin ihan sikana. Ei tuntunut kuopat tai töyssyt juuri miltään. Ja todella leppoisa ajella.
    Vaihtui Vetteen, jossa laskettu alusta... Ei niin mukava.;)
     
  3. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Mä koitin löysätä Falconista Koneja eessä, rupes vähän niiaamaan mutkassa. Välittömästi tallille ja takas nii kireelle ku sai. Ei pysty ajamaan tuolla autolla nii että olis yhtää löysä alusta.:D
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Farkut on yleensä lullumpia mitä sedanit.

    Tekeeköhän paino lullausta?

    Koitin delttaa saada lullaamaan mutta en onnistunut. Ei vaan lähtenyt vaikka vaihdoin dieseljoiset löllöimpiin bensajousiin ja coiloverit monroen iskareihin joita on haukuttu löysäksi. Mutta saman aikakauden farkku lullaa kuin unelma.

    Vani on tosi löllö jos sattuu saamaan löllön. Kaverilla lullas komeesti yks vani, toinen taas ihan kyrpä alustaltaan
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kuulemma lincolnit on löysiä, kaikkein löysympiä isosta kolmesta.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nimenomaan stwt on jäykempiä kun sedanit. Olikohan sedanin poliisijousi sama kun stwn hd ja stwn vakio vastas sedanin hd jousta. Kuitenkin niin että stwn tason 1 jousi oli sedanissa tasoa 2. Jos leikitään tasoilla ja niin että 1 on löysä.


    Jos suosituksia mitä tohon g20mppiseen vois tehdä että saa pehmeemmän (iskarien merkki tms jousiswappia)?

    Tai onko noista perus chevyn 80-90 pikcupeista yhtään pehjeetä?
     
  7. belair66

    belair66 Gearhead

    Mukava kuulla että muutkin tykkää vähän lullammasta. Itse kun ostin tuon käyttis-Caprice farkun niin sai totutella kun siihen oli uusittu niveliä ja joka nurkkaan iskarit ja jouset. Isossa heitossa vauhdilla ajaessa niiaa kyllä mukavasti, mutta ei mua haittasi vaikka vähän pehmeämpikin olisi. Oli mulla vuosia sitten sedan-Caprice Brougham jollain poliisialustalla ja se oli kuin rata-auto varsinkin kun edessä oli Konit.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon huomannu monen kaverin autoista että ne ei oikeestaan oo päässyt kokeilemaan ikinä aitoa amerikkaa vaan hd tasoset alustat vie niitä kuin mitä tahansa isoa autoa. Eli kaikki mahtavimmat lullaukset ja kyydit jää saamatta. Ja se on ihan eri asia kun jonkun vääräleuan sanoma että simpukassa vartti löysää ja paskat iskarit....
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ota huomioon että sedan painaa joku 1800kg, farmari taitaa painaa yli 2000kg.


    En tiiä mitä papereissa on, puhun vaan kokemuksistani. Esim meidän farkku lullaa uskomattoman hienosti, hienommin kun ykskään vastaava sedani millä olen ajanut.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Caprice sedan HD alustalla ei paljoa eroa euroauton alustasta ja aika monet amerikanautot täällä on tolla HD-kuvatuksella
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Semmosena mihinkään perustumattomana mutu-mielipiteenä heitän, että aika moni ainakin vanhempi jenkki menee "pilalle", kun performance syistä laitellaan kakstoimista jäykkää iskaria sinne. Kun se on suunniteltu löysälle ykstoimiselle.
    Ja sit niistä lullista... Vanhat Ford tuotteet on varmaan lokosimpia, pitkät joustot ja jousivakiot just niin st se lilluu kantokykynsä rajalla. Tosin rajallinen on kokemus, paljon on autoja, jossa en ole edes ollu kyydissä.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No ei ihan paina kyllä 80's leppäjeeppi kyllä 2000kiloa :D

    Sedanin jousilla se on silti pehmeimmillään ja suomi hd:nä perseellään.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli -80 henkilömallin Custom Cruiser aikanaan 8-paikkasena. Omapaino otteessa 2040kg.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyl mun mielestä omamassa oli papruihin merkattu 2050kg, tai karvan yli 2000kg kuitenkin. voin tarkastaa huomenna.

    en tiiä olisko joku pistänyt sedan jouset kun niin messevästi menee, voi olla.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kukahan tuonkin väitteen suostuu syömään?
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ihan sama mulle, tossa on turaamaton caprice tallissa HD jousi optiolla ja joku aika sitten oli myös 740 ja kaverilla 240. Alustojen erot oli pieniä.


    Ei nyt huonoa kyytiä anna, mutta on sellanen pehmeehkö euro kyyti
     
  17. belair66

    belair66 Gearhead

    Mulla on -79 El Camino sellaisella vanhalla ja ajetulla, mutta kunnossa olevalla alustalla ja siitä tykkään tosi paljon. Toki takajousissa saisi olla hieman enemmän potkua, kun enemmän painoa lavalle iskee niin meinaa perä painua alas. Mutta harvemmin tulee kuskattua mitään painavaa, joten normiajossa toimii hyvin.
     
  18. belair66

    belair66 Gearhead

    Naisen -91 Firebirdissa taas takajouset on liian miedot. Ihan ne on ok näköiset mutta vähänkään kuormaa niin meinaa pohjata. Hieman tilanne parani kun uudet AcDelcon kaasut iski paikoilleen, mutta silti.. Etupää taas on ihan ok.
     
  19. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Mun runsaasti varustellun '83 custom cruiserin 3+3 paikkasen rekisteriotteessa luki omamassa 1980 kg ett' mistähän ne repii noi paino arviot kun noinkin paljon heittelee.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipähän toi ole kun 60kg kuitenkaan. Mittaustavat heittelee, ja jossain vaiheessa taidettiin esim. puskurin sisuksia keventää säästömielessä.
     

Kerro tästä muillekin!