Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    onkos siellä vielä oikeen LA-radiopuhelin?
     
  2. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Omakohtainen kokemus noin 13 vuoden takaa.
    Asiakas toi minulle kuorkin korjattavaksi, korjausmääräykseen kirjattiin työt ja maksutavan; käteisellä noudettaessa. Auto korjaantui ja ilmoitin asiakkaalle, että saa hakea. Toimitusjohtaja sanoi, että läettää kuskin hakemaan. Kuski tuli ja koska se oli tuttu kaveri vuosien takaa, annoin sille auton.

    Soitin toimitusjohtajalle ja kyselin maksua jolloin hän sanoi, että firma on konkurssissa eikä hän tiedä miten homma jatkuu. Vi**u! Oli vähän epätoivoionen olo. Minulla oli kiinni autossa 3 viikon työt ja 4000,- edestä osia! Otin hiema selvää, että mitenkä homma nyt jatkuu ja selvisi ettei minun kannalta ainakaan hyvin jos auto jää sille tielle. Illalla soitin kuskille ja sovin sen kanssa, että käydään hakemassa auto takaisin minun pajan pihalle. Sovittu ja tehty! Yön hämärässä käytiin hakemassa auto pois ja laitoin viestin toimitusjohtajalle, että auto onkin takaisin minun pajalla. Täytyy sanoa, että herra johtaja otti asian lunknisti, totesi seuraavana päivänä vaan, että no hyvä. Toivottavasti saat rahasi pois. Häntä ei enää mikään kiinnosta!

    Firman konkurssimenettely jatkui ja auto seisoi nyrkkipajani takapihalla hiljalleen upoten nurmeen. Pariin otteeseen soitettiin OP-pankista ja kyseltiin auton tilasta. Noin viiden kuukauden päästä soitti eräs OPn asiamies ja ilmoitti hakevansa auton konkurssipesän lukuun huomenna ja kertoi minun ehkä saavan 10-20% laskusta koska konkurssipesän varat eivät kattaneet kaikki velat. Sanoin sille puhelimessa, että tervetuloa vaan kunhan on taskut täynnä rahaa! Herra suuttui kunnolla, kiroili ja ilmoitti tulevansa oikein viranomaisten kanssa ottamaan auton pakolla. Sanoin ettei se niin vaan onnistu koska minulla on korjausmääräyksessä mainittu, että luovutetaan käteismaksua vastaan ja se tarkoittaa, että minulla on oikeus myydä lunastamaton esine, ottaa korjauskulut itselleni ja tilittää loput asiakkaalle/konkurssipesälle. Kerroin vielä että näin tulee tapahtumaan tasan silloin kun auto on ollut luovutuskunnossa 6kk ja annoin vielä päivämäärän milloin myyn sen, eli luovutan huutokauppameklarille myyntiä varten. Omistusoikeus ei siirry MINULLE missään vaiheessa vaan suoraan ostajalle. Herraa ei siitten näkynytkään kun vasta myyntipäivää edellisenä päivänä! Taskussa pankkishekki koko summalle! :) Sain sen taas ottamaan kierroksia kun epäilin shekin katetta ja kyselin käteistä... :rotfl: Toisia vaan on niiin hauska kiusata. Otin siis shekin vastaan ja olihan siinä tietysti katetta. Sain sitten sinäkin kesänä palkkaa...
    Opetus tässä on lähinnä se, että tehkää aina kirjallinen korjausmääräys! Vaikka työ olisi kuinka "helppo" tahansa. Aina voi sattua ja tapahtua odottamattomia asioita. Kirjallinen korjausmääräys toimii myös yksityisten välisissä hommissa.
     
    Karpov, Norri, mikkis83 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Urbexraato

    Urbexraato 1st gear

    http://aijaa.com/irZw6S
    Tällainen Ford Consul lojuu Läyliäisissä. Jos kiinnostaa tarkempi sijainti niin voin laittaa yv:tä.
     
    Muokattu: 17.4.2017
  4. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Ei näy ku pala kattoa.
     
  5. Urbexraato

    Urbexraato 1st gear

    Kun painaa latausnappia niin pitäisi näkyä kokonaan.
     
  6. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Taas oppi jotain uutta ;)
     
  7. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    Yhä Viva odottaa lopullista kohtaloaan..
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    passerby tykkää tästä.
  8. passerby

    passerby Gearhead

    Ja ikkunassakin lukee Kuusakoski.. voi v***u mitä touhua...
     
  9. esmi

    esmi Gearhead

    Siitä Viva vapuksi,niin ei mee Vappu vituiks!;)
     
    passerby tykkää tästä.
  10. passerby

    passerby Gearhead

    oisin samantien lähteny ajamaan tuonne jos ei olis kello noin paljon. aamulla aikanen herätys.. pistäny taskuun ja vieny parempaan talteen :p
     
  11. passerby

    passerby Gearhead

  12. Esaa

    Esaa Gearhead

    :mad:
    Äitin pienet perkeleet taas kaiken ovat särkeneet
     
    esmi tykkää tästä.
  13. esmi

    esmi Gearhead


    Ei sentään Raggarsit!:cool:
     
  14. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Voi vittu! Mikä saatanan särkemisvimma joillakin on? Käsitä en, jeeje..
     
  15. perkele

    perkele Gearhead

    vitut ollu....
     
    Norri tykkää tästä.
  16. multsi

    multsi 2nd gear

    Ois aina kiva saada äidin pienet äpärämussukat itse teosta kiinni...
     
    eilhik tykkää tästä.
  17. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    Voi jumalauta....
     
  18. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    Eipä tämäkään kenellekään kelvannut, vaikka sijaitsee Vantaalla, kehä 3:n sisäpuolella ja varmaan olisi lähtenyt romuraudan hinnalla? :wc::wc::poff:
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    Varmaan olisi fiksuinta antaa asian kuitenkin olla (korkeintaan napata kamerakännyllä muutamat kuvat), nuo nilviäiset kuulemma tietävät oikeutensa (varsinkin jos ovat alaikäisiä).
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Voi kumpa olis vanhat hyvät aijat niin tuallaaset kölövit pyäritettääs tunkios ja sitten keskelle kylää näytille että jos näitä näkyy nurkis pyärimäs niin tiatua ja johan klopiti (likat) oppiis viimeestään toisella kerralla.
    Anteeks Homer mutta jos me aikuuset alaatahan peliätä näitän äiren kultahippuja niin mennään todellakin mettään. Kyllä kersat oppii kunhan niitä ojentaa sillai "siististi".
    Ikävää että Viva vetelee viimeisä mutta noita Kölöviä :mad: ei pidä KOSKAAN nöyrtyä pelekäämähän. Jos se aipäri sattuu särkymähän niin voi voi jne.......
    Sananlasku kin sanoo notta jokaaselle sonnille löytyy salavaja. ;) .
    Sori tää Offi kiriootus mutta oli pakko..................
     
    Norri, eilhik, Desoto57 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!