Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    Soffapenkki liukuu eteen ja taa, selkänoja ei ole säädettävä .
    Pikapissa on myös vasemmale jalalle tilaa, ja kone kun on keulilla eikä penkkien välissä on metelikin pienempi.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli joka 80-90luvun mallissa penkki liukuu eteen ja taa?

    Eihän se konekaan vanissa mökkelöi, joku vaan joskus sano että näissä työkalumaisimmissa pikapeissa (köyhät suomimallit etenkin) ois karumpi äänieristys. Tosin mutua vaan.


    Myös pikapin alustasta ois kiva kuulla että onko jo kauhian kova jenkkiasteikolla?
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    73-87 eli 3gen autoissa mitä mulla on ollu kaikissa liukuu paitsi jos on bucketit niin vänkärin penkki ei liiku
     
  4. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Muista ei oo kunnon kokemuksia, ku tosta omasta -82 nelikko Fleetsidesta.
    Penkki liukuu, selkänoja on säädetty jo tehtaalla sopivalle kaltevuudelle

    Vaikee kuvitella että joku auto vois olla vielä melusampi, tosin tästä puuttuu se imun vaimennin ja poistorööri on yhellä pöntöllä päättyen kuskin oven taa. Koneena 6,2.
    Kivasti menee monestakin kulkineesta hälyt päälle ku tällä parkkipaikalla liikkuu

    Onhan tuonne kabiinin pohjalle ja tulipeltiin joku liimaillu jotain eristemattoo, joten tasasen vauhdin meteli on lähestulkoon siedettävää, mutta vanhanaikainen työkonehan tässä on kyseessä.

    Alustasta ja ajettavuudesta. Nämä on tietty niin mielipidejuttuja, mutta tyhjänä routaheitoissa mielestäni melkonen pomppulauta. Joku satakiloo lavalla tasottaa kummasti kyytiä, ei kait tavara-autosta saa mitenkään letkeetälullaa, ainaskaan jos jotain meinaa kyydissä kuljettaakin välillä?

    Alla pyörii 33×12,5 All Terrainit.

    Tosin muuan pitkäkattopuikulan omistaja piti tätä parempana ajoltaan ku omaansa, saattohan se yrittää olla vain kohtelias
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla ollu muutama sisämelultaan reilusti kovempi kiesi, kuin -79 K10 6.2tirsselillä.
    Mm. -88 Chevy Caprice sedan bensakutosella ja VW Caddy dieseli.. Ensinmainittu oli mukavuudeltaan pilattu suorilla putkilla takapyörän eteen ja jälkimmäinen lasikuituisella kaikukopalla lavan päällä.:confused:

    Tuossahan sun lullan meluisuuden syytkin jo luettelitkin, mutta eihän tuo kuuskakkonen bensakoneen hiljaisuuteen taivu millään..
    Kunnollisella putkistolla(Auton taakse asti) saa sisämelut aika mukavasti vähenemään. Ja jos autosta haluaa imu-ja pakoääniltään hiljaisen, niin turbo on tehokas äänenvaimennin. Tuo tosin muitakin etuja mukanaan..:cool:

    Jenkkipickarin kantavuus on rajattu sellaseksi, ettei kuorma saa tuntua millään lailla ajettavuudessa. Tästä taas seuraa ihan liian kova takajousitus tyhjänä. Tuossa mun K10:ssä ainakin kymmenen säkkiä multaa sai kyydin paljon mukavammaksi.:confused::D
    Nappasin siitä sitten pari lehteä pois takapakoista ihan vaan ominaisuuksien parantamiseksi, eikä kaduttanu yhtään. Joustot maastossa parani samalla ihan kiitettävästi katumukavuuden parantuessa samalla.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Alusta on kyllä tyhjänä aika kova. Just montut, hidasteet yms pompottaa. Ainakin 3/4 alustalla. Sit kun on 400-800kg tavaraa kyydissä, niin meno on pehmeätä.
    Penkki on nopea nykästä irti ja laittaa lisää äänieristettä sinne. Ja Custom/Scottsdaleen laittaa Silveradon kattoverhoilut, a-yms pilareiden muovit niin sillä saa lisää melua pois.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tosiaan.. Eipä muistunu mieleen että mulla oli Silverado ja kattoverhous. Saattaapi olla melkeen Caddyn veroinen rämistin peltikatolla.o_O Mulle ei ole koskaan eksynyt noita Scotsdale/Cheyenne/Custom -varustelulla olevia malleja ajoon.

    Jos joku kaipailee takatolppiin Silveradon muoveja, niin mulla on sellaset beiget irtaallaan. Hintaa 10€/pari+postit..
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Vein omalla C3500 duallyllä n. 4 tonnia mursketta
    Kyyti oli pehmeä kuin fleewoodissa..
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi 2500LD risukeula pitkällä hytillä ja pitkällä lavalla on ihan siedettävä ajeltava tyhjänäkin. Vaan kyllä sekin tykkää muutamasta sadasta kilosta lavalla.
     
  10. MK1

    MK1 Gearhead

    C1500,oottako tuulilasia vaihattanu?mulla -92 mutta kai se noissa aika pitkälle sama monta vuotta?onko hinnan kiroissa?en jaksanu kaikkia 173 sivua kahlata.... o_O
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tollanen kuusysi olis nyt rannassa
    [​IMG]
     
    MustaSurma, ville400, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. tonokki

    tonokki 1st gear

    Sen verran puhallin ongelma selvinnyt että aamulla kotimatkalla toimi taas suunnat ja lämpötilan säätö ja kaikki nopeudet..takana tosiaan toimii aina mutta edessä taitaa olla jossain kosketushäiriö...jos virtalukko tämän tekis eikö vaikuttais kaikkiin paneleihin?
     
  13. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Täs nyt kun kerran jo ollut ajettavuudesta puhetta, niin vähä viime aikoina tullut haaveeksi päivittää nykyine 6.5td pick-uppi duramaxiin. Onko näissä sitten paljon eroa eli onko duramaxi nelivetona yhtä työkonemainen kun 6.5. Tuos jo olikin mainittu alustan jäykkyys ja moottorin käynnin tuoma meteli joka sekään nyt ei paha oo muutakun pakkasilla ensinmäiset kilometrit. Kulku varmasti duramaxis kevyempää kun voimaa paremmin.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jaahans, mistähän saisi -87 C20 20 gallonan polttoainesäiliön halvimmalla. Rockautossa ok hinnat 50-70$, mutta rahdit 200-300$...
     
  15. Tiisseli

    Tiisseli 1st gear

    Vaihdatin joulukuussa, 350€ Tuulilasi ja rengaspalvelu ylöjärvi. Tää tuli auto jerry kilpailutuksen mukana. Jossain "tarjouksessa" oli 450 €.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Enoo subbarin sähkökaavioihin perehtyny, mutta ihan hyvin voi panelit saada sähkönsä eri "plussan" kautta. Virtalukolla käy katkeemassa ainakin kolme eri piiriä.
    Tutki mikä sulake on sille etupanelille ja sit via ollessa päällä kato vaik koetoskynällä onko sillä sulakkeella ollenkaan sähköä.
     
  17. MK1

    MK1 Gearhead

    Oliko sävylasi,kirkas vai sillä yläreunatummennuksella?
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Otin loppukesästä paikalliselta Pilkingtonin lasin asennustarpeineen 380€ ja laitoin itse. Sai samalla korjattua maalivaivat kunnolla, kun sitä ei kukaan pikavaihtaja tee. oli sävy ja tumma yläreuna.
     
  19. Tiisseli

    Tiisseli 1st gear

    On sillä yläreunatummenuksella. Heille tulee nämä lasit tukkurin välittämänä jenkeistä.
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    Sen verran asiaa selvittelin että ei ole ihan mikään pikku jumppa tiedossa, koria piti ainakin 2"korottaa et allisoni mahtuu alle jne. mielenkiinnolla kuitenkin seurailen jos jumppaan alat.
     

Kerro tästä muillekin!