Euro Fordit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja kaarne, 4.4.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan se uutena varmaan hintansa takia ollut vähän sivussa. Nykyään käytettynä (vaikka ei kovin yleinen) voisi kilpailla takavetoisten tonnin autojen (volvot ja omega) kanssa.


    Fordin maahantuojalla ja jälleenmyyjillä vaan ollut hauska tapa lopetella osien myyntiä. Ei escorttiinkaan enää kaikkea saanut tiskiltä.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saako tarvikkeena?

    Mahtaakohan noissa ne isot koneet pelottaa ihmisiä kun ne luulee että ne vie pensaa niin hirveesti.

    Samaan tyyliin kun 750 bemarin sais päälle tonnilla, e36 318 saa tonnilla.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heikosti oli sellasta ns autokohtasempaa osaa tarvikkeina, lukkoja ja pikku-osia, kytkimen muovinen säätöhammaspuolikuu oli myös aikanaan kiven alla. En ebaysta nyt tiedä.


    Ei scorpioonkaan kaikkea löytynyt edes netistä.


    Tottakai perus alapallot, termostaatit ja kaikki perus huolto-osat sai.


    Kyllähän granada isolla koneella vei ja scorpiokin, tais ne silti olla vähemmistönä ja suurin osa kakslitrasia tms.


    Olisse hienoa vielä joku ford ostaa mutta nykymarkkinoilla on kova tarjonta mistä vaan kun hinnat tippuneer. Viis vuotta sitten tuli escort ostettua kun juuri halvemmalla ei mitään autoa saanut.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, vähän olen kattonut sellasia kiinnostavia kohteita mitä leimais ja myis pois.

    Aiks pitkälti on sellasta 100€ alusta mätä, kansivika. Ja sit kuitenkin 400€ leimattuna niin viittiikö tollaselle tehä mitään. Ja mondeota ja vastaavia foortteja aika paljon siellä halvimmissa, no on pösökin ja ranskikset sekä opel vahvasti edustettuna.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mut itekkin kattonut aina välillä metritanareita ja normejakin muttei ole sattunut kohdalle oikeen mitään kunnollista.

    Kenties seuraava ford minkä ostan on lincoln.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo amerikan puolelta löytyy paremmin. Jotenkin vaan musta nuo fomocon 70-80 vehkeet aika tylyjä sisältä suorine koetauluineen ja lähes poikkeuksetta harmaa/hopeapohjaisiin mittaristoihin ja neliskanttiseen pappamuotoon.

    Näin siis henkilöpuolella.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä itte tykkään mark4 ja 5 lincolnista ja mittareista. Ei ne tietty mitään hienoimpia autoja ole mutta vielä siinä hinnassa että sellasen vois vaikka ostaakkin.

    Ei hirveemmin GM tuotteet ole kummosempia tollon, mopareista en tiiä. Esim. LTD 70- luvun puolesta välistä on aika samannäkönen mitä joku olds sisältä.


    Mut muovipuuta ja muovisia nuo aika pitkälti on jo tossa vaiheessa kaikki, sitä ei pääse pakoon. Ja aika samasta puusta veistettyjä kaikki 60- luvun jälkeen oli konserni mikä tahtos.
     
    Muokattu: 6.4.2017
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    60- luvin galaxieta ja fairlinejä bongaa välillä halvalla nettiautossa.

    Faikku vois olla kaupungissa vähän kätevämpi mitä joku full size.
     
  9. Eliminator

    Eliminator 3rd gear

    Oli aikonaan granada coupe -72 ja kyllä se ihan fordilta tuntui, eikä 351w tuntunu yhtään liian isolta koneelta keulille Sen mallin granadan, tai consulin mielellään vielä omistaisin.. mallia oli vuosina 72-73
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Legendaarinen auto jota monet Ford asiantuntijatkaan eivät aina tunnista.

    [​IMG]

    (Ford) Anglia 105E Torino vm. 1965
     
  11. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Outo Ford . Tuosta tulee mieleen Vauxhall Viva
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei mikään ihme kun ovat kuin kaksi marjaa.

    [​IMG]

    (Vauxhall Viva vm. 1965)
     
  13. fennia

    fennia Gearhead

    Ensimmäinen autoni oli -74 Granada 2,6 v-6:lla. Monta hauskaa reissua tehtiin. Projektiksi hommasin myös -72 coupe Consulin, meni lopulta romulavalle armejan ja perseaukisuuden johdosta. Sitten tulikin El Camino.
    Helposti voisin vielä kuvitella vanhaa euro foordiakin harrastavani.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kerran fordmies on aina fordmies.
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Ei noiden jälkeen ole kyllä ollut kuin GM:n tuotteita yhtä pikku Bronkoa lukuunottamatta. No yks taunus oli hetken, josta paloi venttiili kun kuskattiin Chevyn pikkulohkoa Vantaalta Raumalle pelkääjän paikalla. Piti ottaa tuoli irti ja kone tilalle kun ei muuten mahtunut. Varmaan 20 asteen laaksida autossa. Oli siinä taas Tuulilasin kestotilaajilla ihmettelemistä.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Taunus oli arvostettu auto 70-luvulla.

    Sitten tuli 80-luku ja Sierra jota ei arvostettu alan piireissä koska se sillä ei ollut omaa identiteettiä.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En tiiä mikä siinä on että Taunus aiheuttaa minulle masennusta ja angstia. Johtusko siitä että masentavalla 70 luvun lopulla oli naapurilla Tane, samoin parhaan kaverin faijalla. Pakkasöinä niitä käytiin ajamassa lämpimäksi että sai aamulla käyntiin. Meillä oli volvoja siihen aikaan.

    Sierrasta pidin alusta lähtien vaikken koskaan omistanut sellaista. Työkaverilta lähti korttikin turbo sierralla.
     
    kaarne tykkää tästä.
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Se johtuu siitä, että et ole fordmies.


    [​IMG]
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Njoo ford ja ford, eiks tässä pitäny tehdä pientä pesäeroa USA vs muut, vai miten se oli, en tiiä.
     
  20. sbf

    sbf Gearhead

    26m hooteen taidan hävittää kun ei sillä tuu ajettua..
    20m xl:än jo myin.vielä olis yksi 20m hylsy ja sierra ladossa.
    taidan sierran pitää ja kunnostaa kun ehdin.niin paljo siihen menny aikaa ja rahaa.'
    kaikki perskeleen ahtimet ruiskut ja jarrut piti muutoskatsastaa aikoinaa.
    Nykyinen vaimoni kokeili sitä tasan kerran ja heti ku ahtomittari kävi yli puolen kilon se ilmoitti ettei aja sillä enempää.
     
    Raider Japa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!