Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. -weikko

    -weikko 1st gear

    passerby tykkää tästä.
  2. passerby

    passerby Gearhead

    kiitoksia. pitääpä perehtyä.
     
  3. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Mulla vatkausta aiheutti hiukan laahaava tajajarru (jossa oli hiukan heittoa).
     
  4. passerby

    passerby Gearhead

    mulla kyllä toinen etujarru laahaa, että voi olla sekin...
     
  5. stealth

    stealth Gearhead

    Löytyskö kellä tai, mistään sähkökaavioita capricen abs systeemille lähinnä ajattelin lähteä mittailemaan pumpulle tulevasta pistokkeesta.
     
  6. stealth

    stealth Gearhead

    Niin, tulee koodit: 21 63 35 ymmärränkyllänuo koodien merkitykset mutta, voiko tässä olla kysymyksessä että joku näistä koodeista aiheuttaa nuo muutkin koodit??
     
  7. stealth

    stealth Gearhead

    Niin, nyt toimii absi, mutta mitä jarrunestettä kannattas käyttää tuossa vaan, onko väliä mitä käyttää käykö systeemiä rikkomatta DOT 5.1??
     
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Minkäslainen näissä on lämmityslaitteen hana? Alipaineohjattu? Löytyskö joltain kuvaa mistä selviäis letkun väri ja suunta mistä tulee? Omasta puuttuu hana ja letkua ei näy missään...

    Vaikuttaakos tuo millään tavalla ilmastoinnin toimintaan? Ei kompura edes yritä päälle, hanan meinasin laittaa ja sit käydä täyttää järjestelmän jos sen sais vaikka toimimaan....
     
  9. passerby

    passerby Gearhead

    nopeusmittarin näyttö pimeni kokonaan.. joskus tehnyt samaa mutta lähteny pian toimimaan. nyt meni mykäksi ihan tykkänään. missä vika, mitä tehdä?
     
  10. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Jos on Dikimittarilla niin tämä auttoi itsellä.
     
    passerby tykkää tästä.
  11. passerby

    passerby Gearhead

    juurikin sama boom-digi-digi-digi boom-digi-boom -mittari. ja tuo oli siis viittaus ysäriteknomusiikkiin jos pussihousut ei hoksanneet :D
    mutta kiitos vinkistä. olen epäillytkin kosketushäikkää kun aiemmin "korjaantui" kopauttamalla mut ei enää.
     
    K.Vainio tykkää tästä.
  12. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Ite ensin putsasin ja koitin ihan varovasti taivuttaa noita väkäsiä. Auttoi hetken.
    Pienenpienet täpät tinaa piirilevyn kontakteihin, ja nyt on menty vuosikausia ilman välkkymistä.
     
  13. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Vaihdoin muuten juuri tasauspyörästön auton alla mönkien. Klonksahtelu risteyksestä lähdön jälkeen katosi, mutta tietynlaisen kolauksen saa silti aikaan jarruttamalla. Jotain muutakin vikaa on, tukivarren puslissa tms... Tai sitten korissa jotain irtonaista.
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    Tärinään liittyen sain viimein nostettua auton pilarinosturilla. Vaihteiston kannatinkumista mahdotonta sanoa mitään, on niin hyvin piilossa. Vaihdoin taakse renkaat vanteineen jos tärinä tuli vanhoista renkaista... kattoo nyt kun tässä jaksaa hiljakseen asialle jotain tehdä :cool: ... Kävis tasapainotuttamassa vanhat renkaat ja sitten testais vielä niillä.

    Tästahaän vois melkein tehdä sisarketjun sille yhdelle: Dodge Aspen - Aina jotain, vaihtaen vaan Capriceksi :odrazz:
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    Niin on, aina jotain....

    Laakeroin juuri perän uudelleen kun se hieman ääntää, tai sitte se on ääntänyt aina mutta kun muutin putkenpäät ihan takapuskurille asti niin loppui kumina sikaosastosta ja perän ääni alkoi kuulua, eikä siis laakeroinnilla kadonnut mihinkään. Anyway, kone rupes sillä peräremontilla käymään vähän oudosti, tyhjäkäynti ok, ajossa pärjää mutta paikaltaan ei tahdo päästä lähtemään kun se hyökii, kierrokset vaeltaa ja tuntuu että jotenkin käy raskaasti. Täytyy aina lähteä tarpeettoman reippaasti niin pääsee yleensäkkin matkaan.

    Onkohan tämä nyt sitten niitä optin vikoja vai mistä saakka alkais autoa purkamaan
     
  16. passerby

    passerby Gearhead

    jaa-a, vaikea sanoa.

    itse tänään juotoskolvilla koitin sutata nopeusmittarin kontaktipintoihin lisää tinaa mutta ei toimi edelleenkään :webmaster: onkohan sille oma sulake jossain vai mitä se pottuilee?
     
  17. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Imuvuodon perkeleen löysin imusarjantiivisteen välistä, korjaantu (ehkä) imusarjan kiristyksellä, vähän jäi semmonen kutina että pieni vuoto vielä jäi eli juhannuksen voi viettää konepellin alla tiivisteitä vaihdellen... :(
     
  18. passerby

    passerby Gearhead

    Tota noin, ai helpolla paikkaa?? No ei todellakaan ole! Tänään nostin kärryn nosturilla ja tutkin ja katoin miten vaihteiston kannatinkumi lähtis pois paikoiltaan... voimansiirtoa ei saa nostettua tarpeeksi ylös että vaihteiston kannatinpalkin saisi liu'utettua pois paikoiltaan.

    Kuinkahan solis tarkotus tehdä? Vai helpolla paikkaa, apinaa koijattiin?

    Ja koska nopeusmittarin näyttö on pimeenä kokonaan niin onko vika sitten vaihteiston päässä anturissa vai kuinka? Kolvasin jo mittarinäytön kontaktipintoihin lisää tinaa muttei mitään vaikutusta.

    Muokkaus: eikä ollu tuollanen kannatinkumi kuin linkissä, vaan semmonen jossa on kierretappi kiinni siinä kumissa ja siihen tulee mutteri.
     
    Muokattu: 12.7.2017
  19. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Ei ole näisssä 94-96 malleissa helppo vaihtaa se laatikon kannatin kumi.
    Tehtaan huolto käsi kirjan mukaan pitää ottaa koko palkki pois jotta sen kumin saa sinne väliin vaihdettua.
    Itse vaihdon sen siinä yhteydessä kun joduin nostamaan moottori vaihtesito paketin pois vaihteiston korjausta varten.

    Vähän epälen että nyt on mennyt pimeäski koko näyttö tai sitten ei tule mittariston kaikkiin pinnehin virtaa.
     
  20. passerby

    passerby Gearhead

    joo, näin vähän päättelin et se palkki pitäis saada hittoon siitä vaan eipä mahdu. että mitähän helkkaria ne on ajatelleet, että sitä kumia ei tarvisi ikinä vaihtaa...
     
    Muokattu: 1.8.2017

Kerro tästä muillekin!