Kirjautuminen OD:lle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja dart -66, 21.5.2017.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mulla herjaa, että yhteys ei ole suojattu? Mitä pitäisi tehdä?
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Tarkottaako tuo vaan sitä että puuttuu s siitä http:n perästä? Liekö turva-asetukset liian tiukalla?

    e: tai eihän tuossa osoiterivillä ole edes mitään http:täkään, mutta siis että ei ole https.
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Niin kuin Pertti K jo sanoi, suojaustaso oletettavasti liian tiukka, laita keskitasoon, sillä pärjää. :odwink:
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No kun en ole suojauksia muutellut? Jonnekin kirjautuessa herjaa, joihinkin ei.
     
  5. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Mulla tekee samantapaista. Alkoi pari paivaa sitten. Jos tulee suoraan foorumille, nayttaa etten ole kirjautunut, eika kirjautuminen onnistu. Jos klikkaakin OD:n etusivulle niin olenkin jo kirjautuneena, siita klikkaa forumille ja siellakin kirjautuneena. Omituista.
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Haiskahtaa Windowspulmalta. Mulla vintagemac jostain vuodelta 2003 (10.4.11) ja selaimena TenFourFox45.9.0. Osoiterivillä näkyy https, Verified by: thawte Inc. eli siis ihan oiva sertifikaatti eikä herjaa mitään kirjautuessa. Joten hyvä...

    Hidashan tää yhdistelmä on, mutta niin on slanttivanikin...sopii mulle.
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Puhelimella ei enää pysy kirjautuneena, joka hemmetin kerran kirjauduttava uudestaan! Alkoi muutama? Päivä sit!
    Android.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Uudelleen kirjautuessa muista minut auttaa ;)
    Ainakaan mulla ei enää kysele kun muistin painaa sitä :rotfl:
     
  9. passerby

    passerby Gearhead

    käytän oodeeta läppärillä. mä huomasin joskus pari viikkoa sitten et osoiterivin vasemmassa päädyssä herjaa punasella jotain ettei sivusto ole turvallinen.

    nyt siinä lukee vihreellä että on turvallinen mutta osoiterivin oikeaan päätyyn ilmestyi pieni suojauskilven kuva jossa on ruksi päällä. siihen kun vie kursorin päälle niin tulee teksti "Tämä sivu yrittää ladata koodia todentamattomista lähteistä".

    en sitten tiedä... ja se kilven kuva ruksilla on edelleen paikoillaan.
     
  10. passerby

    passerby Gearhead

    varmaan oodeen ylläpidossa on joku vahingossa osunut johonkin nappulaan :D
     
    KajS tykkää tästä.
  11. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Muokattu: 22.5.2017
    passerby tykkää tästä.
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Auttaa hetken, mut sillo tällö on viskannut pihalle!

    Tätä ennen ei koskaan!
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    "Syyllinen" on tuo uusi sertifikaatti, joka on tullut voimaan 8. toukokuuta 2017. Se on vuoden voimassa.

    SSL Server Certificate
    thawte DV SSL SHA256 CA
    Serial number: 7F:01:12:DE:83:75:E1:FD:F6:45:E2:A7:D8:41:9B:9C

    Emännän firman hostaaja (siis s-postit, www-sivut, domain) asensi taannoin uuden sertifikaatin. Sen jälkeen ei sähköpostit kulkeneet. Piti vaihtaa lähtevän palvelimen nimet joka käyttäjälle. Vaikka se palvelin oli fyysisesti sama kuin ennen. Ongelma ilmeni siten, että nykyaikaisista mobiiliappleista ei liikkunut mihinkään, vintagemaceissa riitti, kun aina posteja luettaessa tai lähettäsessä kuittas virheilmon.

    Tää nyt mitenkään teidän kirjautumispulmaan auta, mutta tämä lisäturvallisuus tuo lisää tuskaa. Kunhan tulee uusi TenFourFox en varmaan pääse OD:llekaan enää, kun ne ei tue "vanhoja" sertfikaatteja uudessa versiossa: SHA-1 certificates will be disabled by default in FPR1.

    Edit: hauskat nuo hymiöt...IsoDee kaksoispisteen jälkeen...
     
  14. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Tietoteknisesti rajoittuneena kysyn, onko ongelmaan ratkaisua? :D Ei tuo nyt iso rasti ole kirjautua etusivun kautta, 2 klikkausta, mutta kuitenkin.
     
  15. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    "Tämä sivu yrittää ladata koodia todentamattomista lähteistä".

    Lukee edelleenkin overdrivelle kirjoittauessaan yläpalkissa.Onko syytä huoleen?
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Onkohan sulla joku mainosten esto käytössä ja se ilmoittaa siitä, tuleeko muilla sivustoilla sama ilmoitus...? o_O
    Ei pitäisi olla huolta, luulisin. :D
     
  17. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Ei juman kegga ol.Vain tässä OD sivustolla.Eikö muka muilla?
     
  18. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Samanlaista tiedotetta myös täällä
     
  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

    On mulla mainosten estoja päällä muttei mitään ongelmia tai tiedotteita.... o_O
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei ole estoja, herjaa kirjautumista täällä, orum.fi:llä ja joku kolmas, missä tulee käytyä harvoin...
     

Kerro tästä muillekin!