Camaron piinaava vaiva...VIKA LÖYTYNYT/KORJATTU

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sammy2, 11.6.2017.

  1. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    sitä en ole päässyt katsomaan,koska mittari konetilassa vielä...mutta paikoillaan kierrättäessä ei muutoksia paineissa...eli olen säätänyt sen 5.5psi kuten valmistaja kehoittaa
     
  2. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    kaasutin on samoissa säädöissä kuin ennen Estreet kansia...en vain kerennyt penkkiin ennen ongelmia...noin 1000km mentiin ilman ongelmia ja pelasi todella hyvin...ilmanputsari on edelin sivuilta imevä vapari...joten sinänsä ilman pitäs riittää...jakajassa toimii limppu ja kuten aiemmin mainitsin on toista varmasti toimivaa jakajaa kokeiltu oireitten muuttumatta mihinkään
     
  3. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    starttipilootilla etsitty vuotoja...ei löydy :(
     
  4. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    venttiili vuodon kuvittelisin näkyvän päästöissä, ja nehän oli kuten aikaisemmin totesin erittäin hyvät tyhjäkäynnillä...kaasulla paukkuu rikkaalle...sinällään sekään ei kerro mielestäni onko rikkaalla vai laihalla kun eikös se niin mene että jos seos laihenee riittävästi niin eipä se enää palakkaan täysin ja mittari näyttää että ollaan rikkaalla...

    niin ja tulpat on kyseiset mitkä edel ilmoittaa nuille kansille...ja nekin toki olen varmuudenvuoksi uusinut

    ilmavuotoja en huomannut kun starttipilootin kanssa testasin
     
  5. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    no tänään ei ollut oikein mitään mielenkiintoa roplaamiseen hieman raskaamman viikonlopun jäljiltä...mutta millasia oireita venynyt jakoketju teettää?? voisiko passata siihen?? nimittäin kun tänään tuon koslan laitoin tulille olin kuulevinani kolahduksen moottorista...sammutin ja toistin ja kyllä siellä sellainen pikku kolahdus tai kilahdus kuului...ehkä sanoisin että jakopään tienoilta...siis sellainen ääni että passaisi hyvin että ottaa väljät pois
     
  6. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    itsellä tuo pumppu tuottaa mittarin mukaan ilman regua 6.7psi...ja 6.0psi jälkeen alkaa kyllä neulat kaasarissa antaan myöten...edelbrock itse suosittelee ettei 5.5psi ylittyisi
     
  7. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ääni alipainevuodolle, yhtäkkinäisyyden ja pakoputkessa paukkeen perusteella.
    Menee laihalle ja siksi seos palaa vasta putkessa. Imari voi vuotaa nstajalaaksostakin.
    Ootko tarkistanut jarrutehostimen? Kytke se irti, tulppaa imari ja kokeile ettei vedä ilmaa rikkinäisen kalvon kautta.
     
    Muokattu: 12.6.2017
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    aattelin kans et jos tehostimen kalvo on antautunut.
    tekeepi meinaan tollasta!
     
  9. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    jarrutehostin on tulpattu...en vain muistanut sitä aloitukseen kirjoittaa...

    vaikea tuota ilmavuotoa tuolta imusarjan alta alkaa inttään vastaan...mutta tuntuisi todella typerältä että sieltä vuotaisi koska se on kuiten kasattu uusilla tiivisteillä liiman kera...oikeat kirimisjärjestyket ja momentit...sekä osat uusia...junnuna kun kasailin niin osat tuli vaan nakeltua paikoilleen ja ei ikinä vuotoja, ja nyt vuotais kun on ollu hermoja satsata ja paneutua...

    mutta kuten sanoin voihan se olla :(
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Pienestä letukasta ei ole kovin iso homma käyttää imaria irti ja tarkistaa asia.
    Tarvikekannet, tarvikeimari, imarin päätytiivisteet sattaa myös kantaa jne.
    Aivastus kylmällä koneella ja tiivisteestä pala pois.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tämä kysymys kävi mielessä jo alkuselostuksen jälkeen, että onko nokka-akselin ja jakopään historiasta tietoa.
    Jos vielä alkuperäinen jakopää, niin siellähän voi jo ketju hyppiä jaon sekaisin.
     
  12. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    ja tähän väliin pakko nöyrästi kiittää asiallisista neuvoista...näitä 350 mosia on rakenneltu jo maailman sivu, mulle tämä vaan on eka ja siksi meinaan olla hiukka metsässä välillä, silti ilokseni huomaan että vastaukset on asiallisia ja jaksetaan auttaa alkajaa...joten syvä kumarrus ilman lakkia :)
     
    DX tykkää tästä.
  13. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    ei mitään hajua nuista...nokastakaan en tiedä asteita enkä nostoja, kun en ole vielä kerennyt perehtyyn että miten ne saa mitattua nokan ollessa koneen syövereissä...tuossahan on tuo typerä yksiosainen jakokoppa joka on intoa kurkkaamiseen rajoittanut.

    ketjunstahan pystyyy jotain päätteleen kun pyörittää ykkösen männän ylös ja kattoo onko pako ja imu kohtaamassa...tuon meinasin seuraavana katsoa
     
  14. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Konetta kun pyörittää vähän edestakaisin ja tarkkailee minkälaisella viiveellä virranjakaja pyörähtelee. Siitä näkee vähän suuntaa-antavasti missä kunnossa on jakopään kettinki ja ratakset. Niinkun Artsi kirjoitteli, jakopää voi mennä sekaisin, kun osat on tarpeeksi kuluneita.
     
  15. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    noniin...eli tuolla jakopäässä ei ilmeisesti ole mitän laahureita? kiristimiä?? tai muutakaan, kuin vain ne rattaat ja ketju???

    mutta tosiaan tuossa juuri kävin pyöritteleen konetta edes takas ja noi 3cm tyhjä siinä löyty ennen kuin jakaja reagoi...eli ei varmaankaan ole mikään toiminta välys enää tuo
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jakopäässä ei tosiaan ole kiristimiä eikä laahureita.

    Kun koneessa on uusi välyksetön jakopää, niin sitäkin saa pyöritellä edestakas sellasen 7-8 astetta ennenkuin jakaja pyörii. 8" dampperilla sekin on toistakymmentä milliä.

    Onhan se 3 sentin liike jo väljän jakopään merkki, mut vaikee sanoo olisko tuo vielä yli hyppiny.
    Jos se nokkaratas on sellanen vanhan mallinen muovitettu aluratas, josta pinnotukset karissu pois, niin jaon hyppääminen on mahdollista.
     
    Morbidelli tykkää tästä.
  17. DX

    DX Double Gearhead

    sitten se irronnut pinnotus menee öljypumpun imusihtiin mahdollisesti tukkien sen osittain, riippuen sen rakenteesta, mää en nyt sano mitään siihen millanen kysyjän mosassa mahdollisesti on,
    mutta ei oo esmes yks eikä kaks oldsin kolmenollaseiskaa kun on melko uus jakopää, sihti täynnä vanhasta irronnutta muovisilppua ja kampura sökönä.
     
  18. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Itte olen joskus yrittänyt haeskella tietoa tuloksetta, kuinka paljon saisi olla väljää virranjakajan akselilla suhteessa kampiakseliin, että oltaisiin jakopään kuluneisuuden osalta jo vaarallisilla vesillä. Tuo Artsin kirjoitus selvensi asiaa.:) Väljyydestä ei kai ole suurempaa haittaa, nokan/jakajan ajoitus vaan siirtyy hieman myöhäisemmälle sitämukaa kun ketju venyy. Ja kun venyy tarpeeksi ja rattaat kuluu, niin saattaa ketju hypätä.
    Mutta eikö jo yhden hampaan verran ketjun hyppäys vaikuta oleellisesti moottorin toimintaan?
    Viestiketjun aloittajan ongelmassa tyhjäkäynti ja yms. moottorin käynti on ok. Joten tuskin on jakopää tässätapauksessa sekaisin.
    Kannattaisi tarkastaa ajoituslampulla sytytyksen ajoitus ja ennakonsäätimien toiminta.
    Jokuhan siellä moottorissa meni rikki kun vika ilmaantui ajossa yllättäen. Mikään pieni säätöjuttu se ei varmaankaan ole, kun ei nuo sääädöt ittekseen yllättäen muutu.
    1000 km koneen kasauksen jälkeen on vielä yllätyksellistä aikaa...:confused:
     
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo, että pompahti katsastuksessa rikkaaksi kierroksilla ja ampuu putkeen niin, selvästi joku tai jotkut sylinterit ei sytytä joka kierroksella. Palamatonta seosta pakoputkeen, joka pomsautti päästöt ja pamahtaa putkessa kun toimivat työtahdit lyö vähän tulta perään. Eli virta puolelta vika löytyy. Puola ei ehdi varautua seuraavaa kipinää varten. Virranjakajan kansi taijohdot vuotaa maihin...
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Niinkuin aloituksesta selviää, on siellä sytkäpuolellakin jo kokeiltu kaikkea (joka ei tosin kokonaan poista sytkäviankaan mahdollisuutta).

    Kannattais varmaan kokeilla tuossa lainauksessakin ehdotettua kaasarin vaihtoa, siitäkin huolimatta että se on puhdistettu ja tarkistettu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!