Kemppilukko ja jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ktappinen, 16.6.2017.

  1. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Katsastuksessa tänään dynon mukaan heittoa käyttö jarruissa 29% . Miten se on mahdollista jos on kemppilukko? Vetari poikki??
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Niissä rullissa on molemmissa oma moottori ja momentin tunnistin
    Jos heittoa vaan 29% niin se voi olla jopa vähän

    Jossain oli oikeen neuvottu minne asemalle mennä kemppiperällä, mutta en enää muista missä ja sitä asemaakaan
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Hmmmm jarrutesterissä vika. Ennenkin nähny näitä. Jos kerta kemppi perä.
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead



    Tuota kun ne rullat käynnistyy yleensä eri aikaan niin mietippä miten ne viisarit siinä dynossa mahtais asettua sillä kemppi perällä, tai vaikka ihan jopa hyvin pitävällä lukollakin.
     
  5. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    No jaa, ihmettelin vaan. Katsatuksesta meni läpi :)
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Rengaspaineet tekee heittoa. Ite käynyt leimalla kemppiperien kanssa aina niin että on paineissa ero, että saa heittoa jarruihin ja eivät ala tarjoamaan hylkyä perän takia.

    Joskus tuli hylkykin kun tuli niin iso ero. Kävin äkkiä huoltsikalla laittamassa tasapaineet ja takaisin konttorille, katsuri vaan kehui että saitpa nopeasti säädettyä jarrut jetsulleen tasan. :D

    Ja ihan huippu oli kun kerran toisella puolella ei ollut käsijarruvaijeri edes paikoillaan ja katsuri vaan ihmetteli että varmaan just rullilla irronnut kun dynossa antoi vielä kerran lukemat.

    Nyt onkin justiinsa menossa levylukko kempin tilalle kun on se kemppi vaan niin paska ajossa.
     
    Muokattu: 17.6.2017
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onkos missään toisella puolella väärään suuntaan pyörittävää jarru testeriä?
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    On.
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kerran pomputtivat Haapajärven konttorilla aspenin. Vasen etu jarru kiero. Hyppi 1,5-3,5 välillä. Jarrutuksessa ei huomannut mitään tärinää. Sit vasen taka käyttö jarru sekä käsijarru 0 teho. Kuitenkin meni lukkoon hiekalla ja ei saanu pyöritettyä rengas ilmassa. Eli hylky tuli. Ei suostunut konttori myöntämään testeri virhettä. No onneks oli muutaki vikaa hylkyyn.

    Samana iltana ajoin jarrutestin töissä enkä mitään tehny. Ni hyvä oli.

    Seuraavana päivänä uudestaan. Etu jarru kelpas. Mut tällä kertaa näytti et taka jarrut laahaa tosi pahasti ja uudelleen hylky.

    Taas illasta ajoin jarru testin ja ok. Seuraavana päivänä uudestaan. Ja näytti taas että jarrut laahaa tosi pahasti. Antoi hylky lapun. Ajoi auton pihalle. Sammutti Veli poika heitti parkin päältä ja auto liikkuu kevyeesti eteen päin työntämällä. Konttori setä sano et äkkiä paperit tänne ja leima tuli :)
     

Kerro tästä muillekin!