sebring 2004 v6 koneen irrotus/vaihto neuvoja vinkkejä ynms.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 900, 28.6.2017.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Olis 2004 konevikainen sebu,siitä pitäis kone ottaa irti.Tilalle tulis 2002 samanlainen kone 70tkm ajettu
    kone. Onko jotain mitä täytyy huomioida....Pudotetaanko kone alakautta pois???? laatikon kanssa..
    Kaikkia hyviä neuvoja otetaan vastaan...
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Lienee 2.7 ?
    En tiedä miten Sebringistä kone otetaan pois mutta usein näissä on koko paketti omassa apurungossaan ja tippuu koko tekniikka ja nostaa auton päältä pois. Jos sitä mahdollisuutta ei ole, sitten äheltää sen nostamalla pois.

    Mun käsittääkseni 2002 muuttuu niin että loota ja kone on samassa tietokoneessa ja vanhemmissa ne on erikseen, voi olla ettei koske Sebringiä. Käsittääkseni myös vetolevyn ja nokan tunnistimien kolot mistä se lukee niitä syklejä on erilaiset, eli tarvii vetolevyn ja nokan pyörän vanhasta, ja se taas tarkoittaa jakopään purkamista, muuten ei saa konetta ikinä käymään.
    Samalla myös uusisin jakopään kaikkineen kun sieltä ne kaikki posahtaa. ... Nokan hilppeiden ei niin virallinen vaihtoväli on 170 -180tkm ja uskaltaa ajaa yöunia menettämäti. Samalla jos jakopään uusii ja kone irrallaan laittaisin uuden öljypumpunkin + tietenkin vesipumpun. Nuo ei jenkeistä tilaamalla maksa paljoa.

    Sitten on vielä kahta mallia muuttuvalla imusarjalla ja ei. Käytännössä tuo muuttuva on perhosventtiilillä toteutettu, eli sähkötoiminen venttiili joka avaa/sulkee kanavia. Ottaisin sen imusarjankin vanhasta.

    ..........Korjaan, siis siitä uudemmasta koneesta mainitut siihen vanhempaan.
     
    Muokattu: 29.6.2017
  3. z 900

    z 900 Gearhead

    Tarkoitus olis ottaa tuo 2002 kone ja laatikko kokonaisuudessaan tuohon 2004 malliseen.2002 koneeseen oon uusinut jakopäähän ketjun ja hilppeet sekä vesipumpun se on täydessä iskussa.Voikohan tuosta 2002 ottaa tuon tietokoneen tuohon 2004 malliin???
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tarviit ne kummatkin tietokoneet siitä jos on pre -2002 + kaapelisarjat. Onko se 2004 vain yhdellä kompuutterilla ja 2002 kahdella ???

    Voi, ja tuleekin ongelma ajoneston kanssa viimeistään kun ne ei enään keskustele keskenään kun tyrkkäät siihen tietokoneen joka ei ole autossa koskaan ollut.
     
  5. z 900

    z 900 Gearhead

    Juu
    On varmaan otettava vanhasta vain pelkkä kone ja kaikki muu tuosta uudemmasta vetolevy sekä toi nokkapyörä jos se on erilainen,niin silloinhan vaihdetaan vain moottori sekä kannet siis kaikki muu tuosta uudemmasta.Ebaylla näyttäis tuo timing set sopivan 01-04 malleihin
    silloin vois kuvitella että tuo nokka pyörä on sama????????
    Kiitos jo nyt todella hyvistä neuvoista..
    Eihän tälläisessa hommelissa ole paljoakaan järkeä mutta kun
    2002 moottori on ajettu vain 70tkm sekä jakopää sekä vesipumppu vaihdettu noin 7000tkm sitten.
     
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    Mulla on vielä tallessa tuo 2002 nokkapyörä niin sitähän voin verrata tuohon tuohon 2004 mallin nokkapyörään?????
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Lähtisin liikkeelle siitä että siinä 2004- mallissa pidetään kaikki sähköt paikoillaan ja luovuttaja 2002 -mallisesta sitten modataan että se käy niihin kiinni. Rautahan on samaa.
    Laatikon irroitus ei ole työ eikä mikään kun ne on jossain irrallaan, tunnin homma ja sulla on vetolevy vaihdettu ja paketti taas kasassa.
    Tuosta nokan pyörästä on niin monia mielipiteitä, senhän näkee sitten käynnistyykö vai ei...ja on on kuulema vielä kahta mallia..Toinen pultattuna ja toinen niitattuna.

    Chrysler harrastaa tätä kyllä aika yleisesti, osat ovat samoja mutta tehdään niin että liittimet eivät sovi keskenään tai tehdään just näin. Ajoitukset siirretään sen verran ettet saa autoa ikinä käymään.
    Tuosta muuttuvasta imusarjasta en olisi huolissani, se antaa käydä oli sitä tai ei. Ja jos ongelmaa on se on suht helppo vaihtaa.

    Hyvä kone tuo 2.7 on kun siitä vain pitää huolta. Just tänään käytin leimalla ja HC on 1. Öljyt vaihtaa suodattimineen tiuhaan tahtia ja katsoo ettei vesi häviä. 170tkm kun on täynnä niin uusii koko jakopään + pcv.n niin kyllä tuolla ajelee sen puoli miljoonaa. Ja litratehokin aika kohdallaan.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Aivan oikein.
     
  9. z 900

    z 900 Gearhead

    Tämmöistä tällä kertaa....
    Ostin tämän 2004 konevikaisena siis kone jumissä,ei pyöri startilla...
    Kaverilla auto oli sammutettu huollon pihaan eikä enää sen jälkeen pyörinyt startilla,oli kuulemma korjaamolla pyöritetty kampuran päästä
    ja sanottu asiakkaalle että moottori on jumissa.
    Juuri äsken otin kompuran hihnan irti,kompura jumissa koneessa ei mitään vikaa...........ostin auton näkemättä ja puheiden perusteella
    sanoisinko erittäin halvalla............ joskus sitä on parempaakin tuuria.
    Olen muuten samaa mieltä tästä 2.7 koneesta.
    Kiitos kuitenkin hyvistä neuvoista.
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    Yleensä ketju antautuu, tai siis sen kiristin. Ja jos antautuu niin kone on yleensä vainaa.
    Huonoa suunnittelua tai sekä että huonoa huoltoa.

    Ei nämä huonoja ole. Jakopää on vaihdettava kaikkineen aina kuten jo sanottu. Öljyt vaihtaa ja kun sen vesipumpun vaihtaa se peltilevy heitetään jorpakkoon.
    Sitten toimii.
     

Kerro tästä muillekin!