Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Nonni 300C ukot. Ja käyhän toi muihinkin.

    Diablosportin ohjelmointikapula 120e sisältäen lähetyksen suomen sisällä.

    -MYYTY-
     
    Muokattu: 21.4.2017
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Ja tuhannen kilometrin ajon jälkeen värinäongelma palasi.
    Käytin autoa "valohoidossa" Autokeskuksella, jossa suoritettiin laatikkoon jotain testejä myös asentajan tekemän koeajon yhteydessä.. Mitään ongelmaa ei löytynyt, jonka elektroniikka tallentaisi. Eli aivopuoli ei ole ongelmana.
    Myös minkäänlaista päivitystä vaihteiston ohjelmistoon liittyen ei kuulemma ole saatavana.
    Mulla ohjelmiston versio on vuodelta 2004.
    Suosittelivat ottamaan yhteyttä vaihteistokorjaajaan. Ilmeisesti merkki-huolloissa vain vaihdellaan osia sen mukaan, mitä vikakoodit käskee..
    Veikkaan itse edelleen turbiinia tai paremmin sen lukkoa viaksi, kun kerran öljynvaihdolla parani hetkeksi.
    Mutta villejä ideoita otetaan mielellään vastaan. Ei tästä varmaan kumminkaan enää selviä lootaa tiputtamatta..
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Purkki shudder fixxiä. toimii ku junan vessa jos turbiinin lukko ei tahdo oikein pitää. (täristää isolla vaihteella pienillä kierroksilla). Eihän se rikkinäistä korjaa mutta toistakymmentä euroauton turbiinia olen tolla saanut pelaamaan.

    https://www.jenkkiosat.com/instanat_shudder_fixx
     
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo, kyllä mä ajattelin tämän oljenkorren vielä kokeilla.. Kaverikin heitti mustangin lootaan tämmöstä... Toimi se vissiin hetken..
     
  5. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    autokuume pääsi taas kerran puraisemaan, pitäs F250 vaihtaa johonki.
    Pitemmän aikaa 3ooC iskeny silmään. mites on, saako tommosesta luottopelin pitemmäksi aikaa? kaveri meinasi että 300C:ssä olis mersun alusta? pitäneekö paikkansa?
    ja olis paljon sähkövikkaa?
     
  6. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    On paljon mersua, kone, laatikko, alustan osia, perä. Helppo ja halpa huoltaa, ei tarvi ostaa osia missä jenkkilisä. Varmasti yksilöitä missä paljon ongelmiakin mutta niin on joka merkillä. Itellä nyt 230 ajettu, ei erikoisempia vikoja...
     
  7. challenger500

    challenger500 Gearhead

    ei tää ny porvari300n ole, mutta käyttöauto otettu Suomessa ajoon - joo ei ajeta talvella, ettei saa halvausta, saa nähdä syntyykö vikoja näillä vähälumisilla kesillä. Tähän asti ongelmatonta kulkua (5v ennen tätä 300 SRT8 eikä ongelmia, toki ei nekään kilometrit Suomen kamaralla, liekkö aurinkoiset kesät ja talvet vaikuttaneet asiaan..)
    [​IMG]
     
  8. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Jaa vettä tulee sisälle A-pilarin kohalta ja takaa kattoverhoilusta? Vedenpoistokanavat auki, onko vinkkejä?
     
  9. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Vedenpoistokanavia on 4, eli joka kulmassa on yksi. Etummaiset näet kun avaat kattoikkunan (ja sivuoven niin pääset lähemmäksi). Edestä putkenpätkät/letkut vievät ovien saranoiden luokse. Näet ne letkunpäät kun avaat etuovet. Letkujen pää on saranan etupuolella, eli 5 cm etupuskurille päin. Näihin on helppo antaa paineilmaa (yläpäästä?) ja kuunnella mistä suhina kuuluu.

    Takana on poistoputki ja letku about katossa olevan sisäkahvan kohdilla. Putken näet tarkastuskameralla kun avaat luukun (ja etuoven). Ilmaa tuonne kanavaan saa tarkastuskameran ja 700mm puhalluspistoolin avulla, jollaisen löytää esim. Motonetista. Suhinan pitäisi kuulua pyöräkotelosta, jonne letku menee sisälokarin alle.

    Jos otat sisälokarin irti, niin letkun pään pitäisi olla lähellä lukon vastinrautaa.

    Itsellä puuttui tehtaan jäljiltä toinen poistoletku takaata. Vuoti vedet tuonne kattoverhoiluun kattokahvan luokse. Mutta nyt on letku paikoillaan. Kattoverhoilua pystyi sen verran laskemaan, että sain kädellä painettua melko reippaan kokoisen letku putken päähän. Koko homma onnistui sisältä takapenkin luota ilman, että pyörää olisi tarvinnut irrottaa.

    Mutta kuten tehtaan ohje sanoo, niin ensin paineilmaa jolla pyritään avaamaan tukkeutuneet putket.
     
  10. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Kiitos tyhjentävästä vastauksesta.
     
  11. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Olkaapi hyvä :)

    Tässä videota:

    Ja jos otat takaturvavyön alta sen penkin sivussa olevan pehmusteen irti, niin yläpään saa irti työkalulla painamalla. Siinä on jousi joka vapautuu ylhäältä alas painalla. Alapää on ruuvilla kiinni.
     
  12. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mikäli kattoluukku pitää ajaessa ääntä, joka loppuu kun painat esimerkiksi kattoluukun kiskoa äänen suunnalta alas, niin tässä ohjetta.

    Ilmeisesti käyttivät hivenen liian pitkiä pultteja koska korjaussarja on olemassa? Ken tietää niin kertoo. En tiedä korjaantuisiko vain alkuperäiset pultit kiristämällä?

    http://www.wkjeeps.com/misc/LX/TSB_300C_Forums/TSB_2300908.pdf
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Onkos porukoilla ollut ongelmia ilmastoinnin lämpötilasäädön kanssa. Nyt on pikkuhiljaa ilmennyt sellainen probleema että kuljettajan puolelta ei puhalla kuin kuumaa ilmaa mikäli valittu lämpötila on 16-20. Vasta 21 asteessa alkaa tulla viileää ilmaa. Joskus saan aivan kylmääkin ilmaa tulemaan, mutta saattaa kesken ajon alkaa taas itsekseen puhaltamaan kuuma. Apparin puoli toimii hyvin ja puhaltaa koko ajan valitun lämpöistä. Kuulostaa enemmän sähkövialta kuin mekaaniselta. Onko kellään vastaavaa ollut?
     
  14. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Käy luetuttaa vikakoodit merkkihuollossa (tai Starscanilla, Witechillä, tms. merkkiskannerilla), niin pääset asian ytimeen suoraan ilman veikkauksia. Yleismallin OBD-vikalukijalla et vikakoodia näe.

    Mutta villinä arvauksena vika voisi olla moottorissa, joka säätelee lämpöä kuskin puolella (ratin alla). Kyseisistä säätömoottoreista (autossa yhteensä 4 kpl) hajoaa muovirattaiden kiinnikkeitä.
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jep. Revin illalla vielä muovit edestä pois ja tarkistin sen moottorin. Näyttäisi liikkuvan koko matkalta, mutta ei jää paikalleen kun siirtää valitsimen kylmälle eli ilmeisesti jokin jumittaa lopussa tai sitten kalibrointi on mennyt pieleen.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos 300:sta haluaisi välttämättä löytää ruostetta, niin mistä kannattaa etsiä? Alustan suojamuovien alta? Näkeekö irrottamatta?
     
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    Oven alareunan saumat, luukun alareunan sauma, kahvojen ympärillä/alla. Ja sit pistesaumat sivulla kun katsoo peräluukku avattuna. Ainakin näin ollu farkuissa mitä tullu käytyä kattoon ite.
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Meinasin sitä että jos nuo helposti nähtävät paikat on ok, niin voiko olettaa että muutenkin on vai pitääkö käydä auton alla vielä tsekkaamassa?
     
  19. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    jep, kannattaa. Ne taaemman nostopisteen kohdalla olevat muovit kätkee allensa mahdollisesti yllärin.

    Tuolla kuva:

    https://www.instagram.com/p/BUv0P1-j_Yq/?taken-by=m1kezohan&hl=fi
     
    Pertti K tykkää tästä.
  20. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Liian hiljainen auto ei sovi mulle. Tulen hulluksi äänestä, joka kuuluu 40-50 välillä. Alta kuuluu tikittävä ääni, joka ei ole sidonnainen nopeuteen. Jos vauhti on alle 40, ei mitään ja yli 50 loppuu taas.
    Kuulostaa lähes kardaanin niveleltä, mutta tikityksen nopeus on aina sama ja tosiaan vain tuolla nopeusvälillä. Onko vinkkejä?
     

Kerro tästä muillekin!