Nitro Nationals 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 1.6.2017.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    FHRA tajusi että nyt on ryssitty ja pahasti. Rataryhmän toiminta aivan kelvotonta.
    Itse en tiedä miten rata olisi pitänyt putsata kun olen viimeksi ollut rataryhmässä 90-luvulla.
    Mutta siinä vaiheessa kun alkoivat levittämään vettä peräöljyn päälle niin sanoin porukalle joka oli mun mukana ekaa kertaa radalla että nyt tässä menee ja kauan. Eikä se rata sit tullu kuntoon edes kolmen tunnin ihmetelyllä.
    TD auto kun päästi burniksessa öljyt radalle niin nopeesti kyllä lähetys porukka huomasi vuodon ja pysäyttivät auton mutta sitten tuli rataryhmä ja työnsi vuotavan auton takas lähtöalueelle.
    Tämän jälkeen ratarymän jäsenet kaivo rätit takataskusta ja alkoivat konttaamaan pitkin rataa. Se riitti ja lähdettiin menemään. En tiedä saivatko rataa kuntoon.
    Oliko muuten myös perjantainakin yksi rata loppu päivästä suljettu?
    Turha tulla nillittämään että talkooporukka tekee parhaansa kun se ei vaan riitä jos rahastavat lähemmäs miljoona euroo lauantai päivästä.
    Olikohan jossakin lehdessä juttua että tänä vuonna olisi kuitenkin rataryhmään palkattu kaksi alan ammattilaista Englannista?
    No tänään saa sit mennä paikalle pienemmällä porukalla kun kaikki ei oikein innostunu tästä urheilu lajista.
     
  2. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Nyt oli rataryhmässsä ennätysmäärä porukkaa, mutta työnjohto puuttu. Jonkun vain pitää osata kertoa mitä tehdään.

    Ikävä tulee Gösta Kalenin aikoja.

    Ps. On se tietysti hyvä että näitä tyytyväisiä Mikkoleitakin vielä löytyy. Saa fyyra vielä höylätä jotakin hanuriin. Minulle riitti.
     
  3. josu

    josu Gearhead

    Nitroissahan kaikki on parasta mitä rahalla saa,rataryhmäkin on oikein palkattu ulkomailta hoitamaan hommaa niin hyvin kuin pystytään,mitenhän pojilla olisi mennyt jos olisi tullut se ns huono päivä rataryhmälle:)
     
  4. MK&HK

    MK&HK 3rd gear

    Eilen sanottiin että samalla lipulla pääsee katsomaan. Jos FHRA olis myös eilen infonut ettei eilinen katsomolippu ei käy tänään hmmm. Antoi eilen ymmärtää toisin. Info ei kulkenut eikä kukaan ollut oikein tietoinen aamulla asiasta. Tieto ei kulje
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Sattuneesta syystä en ollut kisoja katsomassa, viimeksi kävin siellä 2008, jolloin se ryysis oli sitä luokkaa, että olen pitänyt vähän taukoa, mitä siitä nyt tulee 9 vuotta...no lukemani perusteella en taaskaan mitään menettänyt ja ensi vuonna voisi taas jopa harkitakin Nitro-kisoja, jos niitä enää ajetaan Suomessa...
    Aikanaan tuli ajettua paikalle jopa kolmena päivänä liki 400km päivässä eli yhteensä 1200km viikonlopussa...nyt ei viitsi enää edes lähteä :odconfused:
    Jotenkin käsittämätöntä kuinka tähän on päädytty, johtuuko se nykyisen FHRA:n johdosta, rataryhmästä vai mistä....paha sanoa ?
    Toden totta, 90-luvulla ja 2000-luvun alussakin niin moni asia oli paremmin tässä lajissa.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Itse ympäripuhuin ummikon kaverin mukaan, kehuin meininkiä, mutta vaikka tiedän, että kaikki maksaa, niin auto+ 2 äijää 110 euroa, kaljatölkki 7,50 e kpl, niin köyhällä meni viikon tienistit ja maine, yli puolet ajasta radan siivousta ja ihmettelyä, tosin auton hajoamistahan ei voi välttää ;)
    P.s usealla terassilla käyneenä kyseessä oli kesän kalleimmat kaljat
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuttu tunne, vuosien varrella raahannut Alastarollekin jos jonkinlaista porukkaa ja sitten kun rata rasvataan tai tulee pieni sadekuuro tms, niin ihmetellään ja kummastellaan että "T älläistäkö tämä drag racing on, me ei lähdetä tänne kyllä enää koskaan" :odeek:
    No tästä viisastuneena käynkin nykyään yksin kaikissa kisoissa, eipähän tarvitse riidellä tai kuunnella typerää päivittelyä...tämä laji ei todellakaan sovi kaikille ihmisille.

    Minulle ei taas sovi joku "ympäri ympäri ajo"...siinähän menee vaan pääkin pyörälle :rotfl:

    Off topic : Minun puolesta tuon kaljan voisi nostaa samantein vaikka 75 eur puteli, niin olis vähemmän känniääliöitä kisoissa...ei pahalla, mutta minä ainakin menen katsomaan radalle niitä kisoja, en kaljatuoppia...menee sitten ennemmin sinne kaljaterassille, jos niin kauhea himo siihen ohraliemeen :odeek:
     
    mafo ja kapa73 tykkäävät tästä.
  8. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Vaikka kisat ei ihan kui Römsöössä menny niin voittajat saatiin selville ja dipattua paljussa.
    Pulliksen NitroHarrikka DDR tiimin Teemu se meni ja voitti uudella enkallaan.
    Toope faijalla tulee vielä kiire...
    Tuo live striimi on aivan loistava tapa seurata ja kerrata kisoja kun ei paikalle päässyt.
     
  9. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Jos laitteiden nesteet olisivat pysyneet niille osoitetuissa paikoissa useammin, olisi rataryhmänkin työskentely ollut huomattavasti helpompaa. o_O
     
  10. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    Unohtiko järjestäjä leiriytyvät lapsiperheet?
    Tultiin muksujen kanssa to iltapäivänä ajatuksena lyödä teltat ison hiekkaparkin metsän reunaan jossa ollaan lähes aina majoituttu paikan rauhallisuuden takia.
    Tälläkertaa ei onnistunutkaan vaan kaikki ohjattiin samaan kasaan varikkoportin viereiseen parkkikseen.
    Muuta paikkaa ei ole vastattiin kun kysyin et eikö pääsis vähän rauhallisempaan paikkaa koisaamaan.
    Nooh nukuttiin sit 2 yötä tulpat korvissa ja kateltiin radan pesua ja lähettii kotiin lauantaina.

    Ens kerralla vois koittaa tierppiä
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pari pointtia: Ei ole korttia, joten joudun pummaamaan kyydit tällaisiin tapahtumiin, ja pointti toinen: Ne känniääliöt olivat tuoneet omat viinansa ja kaljansa itse styrox-laatikoissa, juotiin kaverin kanssa yhdet kaljat kärryltä,ei teltassa, eli tölkki mukaan, 7,50 e, eli en joutunut konkurssiin, mutta kertoo jotain hinnoittelusta, slimsat ja vedet samalla kertoimella. Nimim. yhden kaljan ääliö

    Ps. ajattelen perhettä, isä+ äiti+ kolme pikkutenavaa, vanhemmat ottaa pari kaljaa, muksut makkaraperunat+ limsat, paljonko lasku?
     
  12. ari j

    ari j Gearhead

    Tänään kuulin että FIA olis antanu varoituksen FHRA:lle tästä touhusta!
     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  14. litres

    litres Gearhead

    No niin, nitronatikohin 500-1000 euroa sijoittaneet ovat varmasti tyytyväisiä.


    Mitähän FHRA vastaa arvosteluun?
     
  15. 462857

    462857 3rd gear

    Jotkut vetää pumpattavaa lammasta jotkut hanskaan :)

     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Alastarolla ollut hieno finaalipäivä, kuulemma. Lapsuuden, nuoruuden ja aikuisuuden sankari oli pokannut ProModit. Piti oikein ensin ihmetellä katsomossa, kun Bagarnilla oli autossa tarra, mutta syykin selvis sitten varikolla. Tästä ei kaksikko kovene näissä pippaloissa! Ja by the way - Jonnie Lindbergin läsnäolo pitäis huomioida järjestäjän puolelta ISOSTI!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.7.2017
  17. HM

    HM Gearhead

    Olihan se siellä jo viime vuonnakin ja tarratkin.
     
  18. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Muokattu: 3.7.2017
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No hyvä, mää olin töissä.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jossain vaiheessa kuulin jonku Jonnien haastattelun kyllä.
    Muuten kai suunnilleen kaiki tarvittava on tullut sanottua. Järjestelyt olivat joiltain osin todella surkeat. Itse jouduttiin vaihtamaan varikkopaikkaa kerran eikä oltu ainoita. Kaaviot ja ajojärjestysket vaihtuivat moneen kertaan, oli melkosta härdelliä. Ajattaminen, silloin kuin ajettiin oli kankeeta ja hidasta. Torstaina kun ajo pelkät sportsmanit, ni jos ei niitä ehdi ajattaa kun kaks kierrosta niin ei o kovinkaan huikeeta. Ratakunnostus oli sitte oma shownsa, se oli kaiketi otttu ostopalveluna eikä tarjoajan resurssit olleet alkuunsakaan riittävät. Käsittääkseni vielä eivät kaivanneet tai hyväksyneet apua, fyyralla olis kyllä ollut enempi resurssia ja halua.
    Sunnuntai sitten oli kohtuu hyvä päivä, ns normipäivä. En tiedä et johtuko siitä et olivat itsekin tajunneet lauantain olleen kaikkien aikojen pohjanoteeraus ja tehneet jotain asian eteen, vai toimiks se sitte muuten vaan paremmin. Silloin kyl oltiin vähän luovempia vaikkei pro ryhmien aikataulut pitäneetkään. Mikä muuten on itelle jonkinlainen hämmästys; jos säännöissä edellytetään jonkinlaista huoltoväliä minkä puitteissa toimia, niin ei ainakaan meillä oo toivoakaan jos kerrotaan et ei o viel valmista, tullaan tunnin päästä.
     

Kerro tästä muillekin!