Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kaipasiko tuo uusi venttiili säätöä? Vai oliko kohdallaan heti kun asensi paikoilleen?..... niiden tiivisteiden vaihdon jälkeen on mielenkiintoinen tilanne ekakertalaiselle kun ohjaus tempaiseekin toiseen reunaan vaikka ei koske rattiin.... sitten lukemaan sitä pientä pränttiä mukana tulleesta säätöohjeesta. Corvetessahan tuollainen ohjauksentehostin oli kai pitkälle 70 luvulle, ja siihen suositellaan käytettäväksi GM Powersteering Fluidia....joka ei ole atf:fää. Toimii hyvin ihan traktorihydrauliikka öljyllä, eikä tiputtele niin herkästi kuin liru atf.
     
  2. Impalamies

    Impalamies 3rd gear

    Kiitos tosta eBay-linkistä. RockAutossa näytti control valve maksavan 200 euroa rahteineen, siihen sitten alvit päälle. Voisi siis päästä alle kolmen huntin... Kiinnostaa myös toimiiko tuo oikein asennuksen jälkeen vai pitääkö säädellä,
     
  3. MikkoSa

    MikkoSa 1st gear

    Tuo sattui olemaan säädössään heti paketista. Mutta ei se säätö ole paha homma, mulla ainakin oli vaihtotyön aikana etupyörät valmiiksi ilmassa, niin siinähän sen testaa. Kone pyörimään ja katsoo minne tempoo. Peltikorkin alla päädyssä on säätöruuvi.

    Ohjeessa myös kehotettiin huuhtelemaan systeemi läpi uudella öljyllä ennen paluuputken kytkemistä. Sen tein. Atf:ää laitoin.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joo ei säätö ole hankala juttu mutta silloin vaan yllätti ekalla kerralla kun ei oikein tiennyt mitä tapahtuu.....itse kasatessa ei se kara sitten ollutkaan lähellekään kohdallaan aluksi....:D
     
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    tänään itse asiassa sain impalan papereita sen verran käsiini että selvisi on alunperin punainen.. ei tuo teidän auto olisi käyttöön otettu vuonna 68 vaikka on vuosimalliltaan 67
     
  6. budweiser

    budweiser Gearhead

    Tarviiko kukaan '65 Impalan etupään kaikkia rumpujarruosia...jäi levyjarruihin siirtymisen jäljiltä ylimääräiseksi...rummut, sylinterit, pääsylinteri jne aivan kaikki hilppeet. Satkulla koko keko.
    0400-278 279.
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuollaine kauhtunut tummanpunainen 67 Impala oli Ruukissa.joskus 80-luvun alussa. Käytiin sillä yksi Oulun näyttely reissu.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kuulukos tollasen x-runkosen tuntua siltä, että meinaa karata hallinnasta, jos kurvissa on vähän jotain terävämpää monttua?
     
  9. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ei. Laita(ta) pyöränkulmat kuntoon...
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sitten tuskin on enää pelkistä kulmista kiinni. Pitääpä tutkia vähän tukivarsia.
     
  11. SS396

    SS396 Gearhead

    Vai onko ongelma tämä?

     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sanoin epäselvästi, ei vetele oikeestaan. Lähinnä nykyisin yleisissä pienissä päällystevaurioissa, joissa on sellanen 2-3cm syvä teräväkulmanen asfalttikaries, niin tuntuu, että jotain on irti. Kaarteessa autokin on sit hetken "irti" tiestä. Tosin samaa ongelmaa on kyllä kaiken ikäsissä fuul size koreissa, etupään vaimennus ei oikein jaksa.
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    V#ttu ei olleet impalat ja bel-airit harvassa lauantai yönä Västerååsissa entisen statoilin pihassa.....millä sais nuo ruotsi-raggarit vaihtamaan kaluston vaikka Volvoihin. Ei tässä pieni ihminen ymmärrä niiden touhuja kun homman pointtina tuntuu olevan vaan x-runkoisten hakkaaminen p#skaksi.... siellä vanhan sielua ihan riipii..

    :mad::mad::(
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tähän sen verran palaan, että valmistenumerosta selvisi auton olleen alkuperäisenä v6 ja 3v manuaali sekä vaaleansininen. olisikohan sama auto kuitenkin?
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Älä kovin hirveesti eti ton ikäsiä VeeKutosia. Eiköhän kaikki tarjolla olleet ollu sillon L6.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitäs jossain välissä asennella alkuperänen hakuvalo-optio kuusnepaan. Accessories installation manuaalin mukaan se kahva tulee sisälle jotenkin hassuun kohtaan, voikohan sitä edes käyttää? Onko kellään sellasta asennettuna?
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla olis kans. Suunnitteella asentaa. Vielä oo saanu aikaseks
     
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Mä voisin ottaa niistä yhen
     
  19. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Onko tätä näkynyt missä?
    Oli mulla vuonna -76
    Liikenteessä on viellä.
    edit:Eipäs olekkaan liikenteessä.
    Poistettu liikenteestä 2010
    Kilvissä on viellä....
    [​IMG]
     
    Muokattu: 31.8.2017
    Vuokralainen tykkää tästä.
  20. SS66

    SS66 1st gear

    Moro, olisko kellään pyyhkijän moottoria ylimääräisenä -66 impalaan? Tai onko kukaan modannut uudempaa moottoria käymään tuohon. Tuntuu olevan harvinainen kapistus löytymään..
     

Kerro tästä muillekin!