Trafin luovutus tuntemattomalle ilmoitus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja monster, 8.7.2017.

  1. monster

    monster Gearhead

    Oon tehny ilmoituksen.se tehos hyvin ja nyt auto seisoo ilman Kilpii jossain vantaalla. Yllätys suuri ostaja ilmaantuu. Mutta nyt ongelmat alko ,menin konttorille ostajan henkilötiedoilla mutta tuli tyrmäys samoin tein tiedoissa näky jos jonkin näköstä yritystä vaihtaa omistajaa ja merkintää valtakirjoista.trafille soitto tuotti vaan pitkän hiljaisuuden ja sitten että oho miten edes mahdollista.on kuulemma tapahtunnu jonkin asteinen petos.moni varmaan tietää mistä heimosta kyse.ainut että mulle ei selvinny yhtään miten homma etenee.TEHKÄÄ PAPERIT KUNTOON VAIKKA MINKÄLAINEN TILANNE PÄÄLLÄ AUTOO MYYDESSÄ.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    siis mitä nyt on tapahtunut?
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    5 pisteen vihje.
    Elä myy autoa Smuguille.
    Pääsee helpommaĺla.
    T: oppirahat maksanut.:rolleyes:
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eli sulla on paperi jossa lukee ajoneuvo luovutettu tuntemattomalle ja rahat toisessa kourassa?

    Jos näin niin hommahan on sun osalta taputeltu siihen


    Vai onko auto vielä sun nimissä ja sitä on jo myyty useemmalle valtelle 5 päivän sisällä?

    Ettii niistä valtakirjoista sen ensimmäisen ostajan tiedot, marssitte molemmat fyysisesti konttorille ja siirrät sen auton tän ensimmäisen ostajan nimiin
    Hommaa helpottaa kun katiskassa ei ole enää kilpiä, niin vakuutusta ei tartte ottaa ja veroja siinä ei lie vielä perässä ole
     
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Eihän tämä enää ole sun murhe ?kun olet luovutus ilmon tehnyt. Kärsiköön se joka ei hoitanut kulkinetta omiin nimiin...
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Myydessä auton. Teet samantien myynti ilmoituksen netissä. Ostajalta sukunimi ja henk. Tunnus. Sen jälkeen ihan sama laittaako nimiin.

    Itse uskalsin myydä pilvi Veikoille. Tiesin ettei laita omiin nimiin. Mut ei ongelmia Sen jälkeen.
     
  7. monster

    monster Gearhead

    Auto mun nimissä.ostajalla ei mitään luovarii mutta on yritetty laittaa kolmannen osapuolen nimiin ja vissiin mikään nimi ei täsmää mun tietoihin.
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    90-luvun lopulla en saanut yhtä myytyä autoa millään nimistäni pois. Myöhemmin vak.yhtiössä jonkun toisen asian yhteydessä kysyttiin että sulla on tämmönenkin täällä. Sanoin myyneeni sen jo vuosia sitten, mutta ei saanut nimistäni pois millään.
    Virkailija sitä ihmetteli, ja silloin olikin muutaman minuutin homma saada pois nimiltä.
    Se oli juurikin "myynti tuntemattomalle henkilölle." Aiemmin ei vaan kuulemma onnistunut, vaikka ihan samat asiat kerroin.
     
  9. jarona

    jarona Gearhead

    En muista tarkkaan mutta kerran muutama vuotta sitten eräs auto tuli mulle
    ja siitä muutaman osan otin, möin sen eteenpäin varaosiksi.
    Tuli trafilta reilun tuhannen euron lasku edellisten omistajien
    töpiksintöjen takia.
    Ihme kyllä sain sovittua erään rovaniemeläisen Trafin virkailijanaisen
    kanssa siitä että auto on luovutettu "tuntemattomalle henkilölle".
    Olen vieläkin lääpälläni kyseiseen trafin henkilöön, taidan tietää missä hän asuu.
    kerran näinkin... :p
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No jos oot saanu kaupasta haluumas rahat, niin eiköhän sille "yrittäjälle" voi luovutuksen tehdä. Sama kai se on, kuka sen nimiinsä ottaa.
     
  11. jenkula

    jenkula Gearhead

    Ilmota varastetuksi niin häviää nimiltä jollakin aikaa.
     
  12. monster

    monster Gearhead

    Olis tääkin puoti nyt saannu omistajan.tänään trafilta tyli ylläri päivän vero 10€ ei paha .onneks kattelin laskuu normi tarkemmin.kirjattu10.7 eräpäivä 12.7 mut tänäänhän on jo 14.7.
    Toivottavasti ei oo kilvet taas poistunnu kulkineesta.
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Otetaan yksi esimerkki, myin auto typille joka sanoi että se menee hänen ttyöantajan autoliikkeen kautta eli he täyttää sitten oman osansa luovarista myöhemmin ...

    No mikä ettei oli luotettavan oloinen kaveri joka maksoi auton saman tie ja käteisellä, vein rahat pankkiin saman päivänä, eli annoin auton ja paperit jotka oli täytetty minun osalta ... kaveri läx uutena omistajan kotaan kohti

    Otin kuitenkin omasta ja kaverin ajokortista sekä luovarista valokuvan kun ne oli rinnakkain pöydällä.

    Meni viikko ja pari kolme, kunnes ihmettelin kun autosta tuli yhä vakuutusmaksu, otin yhteyttä vakutusyhtiöön eikä mitään siirtoa ollu tehty, kysyin mitä tehdä ja sanovat että ottaa yhteyttä Trafiin ja täyttää "luovutus tuntemattomalle" laput. Tämän tein ja laitoin asiasta vielä sähköpostia Trafille. Meni viikko ja sähköpostiin tuli vastaus, että pitää toimittaa sitä ja tätä lappua ja lippua ... EI Perk. menin Kouvolan A-katsastukseen kysymään.

    A-Katsastus täytti kaavakkeet oikein ja teki poiston minun nimistä, hauskaa ol että kaverin ajokortissa on sotu jota ei löydy eikä tyypin nimellä ole ainakaan sama. ??

    Sain kopiot A-katsastuksen täyttämistä asiakirjoista, nämä ja nettiauton myynti-ilmon, luovain ja valokuvan ja ajokorttien valokuvan sekä tiliotteen siitä että rahat meni tilille laitoin mukaan Trafille osoitettuun sähköpostiin kysyin että onko asia varmasti nyt OK, lisäksi sähköpostin kopio vakuutusyhtiölle ja asiaa hoitaneelle henkilölle.

    Trafi vastas parin päivän päästä että asia on OK ja minun vastuu ko. ajoneuvosta on päättynyt kauppapaivään, sinä päivänä kun olen luovarin allekirjoittanut. -- Tämä tieto vakuutusyhtiölle ja he ilmoitti että OK en ole vastuussa ko. ajalta eikä minun tarvitse maksaa ko. ajan vakuutusta.

    Myöhemmin tarkastin piruuttaan Trafin palvelusta onko ko. rekisterinumerolla veroja yms. perässä - ei ole ja on ilmeisesti nyt ostajan nimissä .... miksi tässäkin piti vetkuilla, mitä se kaveri sillä yritti saavuttaa, nyt joutuu maksamaan jälkikäteen vakuutuksia jne. ??

    VAIKKA NÄITÄ SATTUU, AINA PITÄÄ PYSTYÄ TODISTAMAAN ETTEI OLE MYYDESSÄ TAI OSTAESSA TEHNYT TAHALLAAN KUSETUSTA --- NIIN VAKUUTUSYHTIÖT JA TRAFI PYSTYY OIKAISEMAAN ASIAT KUNTOON. !!

    En myy yhtään käytettyä autoa jos ostaja ei tee siirtoa omiin nimiin katsastuskonttorilla.
     
    rane58 tykkää tästä.
  14. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mites kun sen voi tehä nyt netissä auton vieressä
    Ite ainakin jo pari kertaa tehnyt heti maksaessa ja näky heti trafin sivuilla
     
  15. peto

    peto Gearhead

    Vanhanaikainen luovari on paras varmistus. Kirjoittakoon ostaja sinne vaikka Jerry Cotton jos nimi ja sotu löytyy ajokortista.
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!