Power Meet 2017, Västerås vs. Lidköping

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Heikki, 31.10.2016.

?

Kumpaan osallistut, jos molemmat järjestetään?

  1. Lidköping

    13 ääntä
    14,1%
  2. Västerås

    79 ääntä
    85,9%
  1. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Tarkoitus olisi lauantaina poiketa Västeråsissa. Olen ihan käyttiksellä liikenteessä nyt niin mitenkäs se kuvio meneekään siellä lentokentällä? Kerran olen ollut aikaisemmin yleisönä mutta siitä on jo aikaa varmaan 15 vuotta, niin on hieman systeemit unohtunut.

    Yleisöparkista taisi mennä maksu, mutta muistelen että siellä oli vielä erikseen jokin aluemaksu? Ja jos sinne alueelle on eri maksu, niin pääseeköhän sieltä käymään autolla välillä? Pitkä päivä tiedossa, niin olisi hyvä päästä pureen evästä autolle.
     
  2. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Täällä ollaan oltu jo koko päivä, aurinko paistaa ja naama on kuin nasaretin vaakuna. Porukkaa ja autoja on aivan sairaasti..
     
    CoolKustom tykkää tästä.
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Keli on kyllä hyvä. Tosi paikan päälle oo vielä päässy ku mökillä nauttinut elämästä. :D
     
  4. CoolKustom

    CoolKustom 3rd gear

    Kenttä melkeen täys ja nahkakin käristetty auringossa. Myyjiä pikkasen vähemmän, mutta ei voi moittia. Krääsää ainakin vähemmän. Toimii...
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Just sain svenssonit nukkumaan. :). Myöhästä lähteä liikenteeseen
     
  6. yks vekkulipoju

    yks vekkulipoju 1st gear

    Misäs noiten tapahtumien kuvii vois katella.saa linkailla.vois bongailla tuttuja kun ei ite pääsy reissuun.tai linkaileeko joku tähän ketjuun.
     
  7. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    olipas huikee reissu taas Västeråsiin, kuvia tuli viiden päivän reissulta about 3000. Ensi vuonna taas uudestaan!
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ite en ottanu yhtää kuvaa
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Oli kyllä hyvät kinkerit Västeråsissa. :odcool:


    Lintta Furykin pelas ilman ongelmia. :odeek:
     
  10. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Väster-soosissa on aina hauskaa...

    [​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Roberto ja Herje tykkäävät tästä.
  11. BBC

    BBC Guest

    Västeråsista en tiedä, mutta tuntuu että on ollut marvelous.
    Lidköping oli hieno paikka. Monet suomalaiset kävi molemmissa ja vertailkoot he.

    Itse voin sanoa että semmoset myyntiennätykset tuli tehtyä Lidköpingissä ettei ole ikinä semmosta tulosta myyty västeråsissa tai muualla. Niin ja yksi rod tuli myytyä münich , saksaan.

    Lisääkin oisivat Hollantilaiset, Itävallan ja Saksan kaverit ostaneet jos olisi myynyt, mutta nyt ei raaski luopua muista autoista.

    Näin se homma pitää mennä. Nippeli Teppo & vaimo ja Nahkataivas olivat myymässä, en tiedä miten heillä meni.
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  13. BBC

    BBC Guest

    Jaa-a, ainakin ne pari Suomalaista jotka olivat molemmissa, kehuivat että enemmän autoja Lidköpingissä (tälläkin palstalla kirjoittava Enköpingin kaveri ja Lahdessa näyttelyitä järjestävä Herrasmies). Tasoa kehuivat, oli nimittäin helkkarin paljon Norjan, Saksan, Belgian ja mm. Hollannin kilpisiä vehkeitä.

    Västeråsissa mulla ollut yleensä saman verran kamaa ja tarvarahan on vuodesta toiseen samaa hot rod tavaraa. Ennätys Västeråsissa oli jotain 17K€ ja nyt mentiin heti pitkästi yli. Ostavaa porukkaa eikä mitään 5pvä viinakänniä vetävää.

    Laivalla mitä puhuin Lidköpingissä olleiden suomalaisten kanssa, olivat tyytyväisiä tapahtumaan ja kehuivat cruisingia. Toisaalta laatu on tärkeintä.

    ah
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Edellisestä käynnistä Power Big Meetissä Västerååsissa on varmaan 7 vuotta ja nyt tuli sitten käytyä molemmissa, huomioita:
    - torstai Västerååsissa oli kyllä hiljainen; kenttä tosi vajaana ja swappialueella tyhjiä tontteja ja varsinkin itse kiitotiellä myyntipaikat harvemmassa kuin ennen... ja muutenkin vähemmän.
    - torstai ilta kaupungilla oli vasta ns kehittymässä; alkuillasta aika hiljaista poweriksi ja sama Hällassakin ...
    - perjantai Lidköpingissä; swappi alue oli minusta isompi kuin västerååsissa ja selvästi enemmän autonosa vast kauppiasta, meni reilu pari tuntia kun kahlasi koko swapin läpi...ja autoja en ehtinyt puoliakaan tutkailla. Siellä lentokentällä tosin on vaikeampi hahmottaa kokonaismäärää kun autot on nelirivissä eikä niin laajalla kuin västerååsissa.
    - perjantai cruising kaupungilla; 40 kr maksullinen passi on hyvä, koska reitille ei pääse kuin kontrollipisteiden kautta ja niissä karsitaan medelsvenssonit pois... reitillä pyörii siis vain jenkkiä ja harrasteautoa... ja ne raggarit autonkyljen hakkaajat on lähes kaikki västerååsissa. Tämä konsepti on mielestäni aika hyvä...Katujen varsilla ei ole sellaista markkinahumua kuin västerååsissa ja yleisöä vähän...
    - lauantai Västerååsissa: swapista oli lähtenyt 10-15% myyjistä pois, kentällä enemmän autoja kuin torstaina, Skultunan custom meetti oli kuin ennenkin, cruising jo vähän väsähtänyttä, välissä pitkiä pätkiä ettei liikkunut mitään kun hengaili reitin varrella, vanhalla Statoililla yöllä se perinteinen lopun kaaos....

    .. jos täältä kaukaa lähtee uudelleen niin kannattaa käydä sitten molemmissa, me oltiin nyt nuo väliyöt Örebrossa hotellissa mennen tullen....
     
  15. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Meidän poppoo kävi myös molemmissa. Olin itse ensikertaa koko reissussa. Perjantaina aamusta Västeråsiin ja siellä oltiin lauantaihin asti. Lidköpingiin saavuttiin vasta n. 23.00 lauantaina.
    Anyway, mulle tuntui Västerås olevan se juttu. Ainakin itse tykkäsin siitä yleisön paljoudesta ja meiningistä(kaikkine kattoa hakkaavine raggareineenkin). Väki tosi mukavaa ja oli kiva välillä käydä myös Hällassa kattomassa kumin sulattelua.
    Lidköpingissä tuntus olevan rauhallisempi meininki, vähempi kalustoa ja yleisöä. Ainakin tuohon aikaan, kun saavuttiin niin en kokenut tapahtumaa paremmaksi. Päivällähän siellä olis voinut olla eri karkelot. Samat havainnot oli myös muulla seurueella, jotka oli aikaisemmin paikanpäällä olleet. Mainitsivat kyllä kaluston vähentyneen myös Västeråsista(oli kuulemma parempi, kun letka nyt eteni eikä seisottu tunteja paikallaan) ja sen, että swappi alue oli huomattavasti hiljasempi.
    Hauskaa oli molemmissa, mutta ens vuonna pysytään Västeråsissa...
     
    impala67 tykkää tästä.
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaikki wanhat sedät joiden kanssa on jubattu on diganneet enempi aidosta västerssoossista, johtuen ehkä siitä että sedät tykkää edelleen heilua eikä vaan jäykistellä aikakausikorrektisti. vaikka eivät autojensa kylkiä millään hakkaakaan.

    ellei ihmeitä tapahdu jatkossakin vesteroosiin, se on vaan niin nasta mesta ja mukavaa paikallista kansaa, joka toinen ruotsalainen suomensukuinen. hupaisaa.

    kuvastaa kyllä sitä että kalustoa ruottissa piisaa kun kahteen tapahtumaan riittää eikä väliä ole kuin parisataa kilsaa.
     
    1purehell tykkää tästä.
  17. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mitä ihmettä, reiluviikko tapahtumaan ja od:lla vielä täysi radiohiljaisuus aihetta koskien..
    Meillä siis viikonpäästä 3.7 ti illalla lähtö Turusta kohti Västeråsia, mites muut?
     
  18. Mää oon vanha, väsynyt ja tykkään semmosesta missä on vähän porukkaa, joten kahden rodin kanssa joutuu menemään Lidköpingiin. Ei ollut kuin alle 700 myyjää viimes ja kauppa kyllä kävi, kun porukalla oli rahaa muuhunkin kuin viinanjuontiin. 3 pvä rodiosia ja reilusti yli 20 000euroa myynti,.... siihen saa yrittää tapahtumassa kuin tapahtumassa.

    Onneksi on niitä jotka muistaa joka asian asetella vastakkain ja niitä jotka muistaa haukkua toista tapahtumaa, niin pysyy tasapaino asioissa. Minulle on aivan sama montako kaljaa joku juo tai missä aikansa viettää, kun ei tee sitä mun rahoilla eikä mun omaisuudella...

    aulis
     
  19. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Onneksi on myös niitä jotka käyvät tapahtumissa harrastamisen ilosta, eikä vaan rahankiilto silmissä lautalla kotimatkalla laske paljonko nettosi.
     
    jakulepi, kaierkki ja junkyard dog tykkäävät tästä.
  20. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Tulossa taas huikea reissu - Keskiviikko tsadista ketsupilla yli kahdella Corvetella...
     

Kerro tästä muillekin!