'90 Fleetsiden käsijarrun säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja BenDilde, 18.7.2017.

  1. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Letukan peijooni ei mennyt leimasta läpi ja ainoa moite oli käsijarrun ero. Mitenkäs sen kuskinpuolen kässärin saa säädettyä?
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Prosessi alkaa kenkien säädöstä takaa, kengät riittävän lähelle rumpua ja sitten vaijerista löysät pois EI enempää. Lopun pitäisi hoitua automaattisesti.

    Fiksu katsuri tietää Jenkkien seisontajarrun toimintaperiaatteen ja päästää läpi vaikka heittoa olisi reilustikkin...
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Rumpu irti, ja katso, että säätörissa pyörii, jos ei, ota koko hökötys käteen, tulee ilman väkivaltaa, pura ja voitele, ei montaa osaa, säädä käsin lähelle ja menox ;)
     
    wilburi ja BenDilde tykkäävät tästä.
  4. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    No jos ei ole montaa osaa niin ehkä jopa meikä pystyy hommaan
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja leimalla pystyvät pyörittämään 1puoli kerrallaan kun se vaijerisysteemihän kirii tavallaan yhden puolen kerrallaan...
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eikä ole pahitteeksi avata myös sitä toista puolta, mutta muista pitää eri puolien säätöpalikat erikseen, ovat toistensa peilikuvia. Ja älä säädä käsijarrua vaijerista!! Ainoastaan polkimen liike säädetään vaijerista ;)
     
    BenDilde tykkää tästä.
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mikäli irrotat rummun, niin kato onko sen reunaan tullut uloke, jos niin rälläköi se pois. Helpottaa pääsemään heti lähelle, ilman et joudut sieltä kilven pikkuluukusta lähentää, ja saat rummun myös ens kerralla helpommin pois.
     
    hantta tykkää tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos jarruissa on säädöt ja muut suunnilleen kohdillaan, niin ongelmana voi olla se että seisontajarrulla toinen pyörä ehttii mennä lukkoon ennenkuin toinenpuoli tulee tarpeeksi mukaan, vaikka siinä olisikin tehoa tarpeeksi.

    Joskus on näin ollut, ja kun on pyytänyt mittaamaan sen "heikon" puolen erikseen, niin asia onkin ollut kunnossa.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juurikin näin
     

Kerro tästä muillekin!