Buick special 1966 runkonumeron paikka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ToNde88, 29.7.2017.

  1. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Tietääkö joku missä -66 buick specialin runkonumero pitäis rungossa olla? Löytyy kyllä korista popniitattu levy missä se on mut kai se pitää jossai rungossakin olla? Varmaa on samas paikassa missä esim samanvuotisilla skylarkeilla mutta missä niillä on?
    Runkoa on massattu kunnolla joten en viittis ruveta hiomaan koko runkoa läpi jos nyt joku sattuis tietämään vähän mistä pistäs alkaa kattoo.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    Yleensä simpukan kohdalla runkopalkissa
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Tai sitten ihan missä vaan, riippuu mihin meistaaja helpommin sen sai paukuteltua...? [​IMG]
     
  4. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Selvä! Ehkä helpompi lyödä ite uus johonki? :D
     
  5. PMJ

    PMJ Gearhead

    Se tosiaan voi olla missä vaan. Mulla oli joskus -66 special ja siinä oli meistettynä runkonumero rintapeltiin siihen lämppärikotelon läheisyyteen.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Velipojan -65 Specialissa sisälokarissa, eli ei ihan laillinen, mutta käsittääkseni uutena Suomeen tullut, h- alkuinen alkuperäiskilpi.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...niin olikos tämä vanha ns suomi-auto? Vai joskus myöhemmin tuotu? Mulla oli aikoinaan 67 biscayne, tuotu suomeen kuulema muuttoautona 68 ja siinä ei ollut lainkaan runkoon meistattua numeroa....katsastuksessa vaan sanoi, ettei se ole ollut pakollinen siihen aikaan, katsoi siitä ovitolpan lätkästä numerot.
    Jos sulla katsastuksessa ihmettelee, niin sano että "tehän sen ootte jonnekin meistäneet ,en minä tiedä mihin"..... btw: pitääkö sen auton omistajan tietää missä ko numero on :rolleyes::cool:
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo pitää. Se on varmaan vähän mun vikaa... Aikoinaan Espoon katsastusasemalla (ei ollut siis siihen aikaan yksityisiä konttoreita) väittelin aeman päällikön kanssa asiasta, kun siihen aikaan asetus määräsi, että auton katsastukseen tuojan piti vain tietää että se on puhdas. Ja kun ei sitä löydetty, se olikin yhtäkkiä mun vikaa, sanoin että eihän mun tartte sen sijaintia tietää. Päällikkö sanoi että jos oot sen putsannut, tiedät missä se on. Sanoin että ei kuskin tartte tietää sijaintia, jos minä sen putsaan ja laitan vaimon asialle konttorille ja sanon vaimolle että se on puhdas, mutta en kerro missä se on, niin eihän se voi tietää missä se on vaikka tietää sen olevan puhdas. Olin kuulema saivartelija. Mutta kohta sen jälkeen asetus muuttui sellaiseksi, että asiakkaan täytyy tietää missä se on... Sori :odcry::odcry:
     
    rane58 tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä se on omistajan vastuulla, nimim. jenkkiautokatsastuksia vuosia ammatikseni tehnyt ;)
     
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...okei, on siis omistajan vastuulla tietää missä se on, mutta onko se pakollinen? Ja ollut mistä asti pakollinen:eek:... saivartelua:po_O
     
  11. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Kyllä se ihan ns suomi auto on juu ja viimeeks katsastettu 1981 ja kilvet palautettu 1983 sen jälkee seisonu ladon vintillä kunnes viime marraskuuna ostin sen. Nyt alkais pikkuhiljaa olee sellases kunnos et vois käydä leimalla.
    Kuskin ovitolpan lätkässä numero on juu ja konehuonesta löytyy toinen lätkä mutta nehän ei yleensä kelpaa.
    Asconas oli kans kerran ettei runkonumeroo löytyny ja tuli hylky, onneks löysin sen sitten oikeasta paikasta uuden pellin alta.. oli vissii joku ollu vähän liian ahkera hitaamaan ja ei huomannu että jätti runkonumeron sinne alle.
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Voihan sen ite meistää sopivaan paikkaan. Tai en ite luottanut omiin taitoihini, niin meistin erilliselle paksulle pellille kunnes sai hyvän ja hitsasin sen sopivaan paikkaan nätisti leikattuun reikään.

    Kun se nyt kumminkin menee reikisteröintikatsastukseen niin samalla ne meistää viralliset merkit jonon päihin, jos ei oo konttorin meisti sattunu hukkumaan kuten on myös käynynnä.

    Siinä katsastuksessa vaan jotenkin todetaan että autoyksilö on se mitä paperit väittää. Tähän lienee erilaisia suhtautumisia, mutta tähän asti on maalaisjärjellä pärjännyt jos on joku lätkä tallella jossa runkonumero tai edes loppuosa ja vielä vaikka vanha valokuva tms. On sitten jatkossa helpompaa kun on täys valmistenumero jossain päin runkoa.

    Mullakin on toi -35 prokkis, niin siitä sano tiukempikin konttoridirika heti että ei siinä välttämättä ole runkonumeroa. Onneksi on valmistajan kilpi tallella, joka on ruuvattu kiinni koriin.
     
  13. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Just joo no pitääpä viel pähkäillä miten tekis :) mut kiitoksia vastauksista :)
     
  14. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

    Kävin tsekkaamassa tallissa makaavaa -66 runkoa ,näytti olevan juurikin kyseisessä koihdassa runkopalkin päälipuolella....tai tarkemmin simpukan ja ylätuykivarren välimaastossa.....Kyllä on selkeetä.... tai jotain ... o_O
     
  15. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Minulla se on myös runkopalkin päällä ylätukivarren tienoilla mutta vänkärin puolella.
     
  16. jrasi

    jrasi Gearhead

    Omasta '66 Suomi-Electrasta löytyy runkopalkin päältä, vänkärin puolelta, jotakuinkin tukivarren taaemman kiinnityskorvan kohdalta.
     
  17. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Aikanaan -66 Suomi-Skylarkin valmistenumero löytyi maalikerrosten alta myös lämppärikotelon vierestä sähkökynällä tehtynä. Kuulemma maahantuojan tapa silloin sanoi vanhempi katsastusmies. Kehoitti meistämään oikeapuoleisen runkoaisan etupäähän uuden.
     
  18. aspenSE

    aspenSE 3rd gear

     
  19. aspenSE

    aspenSE 3rd gear

    aikasempi ilmotus 340,sen nakutuksesta,löytykö syytä moiseen.
     

Kerro tästä muillekin!