Caprice STW jarruongelmointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Kuitsu, 1.8.2017.

  1. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Tein töistä lähtöä niin peruuttaessa polkaisin jarrua. Syttyi BRAKE-valo leimuamaan ja tehot hävisivät. Poljin suhajaa ja jarrunestesäiliön taaemmassa osiossa pulppuaa. Nestettä ei kyllä näytä sieltä mihinkään häviävän. Pumpatessa kyllä jarrut jossain vaiheessa kiinni ottavat. Vasemmanpuoleinen rumpu näyttää hivenen kosteahkolta, irti en ole sitä vielä kyennyt saamaan tehdäkseni läheisempää tuttavuutta.
    Onko teillä tullut kyseisiä ongelmia vastaan ja mikä on ollut tuomio? Takajarrusylinteri kakkulina vai koko pääsylinteri?
     
  2. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Vaikuttaa kun ois takajarrusylinterin tiivisteet pettänyt, ittelle käyny samalla tavalla. Korjaus sarjaa kehiin.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mielummin uus kuin korjaussarja. Hinta ei siitä pahasti pompsahda vaikka vaihtaa koko jutskan.
     
  4. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Kiitoksia infosta!

    Tuo rummun irroittelu vain on minulle ihan uutta hommaa, olen kokeillut vetää ja naputella. Pikkuisen rumpu nitkuu kyllä. Aivan kuin johonkin vastaan ottaisi.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Monesti on ajansaatossa syöny melkoisen tereen rumpuun ja jää siis kantamaan kenkiä vasten.

    Kannattaa kehiä rummun takaa kehintä pienelleen ja loput onkin sit nitkuttelua ja väkivaltaa... mutta kokemuksesta voin kertoa että älä kovin nuiji koska sitten on kiero rumpu ja vituttaa kun tärrää ja rummut pirun kalliit o_O
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Rumpu sen verran kulunut että ottaa kenkiin kiinni.

    Suosittelisin viemään korjaamolle, tuo suhinakaan ei johdu takasylinterin hajoamisesta.

    Mikä on tehoton? Jarrut vai auto?
    Onko poljin kova vai pehmeä?
     
  7. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Eli suhina kuuluu kun jarrupoljinta polkee ja jarrut ovat heikot. Poljin painuu ihan pohjaan asti.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Takasylinteri paskana ja ehkä myös tehostin.
     
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    "Rumpu kosteahko...." taitaa vuotaa sinne rummun sisälle sitä jarrunestettä? o_O
    Ellei peräöljyä ole lorahtanut tiivisteen läpi aiemmin sinne....? :oops:
     
  10. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Olenko käsittänyt oikein, että jarrunestesäiliössä on omat osionsa etu- ja takajarruille?
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    On saattanut vain tulla takasylkästä ilmaa järjestelmään, eli voi tulla kuntoon uudella takajarrusylinterillä. Itse en ole koskaan saanut lekalla rumpua kieroksi, mutta kai sellaistakin voi tapahtua. Nyt on kuitenkin syy tuo kantti rummun ulkoreunassa, eli väkivallalla se lähtee, jos säätöön et pääse/ jumissa, mutta uudet hilppeet joudut jokatapauksessa ostamaan.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  12. chevyartsi

    chevyartsi 3rd gear

    Jep.pyöritä kenkien säätö pienelle jarrukilven takaa ja sitte pienet iskut massavasaralla rumpuun ni irtoo.sylinteri kaupoille joudut mennä.ilmaa se omalla virtauksella .muuten venttiili siinä rungossa vittuuntuu ...
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja jos kengät ovat loppumaisillaan, molemmin puolin uusiksi, pura säätöpalikat, rasvaa ja herkistä, katso, ettei käsijarruvaijeri ole liian tiukalla, käsijarrua ei säädetä vaijerista, ainoastaan käsijarrupolkimen liikevara säädetään siitä, aja rummun kantti pois lamellilaikalla, säädä niin lähelle, että kuuluu kahina, ei kuitenkaan liian tiukalle, muutoin lämpiää ajossa ja onnea remppaharjoitteluun.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noissa farkuissa on pirun hentonen se rumpu ni mulla tosiaan tosta omasta käyttiksestä meni rumpu kieroon kun säädöt oli jumissa ettei päässy kehimään ni pakko oli mäiskiä romut pellolle... no nyt sit täryyttää vittumaisesti mutta en oo vielä onnistunu manipuloimaan itseäni uhraamaan 300 euroa että saisin uudet rummut.... varsinkin kun pitäs varmaan toi vuotava tankkikin investoida enste joka sekin reilu 200euroa :oops:
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Jos se vuotava tankki aiheuttaa auton palamisen niin olet säästänyt 200+300=500€....? :poff:
    Helppoa rahaa.... :p
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei se onneks ihan lonottamalla vuoda, kostuu lähinnä saumasta niinkun näissä aina :D

    Mutta jos ens tilistä jo hennois :poff:
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    :rolleyes:
     
  18. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Eikö siellä jarrukilvessä pitäisi olla aukko josta pääsee meisselöimään kenkien säätöä? Ei näkynyt tahi sitten se on kaiken paskan alla...
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitäisi olla kilven alareunassa, joko kuminen tai peltilirpake edessä, mutta jos oikein jumissa säätö, ei hevin liiku ruuvarilla.
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja lisäys, varmista, ettei kukaan ole kiristänyt käsijarrua vaijerista, pitää olla aika lerppu, jos tiukalla, kanittaa kovastikin.
     

Kerro tästä muillekin!