Harrastajan talo - missä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TopyCa, 2.8.2017.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    En varmasti lie ainoa joka metsästää "sitä oikeaa" (ja kyseessä ei ole nainen, tällä kertaa...) vaan talo / ranchi / kiinteistö jossa yhdistyisi kaikki saman katon alla. Myös oikea sijainti.
    Esimerkki hyvästä alakerrasta. Muuten on kallis kun on osa kolhoosia ja ei oma tontti:
    http://www.etuovi.com/kohde/9491178?sc=M1103525420&pos=3

    Itse etsin sopivaa max 50km Hesasta. Max hinta 300t. Please, vihjeet tänne.
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Multa vapautunee parin vuoden päästä rintamamies-maatila Hämeenlinnan liepeiltä. Tosin ei ole ensimmäistäkään kunnon lämmintä tallia mutta 500 m2 navetta-puimala josta kehittää (nyt tiilinavetassa hevoskarsinat, puimala-osaan mahtuu 14 autoa, navetassa erillinen siisti 12 m2 lämmin tulityöverstas), kolmen auton katos ja muita rakennuksia ja 2,5ha tonttia eikä yhteenkään naapuriin (300m) ole näköyhteyttä. Hml 25km Lahti 50km Tampere 80km. Noin. Kauppakeskus Tuulonen 8km. Hinta on jotain alle 200t. Omat kaivot ja puulämmitys.
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiintoisa aihe, vaikka ei nyt olekaan mitä ehdottaa.
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Vailla ilveilyä tahi kettuilua, mutta sana "ranchi" on mua aina huvittanut, kun sitä käytetään purkkaa jauhaen jo "120m2 mökki, autotalli, vaja ja pihasauna" -kombosta :)

    Jenkeissä ranch tarkoittaa tyypilliseti karjatilaa, jotka on yleensä hervottoman kokoisia komplekseja tuhansine eläimineen.
     
    Rotten ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. markmi

    markmi 3rd gear

    No löytyis 50 km kehä III läykässä omakotitalo isolla alakerran tallilla (5 autoa sopii) pikapuolin tulossa myyntiin jos kiinnostaa. Itse oon muutamassa Hämeenlinnan suuntaan. Sen verran matkaa Hki että hinta on reilusti halvempi.
     
  7. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kiitos tarjouksesta mutta ei paikka (profiilissasi oleva) sovi.
     
  8. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    ehkäpä kyse onkin ironiasta? ;)

    itse ainakin kutsun tätä hehtaarin länttiä, pihasaunoineen, puuvajoineen ja elikoineen(kohta 9kpl.) räntsiksi. tosin ihan suomalaisittain... :D
     
    jakulepi ja palontie tykkäävät tästä.
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuo tuntuu olevan yleistä että 60m2 mummonmökki on kartano ja joku 100m2 autotalli on halli ellei jopa hangaari :)
     
    Hoovee ja jakulepi tykkäävät tästä.
  10. Jsp

    Jsp Gearhead

    Jos itse rakentaisin niin minulla tosiaan olisi vaan pieni mummonmökki ja autotalli olisi vähintään 2 kertaa suurempi kun mökki.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taistelijan talon Ilomantsissa tiedän, mutten harrastajan taloa :D
     
    Herje tykkää tästä.
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on kaksi tallia ja ne on yhteensä yli 5krt isompia kun mökki. Silti on sisällä makkarissa varaosia kaapit täynnä.
     
  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Jos itse rakentaisin niin minulla tosiaan olisi vaan pieni mummonmökki ja autotalli olisi vähintään 2 kertaa suurempi kun mökki.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Noin pitääkin olla nyky k-verotusperusteilla! Ja kantovesi, ulkohuusi ja Tilley valot.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Ulkohuussi löytyy mutta en ole vielä tarvinnu. Pitääkin kattoo miten on talli hinnoiteltu taloon nähden. Saman hintainen on talon ja tallin vero neliöö kohen.
     
  15. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Pohjanmaalla olisivat lähestulkoon ilmaisia ja rentoa sakkia!
     
  16. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Pitääkin kattoo miten on talli hinnoiteltu taloon nähden. Saman hintainen on talon ja tallin vero neliöö kohen.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Tee "Konesuojan" nimellä ja jätät yhden seinän auki = ei veroja maalla.
    Sitten, lopputarkastuksen jälkeen, alkaa rakentaminen...
     
  17. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Pohjanmaalla olisivat lähestulkoon ilmaisia ja rentoa sakkia!
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Kiitos vihjeestä. Tiedän sanonnan että "tulvii kuin Pohjanmaa" mutta missä kohtaa on jo 50km päässä Hesasta? :)

    Joo, tiedän. Hallin ja talon saa alle 100t egee mutta Seutula ja lennot lämpimään liian kaukana.... ja kaikki kulttuuri riennot. Mulla on ikävä Järvenpään aikoja; kaikki lähellä, edullista ja tarjontaa runsaasti.
     
  18. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kiven alla ne on harrastaja ystävälliset paikat savossakin. Vuosi tossa etittiin että ois löytyny pieni talo ja riittävästi hallitilaa. Yks ois ollu mutta ois se talo pitäny täysin peruskorjata nii sinne ne ois harrasterahat menny.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    On m
    On mulla autokatos 220m2 josta voi tehdä lämmintä joskus.
     
  20. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kaksi hyvää (ja kallista):

    http://www.etuovi.com/kohde/528629?sc=M1105820781&pos=39
    - tuossa olis korjaamokin kupeessa vaikka agentti ei sitä osaa mainostaa...
    - tää on ollut markkinoilla yli vuoden
    http://www.etuovi.com/kohde/9826655?sc=M1105820781&pos=12
    - tallitilaa varmaan on reilusti vaikka - taaskaan - agentti ei niitä mainosta

    Saisin myytävänä olevat omat asunnot pois noista kelpais kumpi vaan. Toi kalliotontti olis laiskalle puutarhurille, mulle, sopiva! Marcus Grönholmin shopping center vieressä.
     

Kerro tästä muillekin!