Takaveto, neliveto vai etuveto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 12.8.2017.

?

Mitä vetotapaa suosit?

  1. Etuveto

  2. Takaveto

  3. Neliveto

  4. Ihan sama ei kiinnosta

Voit katsoa äänestystilanteen vain äänestettyäsi. Lällänspää.
  1. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kysymys ei ole siitä että mitä omistat vaan sitä että mitä näistä suosit jos saisit itse valita oli auto mikä tahansa.
     
  2. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Takaveto koska yleinen kuminpolttomukavuus.
     
  3. wilburi

    wilburi Gearhead

    Kumin poltto ja tottunut ajamaan kesät talvet takapotkulla nii tietää metkut ja onhan mahtava vetää powerslide aina sillon tällön
     
    KajS tykkää tästä.
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    Jostain syystä neliveto kutkuttaa ehkä hitusen enemmän. Vaikka vahva takapotkukannattaja olenkin.
     
  5. wilburi

    wilburi Gearhead

    Myönnetään :oops: välillä vakavasti harkitsen siirtymistä nelikkoon kuhan sen saa myös takapotkuksi :D
     
    Rotten tykkää tästä.
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Pitäs olla "aiva sama mistä vetää kuha jostahi vetää"- vaihtoehto. Jokaisella vetotavalla hyvät ja huonot puolensa..

    Jotku tuntuu olevan aika fanaattisia tuon takavedon suhteen, mitä en oikein aina ymmärrä..
     
    KajS tykkää tästä.
  7. Jsp

    Jsp Gearhead

    Noh tässä oli se vaan että mitä suosit. Jos on aivan sama niin se on sama äänestää mitä tahansa.
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    No se kyllä. No laitetaanpa nelikko sitte ja vielä tuon Jeepin tyylinen part-time 50/50% jakoinen.. Mahollisimman kankea versio. Ei oo mitään turhia hifistelyjä :D
     
  9. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kieltämättä, tulee miehinen olo kun lähet nelikolla maastoon.
    Hienoin tais olla se josta voi kytkeä etuvedon, takavedon tai nelivedon.

    Nelivedolla mäkeen, takavedolla keula yli nyppylän, etuvedolla pyllykin yli nyppylän.
     
  10. kepuri

    kepuri Gearhead

    autot ovat takavetoisia,maajyrsimet ovat etuvetoisia.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Talvella huonoissa olosuhteissa nelikko tai etuveto, hauskuutteluun takaveto on yliveto.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Neliveto kunhan se on irtikytkettävissä. Autosta riippuen sit saa olla joko tönkköneliveto eli tasauspyörätön jakotoosa (pikupit), tai enempi AWD tyyppinen missä tasauspyörästö. Uuden Challengerinkin (ja Chargerin) saa AWD versiona, ja se on irkikytkevää mallia.
     
    KajS tykkää tästä.
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Lisää vastausvaihtoehto "ihan sama". Suurin osa kiinnostavista harrasteajoneuvoista on takavetoisia, toki muissakin vaihtoehdoissa on kiinnostavia laitteita. Ympärivuotiseen käyttöautoon neliveto on tietysti yliveto, paitsi tönkkönelivedolla en tee mitään. Vetotapaa enemmän autonvalintaani ohjaa sattuma. Ehkä kuitenkaan takavetoista käyttöautoa en enää valitse, kun paremmistakin vaihtoehdoista on kertynyt kokemusta.:D
     
  14. Jsp

    Jsp Gearhead

    Lisätty vaihtoehto: "ihan sama ei kiinnosta"
     
  15. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ainut juju vaan talvella noissa etuvedoissa on se että kun pito häviää niin olet keulaeellä puussa tai toisessa autossa. Jotenkin tuntuu että takapotku händlää paljon ennalta arvattavammin kurveissa.

    Etuvedolla talviajossa käy niitä "EI SAATANA KÄÄNNY PERKELE" tilanteita.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No joo, alkeellisella alustalla ja ihmeellisellä etupyörien kääntögeometrialla Ford on tuottanut F-sarjan takapotkupickuppiin vastaavat ominaisuudet. Kaasulla jos vielä menee sotkemaan, niin ei tiedä mihin päätyy. Puolitonnia roinaa lavalla rauhoittaa menon kahdellakin tapaa.
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Jos ei ole kemppilukkoa tai muuten lukot kytkettynä, niin pitävällä alustalla yksi pyörä vetää oli vetotapa mikä tahansa.

    Talvella on kovin liikenneturvallista, kun dodgevanissa on avoin perä ja Goodride-renkaat; ei pääse edes pihasta maantielle. Etuvetomondeolla ja Nankang-kitkoilla pääsee jo maantielle muiden harmiksi.

    Neliveto ois varmaan kiva...
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Darttiin tuli niin pinkeä kartiolukko, jotta kadunkulmassa vähän nypyttää; kaasu auki kaarteessa ja simsalabim, slanttiauto on sladissa kuivalla asvaltilla. Ei vaan meinaa 5,5 kierrosta "laidasta laitaan" ohjauksella ehtiä ottaa koppia.
     
  19. 3964

    3964 3rd gear

    Takatuuppari lukkoperällä ja manuaalilla.
    Ehkä neliveto jos kattilassa riittävästi höyryä.(ei ole kokemusta mutta vois olla hyvä)

    Joskus ihmetelly kun noilla ameriikan ihmeillä talvella ajellu(camaroita ja fox mustang)
    Miten niistä on saatu talveks niin liukkaita kun vertaa vaikka m5 bmw.hen jossa samat tai enemmänkin tehoa ja ei sillä mitään ongelmaa ollut.
     
  20. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    siinä penkkien välissä on yleensä sellanen kahva... siitä kun sopivasti nykäisee, niin homma on taas hanskassa. takavetosen kanssa kannattaa tuupata kytkin ensin pohjaan, mutta etuvetosella voi pitää vedon päällä. :p
    toisaalta, jos sellaiseen tilanteeseen joutuu, on saatettu ylittää sekä ajoneuvon, että kuljettajan rahkeet. :rolleyes:
    ei autolla ajaminen oikeasti voi noin helvetin vaikeaa olla. vai voiko? oikeasti? :D
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!