Takaveto, neliveto vai etuveto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 12.8.2017.

?

Mitä vetotapaa suosit?

  1. Etuveto

  2. Takaveto

  3. Neliveto

  4. Ihan sama ei kiinnosta

Voit katsoa äänestystilanteen vain äänestettyäsi. Lällänspää.
  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Juu sen kyllä myönnän itekki et mukavampaa rassata ku kädet mahtuu ja näkee. Nämä 2010 ja uudemmat ne vasta alkaa olla ahtaita.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    M
    Ootko tehny miten uusia autojen remontteja? Jossain 2000luvun mesessä laturikin piti palastella osiksi että mahtu osina pois. Mä nyt en vaan nää keskimäärin mitään eroa miten päin se kone on paitsi jos vertaat jotain angliaa vaikka nyt siihen d5 Volvooon joka sekään ei ole Ahdas. Anglian levyisiä autoja ei enää valmisteta niin vähillä varusteilla poikittaismoottorisina.
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Missä Mersussa ei mahdu laturi ehjänä? Yleensä joutunu purkamaan jotain muuta pois edestä. Ei onneks vielä tullu eteen :)

    Olikohan jostain hondasta muistaakseni joutu apurunkoa laskemaan et sai laturin pois.
     
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    Uusin auto mitä olen laittanut on honda jazz josta parkkivalon vaihtoon piti tunkata auto ilmaan, poistaa rengas, purkaa muovit edestä, ja kalastella sieltä käsi välissä polttimoa umpiosta.

    En kyllä näe mitenkä auton konehuoneen ahtaus olisi joku hieno asia?

    Itse olen pysytellyt 1960-1980 vuosien välissä omissa autoissani mutta kyllähän tuo paskarottelo käyttis on jopa niinkin uusi kun 1995.

    Minä näen 1990 luvun autot uusina autoina vaikka ne on jo melkein 30 vuotta vanhoja.
    2000 luku ja siitä ylöspäin on jo sellasta tietokone pelleilyä että jätän väliin.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Joku 4wd farkku oli. Ois kai se lähteny apurunkoa raottamalla mut ahdas väli oli.
     
  6. ville400

    ville400 2nd gear

    taas karkasi homma uusiin ulottuvuuksiin vaikka vaan vetotavasta on lähdetty
     
    isalmela ja Jsp tykkäävät tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei kai se hieno asia ole mutta jos uuden ostaa niin se on semmoinen se konehuone mikä siellä on. En minäkään kun uuden auton ostin kahtonu konttiin tai konehuoneeseen kun ei niitä ois saanu eri ahtaus tai väljyys vaihtoehdoilla.
     
  8. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    a-märssu on ainakin suht ahdas... Tietty jos laskee konee ja laatikon etukelkan mukana alas , tulee tilaa ihan eri tavalla...
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Ok. Nelikkoihin en vielä ole vaihtanukkaan.

    A merssuunolen vaihtanu. Oli ahdas :(
     
  10. Jsp

    Jsp Gearhead

    Onko käynyt mielessä sanoa itsellesi että hei. Ehkäpä minä en ostakkaan tätä upouutta autoa vaan ostan tämmöisen halvemman vanhemman auton joka vie minut paikasta A paikkaan B. Ehkä auto on ruosteisempi ja osaat kuluneita. Mutta jos sulla kerran vaihtuu remmit samassa kun öljy valuu niin ei tuon pitäisi olla ongelma tai mikään.

    Jos mulle annetaan vaihtoehto ostaa uusi tai vanha niin jokatapauksessa molempia autoja joutuu jossain vaiheessa laittamaan koska mikään auto ei kestä ikuisuutta ilman huoltoja.

    Kaikki uudet autot on ahtaita konehuoneestaan. Totta vitussa. Onhan niissä 10 kertaa enemmän laitetta ja hilpettä. Samaan aikaan kyllä niillä sensoreilla ja muoviosilla on hintaa kun niitä pitää ennemmin tai myöhemmin vaihtaa.

    Kyllä se vanhakin auto kestää jos sitä huolletaan hyvin. Ei mulla ainakaan ole koskaan niin käynyt että ostan käytetyn vanhan auton ja heti oston jälkeen jokaikinen osa yhtäaikaa pamahtaa ja koko auton joutuu läpikäymään välittömästi.
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vaikka vanhoihin pitäs laittaa enemmän osia. On ne halvempia osia.
     
  12. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ja kun vanhaan on vaihdettu upouusi osa eikä käytetty niin eiköhän se upouusi osa kestä siinä vanhassa yhtä pitkään kun uudessakin. Ainoa ero että kun auto on uudempi ja varaosamarkkinat ei ole kerenny kasvaa niin osista voidaan pyytää enemmän. Ja kun uudemmissa autoissa on enemmän ominaisuuksia niin varaosiakin pitää ostaa enemmän.
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    On muuten järjettömiä hintoja uudempiin autoihin jotkut osat.
     
  14. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kaikista hauskin vitsi on se että nykypäivänä käytetään muovia koska se on halvempaa valmistaa autotehtailla. Mutta sitten kun ostetaan varaosia niin ne muoviosat on ihan saatanan kalliita.
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Painon säästö syistä kans käyttävät. Järjetöntä hinnoittelua
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Johdot tosi ohkaisia
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Onhan mulla 80luvun käyttilsiä 2kpl ajossa nytkin ja tilaa on korjata ja vähän ollut korjaustarvetta. Ja 60luvun pitkittäis brittikin löytyy.
     
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Mini?
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    4 kirjainta ja alkaa f kirjaimella.
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä joihinkin vanhoihinkin rupee tietyt osat maksaa kun uusia ei tehdä ja vanhoja vähän saatavilla.
     

Kerro tästä muillekin!