Mopar BB stroker kaasarin+sytkän säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja viridia, 17.8.2017.

  1. viridia

    viridia Gearhead

    Mistähän lähtis vikaa etsimään kun tyhjäkäynnin (1000rpm) - n.2000rpm välillä motti pätkii ja rykii jonkin verran, ikäänkuin ei pyöri puhtaasti.. Pätkiminen ei ole mitenkään säännöllistä, mutta ärsyttävästi ryskyttää autoa ajaessa. Vaihteisto on tremec 6 vaihteinen manuaali, ehkä tämä vika (ominaisuus?) oli aiemminkin, vaan ei ole huomannut kun oli 727 ja 9,5" turbiini, niin ei noin matalilla kierroksilla tullut moottorille kuormaa. Nyt siis ajossa ekoja kertoja manuaalina.

    Moottori:
    535cid mopar MW victoreilla 276/284@0,050 mek rulla 11.7 ruttu
    Imusarja Super victor ja 1150 dominaattori.

    Seokset on nyt tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajaessa afr 14 - 14.5 luokkaa. Aiemmin veti pintakaasulla todella laihalle n. afr 17 ja luonnollisesti nyki silloin pahemmin ja vika väheni huomattavasti kun rikastin tuohon 14 pintaan..

    Sytkä on lukittu kiinteä ennakko 35.

    Kuuluuko tämä vaan tämmösen reippaamman motin luonteeseen ettei vedä tasaisesti alle 2000 rpm vai olisiko tälle jotain tehtävissä? Pohjois-Savo/Karjala alueella ketään, kuka osaisi tämän tyyppistä kampetta säätää?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mitään en tästäkään tiedä, mutta omassa kamppeessa siivosin ihan hiljan vetelimmät jakajan jouset pois alakierrosoireiden takia ja laitoin täydet ennakot alkamaan vasta noin 2500 paikkeilla. Ihan kuin olisi tullut siivommaksi käytökseltään.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla vastaavalla koneella ja 5-vaihteisella tremecillä ihan sama juttu. Lienee ihan normaalia noin kireillä kamppeilla. Pahimmillaan ilmenee moottoritiellä vitosvaihteella pienillä kierroksilla kun koittaa vedättää.

    Mulla oli aluksi pieni keskipako ennakko käytössä, mutta lukitsin kanssa 38;iin niin parani vähän.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Liikaa ennakkoo noin pienille kierroksille kuormalla
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl tollasella padalla täytyy olla jo tyhjäkäynniltä asti täydet ennakot.

    Toinen juttu on se, että ei tollasen padan pitäiskään toimia millään pikkukierroksilla vedättämällä isolla vaihteella kovalla askilla.
     
    jariha tykkää tästä.
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Annat vaan kenkää sille.:D
    Voiko tuommosella muka oikeesti ajaa nätisti? :rolleyes:
     
  7. viridia

    viridia Gearhead

    Annetaan, mutta ainahan sitä haluaa säätää moottorin toimimaan kaikilla kierrosalueilla niin hyvin kun vaan mahdollista. Ja pitäis vielä sisäänajaa kytkintä ja lootaa 500 mailia :odcry:

    Hyvä tietää että muillakin samanlaista oiretta, ehkä tuo ei niin paljon pielessä sitten olekkaan..Minkä lämpöarvon tulpilla oot ajanu? Itsellä taitaa olla nyt ngk 7.
     
  8. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Lähtisin myös tälle linjalle, ei ole iso homma kokeilla pudottaa.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Näin viritetty kone ei ehkä toimi millään "laihaseosmoottorin" säätöohjeilla.
    Rikasta vaan lisää sitä ongelma-aluetta.

    Ja komppaan edellisiä tuossa sytkähommassa, nää on niin yksilöllisiä että kannattaa kokeilla eri ennakoita.
     
    jariha tykkää tästä.
  10. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    ääni tälle.

    ja sitten tuo seosmittarin luotettavuus ? oma seosmittari näytti dynossa eri lukemat kuin dynon mittarit.! (vaikka mittari+anturi oli uusia)
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Viimeks oli ngk 6.pelas ainaki hyvin

    Sitä seosta kannattaa kyllä rikastaa selvästi
     
  12. viridia

    viridia Gearhead

    Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla erilaisia säätöjä kun kerkeää.. Seosmittari mullakin viime kesänä laitettu, mutta hankala siitä on sanoa näyttääkö oikein vai ei jos ei voi johonkin verrata.
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    isompaa tyhjäkäyntisuutinta niin kyl se sil? ehkä? ja ennakot 35-37
     
  14. viridia

    viridia Gearhead

    Rikastin lisää ja otin jakajasta keskipakoennakon käyttöön, nyt on jo aika hyvä pystyy 1500rpm lähtien ajamaan aikalailla ilman nykimistä ..Liukasta vaan meinaa olla :odwink:
     
    Slant Sickness ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!