taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. sbc327

    sbc327 Gearhead

    En nyt ole aivan varma, mutta voiko -31 Ford olla Deuce coupe? Eikös sillä nimenomaan viitata -32:een?
     
    v-v tykkää tästä.
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Itsekin kiinnitin huomiota, että aika vahvasti otettiin kantaa Lidköpingin puolesta Västeråsia vastaan ja esitettiinpä mielipide myös suomalaisten osallistumisesta.

    Mutta joo, hieno ´51 Olds sekä ´70 avo-Chevelle ja muutenkin melko monipuolinen valikoima esiteltyjä menopeleja; rodi, pick up, klassikko ja fullsize.
    Bonuksena oli kiva nähdä juttu Haapsalusta.
     
  3. oolanti

    oolanti Gearhead

    Kasi ei ole päättänyt liputtaa Power Meetin puolesta, mutta kyseisen raportin kirjoittaja kylläkin! Ei ole ollut tapana kritisoida "kollegoiden" tekemisiä, mutta nyt olin pakotettu tarttumaan näppäimistöön. Kummastuttaa kovasti tämä Västeråsin maanrakoon lyttääminen ja samalla myös Västerås Summer Meetin tietty arvostelu rivien välistä luettuna. Ko. avustaja ei edes itse käynyt toteamassa Västeråsissa, miten asiat siellä oikeasti sujuivat. Oma raporttini olisi ollut vertaileva vuodatus kahdesta megaluokan tapahtumasta, mutta välillä asiat vaan "ryssitään". Tulevina vuosina raportit tulevatkin sitten ainoastaan allekirjoittaneelta, ilman "lojaalisuutta" ketään järjestäjää kohtaan. Kaiken lisäksi Summer Meet oli erittäin onnistunut debyytti ja tulen vierailemaan siellä myös tulevina vuosina ahkerasti. Samoin toki myös Powerissa, jossa olen käynyt jo 28 vuotta putkeen.

    Näihin järjestäjien ilmoittamiin automääriin tulisi suhtautua aina hieman varauksella. Kyllä järjestäjät ovat tosiaan ilmoittaneet kolmen päivän autosaldoksi tuon 22 000 autoa. Torstain alotuspäivääkin kehuttiin parhaimmaksi kautta historian yli 4 000 autolla. Jokaisen paikalla olleen oli kyllä helppo todeta, ettei niitä autoja kyllä ollut lähellekään tuota määrää. Mutta tämä automäärillä "brassailu" lienee osa herrojen Gustavsson (ei Gustafsson) ja Brinkin "kukkotappelua".

    Eniten kuitenkin harmittaa meidän suomalaisten jenkkiutoharrastajien puolesta seuraava lainaus kirjoituksesta: "Suomalaisten autojen määrä ja tätä myöten pilsneriautoista ilmoille työntyvät paljaat hanurit loistivat käytännössä kokonaan poissaolollaan, ellei mukaan lasketa alle kahtakymmentä Suomen kilvissä ollutta siistikäytöksistä autokuntaa". Tunnen suurta myötähäpeää, sillä tässä kyllä kirjoittaja sahasi nyt omaa oksaansa oikein urakalla! Tässä leimattiin ikään kuin lähes kaikki kotimaiset harrastajat "hanurin näyttäjiksi" ja käytökseltään epäasiallisiksi.

    PS. En muuten ole nähnyt Västeråsissa koskaan aikaisemmin niin monta suomalaista autokuntaa kuin tänä vuonna. Enkä bongannut kyliltä ainuttakaan paljasta hanuria, ellei omaani lasketa mukaan! Mutta se onkin jo toinen tarina ;)
     
    impala67, vernando de hoto ja Marklin tykkäävät tästä.
  4. BBC

    BBC Guest

    Määki kirjoittelin ko. julkaisuun, mutta paree olla osallistumatta kun liian monesti (joka lehdessä) hyvän palkan/kirjoituspalkkion saavat kirjoittajat tekevät tusinajuttuja, teksti ja kuvat ala-arvoisia tai muuten mitään sanomattomia ja vielä kaiken lisäksi pohjatöitä ei ole tehty maksettavaan palkkaan vaadittavalla tasolla.

    Jos saa 500e, 750e, 1000e jutusta ja juttu on onneton, ketä se palvelee?
    Silti juttujen taso ei poista sitä tosiasiaa jos joku tapahtuma tai joku auto on perkeleen hyvä!!!


    Nimim. Ex. Ei oikea toimittaja/kirjoittaja
     
  5. BBC

    BBC Guest

    Totta. Kohta E-body mopareiksi lasketaan kaikki 65 valiantit. Luulisi että toimituksen ammattilainen katsoo vähän tarkemmin läpi, tai sitten oletetaan vain että aivan sama mitä siellä lukee,..... "ei ne juntit kehäkolmosen ulkopuolella mitään tajua". tai miten ne sanoo; "landella" asuvat.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    V8 lehdestä tuntuu oikoluku puuttuvan, sen sortin asiavirheitä vilisee tiettyjen toimittajien jutuissa... Ja yllättäen näissä pidemmän linjan hemmojen jutuissa, vai ovatko sittenkin toimittajan vapauksia?

    Muuten lehti vaikuttaa parantuneen siitä mitä oli jokunen vuosi sitten, omaan makuun parempi kuin Amerikan Rauta jonka tilauksen irtisanoin.
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Juttu pisti todella silmään. Olisikohan juttu kirjoitettu jo etukäteen Suomessa ennen Linköpingissä käyntiä? Olisi kyllä kaivannut juttua myös Vesteråsista. Eiköhän fakta ole, että ennen Vesteråsissa käyneet ovat jakautuneet nyt kahteen paikkaan ei Ruotsinkaan jenkkiauto määrä ole tuplaantunut viime vuonna. Eurooppalaisia kävijötä Linköping on saattanut houkuttaa "läheisyydellään" lisää.
     
    impala67 tykkää tästä.
  8. oolanti

    oolanti Gearhead

    En kyllä usko, että olisi kirjoitettu etukäteen. Se olisi ollut jo turhankin haasteellista, kun ns. kaikki oli eräällä tavalla uutta Lidköpingissä.

    Virkavallan mukaan Västeråsissa liikkui viime vuoteen verrattuna noin 20 prosenttia vähemmän harrastekalustoa. Se ei vielä kerro toki sitä, kuinka paljon autoja nähtiin Johannisbergin lentokenttäalueella. Monet jättävät menemättä varsinaiselle pääkallopaikalle, mutta tulevat siitä huolimatta juuri ko. tapahtuman houkuttelemina paikan päälle. Eli kaupungillakin liikkuva "tapahtumaan osallistumaton kalusto" on niin ikään osa kokonaisuutta, kuten myös esim. Hällan-burnisalttari, Autotec, Drive-In häät ja kustom- ja rodimiitti Skultunassa. Ruotsin rodien ja kustomien kattojärjestökin olisi yhtä hyvin voinut siirtää perinteisen Power-viikonloppuna järjestettävän kokoontumisensa Powerin mukana Lidköpingin nurkille, mutta tätä ei tapahtunut. Usko Västeråsin vetovoimaan oli heilläkin. Olen kuullut monen suomalaisen suusta kerrottuna, ettei tapahtuman nimellä tai järjestäjällä ole lopulta niin väliä, Västerås is the name of the game...

    Tämä 20 "pinnaakin" kertonee osaltaan Summer Meetin vähintään onnistuneesta debyytistä, koska se olisi yhtä hyvin voinut flopata totaalisesti. Eli Västeråsin automäärä menee siis pitkälti yli 10 000. Tämä olisi käytännössä tarkoittanut sitä, että Keski-Euroopasta (+ Tanska ja Norja) ja Etelä-Ruotsista olisi nyt tullut Poweriin pitkälti yli 10 000 "uutta" autokuntaa, mikä kuulostaa hyvinkin utopistiselta. Ellei sitten tuhannet ja taas tuhannet etelä-ruotsalaiset kaivaneet naftaliinista piilossa olleet jenkkinsä juuri Big Meetiä varten!?!

    Tätäkään en ihan usko, koska Power-tapahtumien ns. aloitustapahtuma järjestetään aina Etelä-Ruotsin Hässleholmissa. Paikalla kerrotaan olleen tänä vuonna 4 000 autoa. Ja kun tiedetään, että tähän aloitustapahtumaan osallistuu autokuntia ympäri Ruotsia (runsaasti mm. juuri Västeråsinkin lähialueilta, vaikka ollaan kaukana Hässleholmista), niin ilmoitettu 22 000 kuulostaa entistä enemmän poikain väliseltä "propagandalta". Hässleholmissa oli kaiken lisäksi toukokuun lopulla fantastinen sää hellelukemineen eli tapahtuman houkuttelevuus oli enemmän kuin kohdillaan...

    Minulta on myös aika ajoin tiedusteltu, että miksi raportoidaan ylipäätään ruotsalaisista tapahtumista? Totuus on kuitenkin se, että EU:n myötä ollaan yhä enemmän ns. eurooppalaisia ja Ruotsi sijaitsee aivan nurkan takana, suorastaan kivenheiton päässä. Sinne on tavattoman helppoa mennä, winks winks! Totuus on myös se, että aikaisemmin Powerissa ja nyt Summer Meetissä näkyy kotimaisia autokuntia usein enemmän kuin monissa meidän omissa kotimaisissa tapahtumissa. Kaiken lisäksi Poweria on jo vuosia tituleerattu maailman suurimmaksi tapahtumaksi omassa gendressään eli ei näitä asioita voi vaan yksinkertaisesti, eikä kannatakaan sivuuttaa ainoastaan perinteisen "Ruotsi-Suomi -asetelman" johdosta. Me jenkkiautoilijat olemme yhtä suurta perhettä rajoista riippumatta!

    Mutta osallistutaan jatkossakin molempiin tapahtumiin, jotka tulevat olemaan ilmeisesti hamaan tulevaisuuteen samana viikonloppuna. Jotkut ovat olleet sitä mieltä, että Summer Meetiä järjestävän Klas Brinkin tulisi antaa periksi, mutta kun tässä ei olekaan kyse pelkästään Summer Meetistä, vaan itse Västeråsista, jossa on jo vuosikymmeniä järjestetty maailmanluokan tapahtuma juuri heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna (tarkoittaen käytännössä sitä, että myös aloituspäivän eli torstain pitää olla jo heinäkuuta eli viikonloppu ei siis välttämättä ole käytännössä juuri se ns. ensimmäinen heinäkuun viikonloppu). Västerås tulee tuskin ikinä luopumaan tästä perinteestä. Vastavasti Power Big Meet on järjestetty jo vuosikymmeniä heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna, joten senkään ajankohtaa tuskin muutetaan koskaan. Mutta tämä ruotsalaisten "kukkotappelu" ei ole meiltä mitään pois, päinvastoin. Nyt meillä on kaksi vaihtoehtoa heinäkuun ensimmäiselle viikonlopulle, mikäli siis haluaa osallistua maailmanluokan megatapahtumiin ylipäätään. Monet kun jäävät katsomaan esim. Alastaron nitronatikoita, jotka ovat jo vuosia olleet samana viikonloppuna, muutamaa vuotta lukuunottamatta.
     
    Impalas tykkää tästä.
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    :eek::confused::)
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    taas oli vihervassaria jakovaiheessa vituttanu vissiin kun oli väkisin luukkuun työnnetty silleen että kansi vaihteeks halki:odrealmad: menihän se pari ehjää lehtee välissä ja sisuksiin(teksteihin) en oo vielä ehtiny puuttua?
     
  11. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Olipas vaan upee Latvan rodi+entiset esittelyssä,jees!

    Myös moppe kalusto sivuilla esillä todella hienon Chargerin siivittämänä,hyvä Timppa!

    Seuraavassa lehdessä isolohko GTS Dart,aina se vaan kannattaa ostaa/tilata :)
     
  12. G20

    G20 Gearhead

    Third gen Camaro jutussa kehuttiin että "maailma tarvitsee esikuvia". Ja taas perinteiset veekasi lässytykset "..joiden jatkoksi hän pokkasi 2 1/2" tuplaputkiston hyvin virtaavine tarvikevaimentimineen" ja kuvissa "pokattu putkisto" toteutettu ihan haitariputkella ja tottakai akselin alta.. :odeek::wc::wc::wc:
     
    litres tykkää tästä.
  13. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Juttelet kyllä ihan totta,haitaria on vedetty akselin alta...pthyi..mut toi Charger kyllä vetää riman yli ihan lysti millä mittaa,hieno auto.piste.
     
  14. belair66

    belair66 Gearhead

    Lopetin kesällä ko lehden tilauksen 16 vuoden jälkeen kun hinta olisi ollut enemmän kuin edellisinä vuosina. Sen huomasin myös että jossain vaiheessa kansilehdet muuttuivat todella onnettomaksi paperiksi, kuin myös sisälehdet.
     
  15. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Netissä tuli vastaan tarjous vuoden määräaikaisesta tilauksesta 39,90 €.
    Tilasin ja maksoin mut lehteä ei ole näkynyt eikä tullut sähköpostiin minkäänlaista vahvistusta.
    Mut raha kelpasi.
     
  16. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, sama juttu... olikohan joku huijaus...
    Pitää varmaan ajella Ärrälle.
     
    Muokattu: 29.9.2017
  17. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Eipä pukkaa enää pitkään V8; a.
    Huomannu et ei aina tule luettua lehteä, vilkuillu vain nopeesti lävitte.

    Viimone niitti toi posti joka tuopi tuonkin lehden nykyään aina myöhässä.

    Tarvii siirtyy Amerikanraudan irtonummero ostajaksi, se natsaa jotenkin paremmin omaan makuun.
     
  18. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Noh,tää on tätä..missä ne on ne parhaat jutut?Iltasanomissa...joo.

    Mulle on tullu V8 vuodesta -82 enkä saakeli lopeta ennen ku jutut menee ihan suohon...onko jo menny??

    Ostan/tilaan molempia niin kummassakin samat jutut,hieman eri tyyliin.Se taas pistää miettimään että minähän ostan samat sh...It kahteen kertaan...

    Onko V8:n artikkelien taso millä tasolla,ottakaapa kantaa tähän!
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    viimeset kolme lehtee oottaa lukematta? pitäsköhän lopettaa tilaus? taas oli kansilehti revitty:( mopar muscleakaan en tosin oo vuoteen selannu:)
     
  20. splitti

    splitti 2nd gear

    Siirsin uusimman numeron suoraan lukematta kansioon muiden jatkoksi. 28v kestotilaajana. Vielä ku sais aikaiseksi lopettaa kyseisen harrastuksen.
     

Kerro tästä muillekin!