Edelbrock 600 tyhjäkäynti katosi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gtman1968, 21.8.2017.

  1. Gtman1968

    Gtman1968 3rd gear

    Onko hyviä ehdotuksia taikka kokemuksia siitä että toimiva kaasari lopettaa yhtäkkiä käymästä tyhjäkäynnillä. Kaasupoljinta painamalla kone käy normaalisti, kun päästää tyhjäkäynnille auto sammuu. Kaasari on putsattu ja ilmalla puhallettu. Jos on vastaavanlaisia kokemuksia, niin ehdottakaa.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alipaineletkut ok eikä vuotoja imupuolell?
     
    Gtman1968 tykkää tästä.
  3. 401

    401 2nd gear

    Edelbrock..
     
    kime2 ja Gtman1968 tykkäävät tästä.
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Gtman1968 tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaasarien nro. 1.


    Yksinkertasempi kuin ihminen joka ajaa tbi:llä :D
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaa vai edelbrok yksinkertanen.......
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oisko puhaltanu imusarjan tai kaasarin alta tiivisteestä palan pois? Mikäli ei ole roska kaasarissa niin imuvuoto kuulostais järkevimmältä noin äkkiseltään o_O
     
    Jaakko Susimies tykkää tästä.
  8. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    villi veikkaus. Jos tukkii huohotusletkun väliaikaisesti niin pelaako. Itsellä kokemuksia ebrock vs holley että edeli temppuilee herkemmin jos pcv-ventiili ei pelaa ihan nappiin käytännön alipaineiden kanssa. Itellä ihan vähän vakiota raikkaampi fe-kone ja tarttee vakiota matalammalla alipaineella huohotusta rajoittavan pcv-venttiilin edelin kanssa
     
  9. 401

    401 2nd gear

    Se ois varmaan muuten ihan kelpo kaasari jos siinä pystys vaihtamaan ilma ja tyhjäkäynti suuttimet ilman että sen kaasarin rakentaa uudelleen polvien välissä..toinen mikä oli mielenkiintonen huomata niin ainakii 600cfm sähköhuikalla on semmonen eko kaasari että sitä ei voi saada säätöihin kaasupohjassa ennen ku sitä poraa,tinaa ja viilaa toisiopuolen osalta,mutta tyhjäkäyntipiiri tuottaa taasen niin paskaa ilman ja bensan emulsiota,että se on aina rikkaalla ja sitä myöten kaikki kylän ajot se on rikkaalla.sille asialle kun koitat tehdä jotain ja saat sen tyhjäkäynti seoksen järkeväks ja pintakaasulla ajelut myös niin voipikii jo huomata et se ilo loppuu siihen että sieltä siirtymävaiheen piiristä ei sitten bensa riitäkkään niin pitkälle että alkas pääsuuttimilta tulemaan tukea.että semmosta brokkia.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo ainakaan jaksanu pelleillä. 600cfm pienten vakiomottien kanssa ja 750cfm viilatun tai ison. Kilpaa en aja ja toiminut hyvin.



    Edeli on ainakin yksinkertasempi kuin quadrajet todellakin, holleyn powervalve ym paskaa en ainakaan jaksa.
     
    Jaakko Susimies tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mulla oli myös tyhjäkäynti rikkaalla, siis kapeakaista näytti yli 1 volttia aina. Nätisti tolla sai kyllä käymään tyhjää vs. kualajet mistä tuntuu loppuvan jostian malleista kesken tk kanava.

    mulla lähti tosin pois tyhjäkäyntipiiriltä melkein heti kun vaan pääsi liikkeelle. Oma ongelma oli se että isoilla kierroksilla veti sika rikkaalle, en löytänyt ratkasua koskaan, kaikki tuntu olevan ok. Mun muistaakseni toi kaasari oli säädöiltäänkin aika rajottunut.

    jaaniin, oli mulla sen toisionkin knssa jotain ongelmaa, en muista mitä.
     
    Muokattu: 22.8.2017
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lisätäön vielä että en viitti edes ajatella noin monimutkasesti peruskäytössä että viilataan ja porataan... Nää kun tosiaan peruskäytössä toimii.


    Mut onhan niitä ongelmia toisilla viripalikoidenkin kanssa.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko se joku iso yksikertasuuden merkki jos kaasari on yksinkertasempi mitä ehkä maailman monimutkasin kaasari?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No jos jenkkipuolella ollaan ja valitaan kaasaria niissä puitteissa? Ei sillon lohduta joku tennispallon kokonen ykskurkkunen vaikka ois vielä simppelimpi.


    Lähinnä vaan ihmetyttää kun edeliä ollut monessa autossa virillä ja ilman. Aina toiminut pienellä säädöllä ja se ei tarkoita poraamista sun muuta.
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Niin cruisingeissa kun kiertää näyttää edeli olevan lähes joka konehuoneessa, et hurjan paljon niitä näkyy ja on se aika toiminta varma kun sehän on sama kuin carter afb ja ton oman cadin kun ostin 1998 niin kaasariin piti heti laittaa korjaussarja kun kiihytyspumpun kumi oli riekaleina ja nyt ollaan vuodessa 2017 eikä sitä ole sen jälkeen tarvinut avata.
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ainut Edeli jonka kanssa piti tehdä isompaa jumppaa oli yhden muuttaminen etanolille.

    Bensakaasarina se on kyllä oman kokemuksen mukaan varmin valinta niin vakioon kuin vähän viilattuunkin koneeseen.
    Huomannu myös että "liian pieni" toimii paremmin kuin vähän liian iso.
    Rajuun käyttöön ja härskiin koneeseen kannattaa ehkä kuitenkin miettiä jotain muuta.

    Aika paljon "ns. ongelmia" näyttää aiheuttavan seosmittareiden yleistyminen. Jos ne ei näytä vääriä arvoja, niin niitä tulkitaan vähän väärin, yritetään liikaa hifistellä ja säädetään sellaisille arvoille jotka eivät kyseiselle koneelle kelpaakaan.

    Jos Edelin kanssa on vaikeuksissa, niin suosittelen kyllä siirtymistä vaikka siihen TBI:hin!

    Otetaan loppuun vielä tukea David Vizardilta: "If it´s mileage without any loss of output you are after, my tests show the Edelbrock carb is probably what you are looking for."
     
  17. 401

    401 2nd gear

    Toisille ihmisille vessanpönttökii toimii niin kauan kun sinne paskaa mahtuu toiset taas on jo huolissaan jos se entinen kanki häpsii persettä jo ennen ku kannikat on muovia vasten.sitä myöten käyvät tutkimaan josko siinä on joku vika.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Onpas jännää tekstiä.... itellä 307skan päällä 600 edeli ja nyt muuten pirun tyytyväinen toimintaan mutta se hetki kun siirrytään toisioille, eli kuormapäällä lievässä mäessä (juu on aavikkoperä ni eihän tuo 307ska jaksa mennä muuten) ni sillon menee pitu rikkaalle... ensiöpuolella ajettaessa seos pyörii kokoajan 13-14.5 välillä ja wot on tilanteesta huolimatta kuin nakutettuna 12.5.

    Eikä oo vielä tarvinnu muuta kuin neula ja jousijumpan.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei varmaan sitten vaikka varmaan sama tavaramäärä menee läpi jostain 2" SU tai 2x2" kaasarista/kaasareista mitä jostain edelistä jos yksinkertasuus olisi se ainut juttu mitä halutaan hakea.


    Kyl se mullakin toimi, siis ajoin sillä vuoden. Lähti aina käymään ja pääsi paikasta A paikkaan B mikäli se on toimimisen määritelmä. Kulutus 80km/h ajossa 12 litraa, 100km/h ajossa 28 litraa mut 80kmh pääsi hyvin.

    Quadrajetillä tuli vääntöä, kulutus tippu litran eikä raketoinut enää taivaisiin jos ajo yli 90
     
    Muokattu: 22.8.2017
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    :p Hauskaa läppää kyllä heität!

    Mut joo, sullahan se taiskin olla myynnissä sellanen murjottu edeli josta ei saanu edes suuttimia enää irti... varmaan just sama kaasari.

    Eräs kaveri osti aikoinaan käytetyn Holleyn ja laitto sen sellasenaan kiinni, mut kävi pahus ihan sairaan rikkaalla.
    Avatessa huomas ettei siellä ollu pääsuuttimia ollenkaan paikallaan.
     
    Herje ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!