Takaveto, neliveto vai etuveto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 12.8.2017.

?

Mitä vetotapaa suosit?

  1. Etuveto

  2. Takaveto

  3. Neliveto

  4. Ihan sama ei kiinnosta

Voit katsoa äänestystilanteen vain äänestettyäsi. Lällänspää.
  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kohta alkaa paskan :wc: jauhanta sitten yleensä menee viinan kautta :pinup: naisiin, siirtyy armeijajuttuihin, voi rönsyillä :argue: ilmastolämpiämiseen ja mitä on syöty tai juotu, niimpä taas mopo lähti käsistä......? :poff:
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Maasturit nelivetosena, tehoautot neli tai takaveto, laiskat purkit kaikki kelpaa

    Vastasin ihan sama, vetotapa käytön mukaan.
     
    Gary Grand, rane58, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Johtuisiko lukkoperästä? Joskus oli Camaro 5.0 tbi koneella ja olihan yhtä sutimista talvella vaikka nastarenkaat alla. Tylsää ajaa autolla, joka sutii vaan eikä kiihdy mihinkään, kun yksi pyörä vaan jauhaa. Laitettiin perään lukko ja autosta tuli ihan kelpo talviauto. Normaaliajossa meni nätisti ja reilummin kaasua painaessa sai sitten leikkiä.
     
  4. ravolta

    ravolta 3rd gear

    kesällä takaveto tehokkaan moottorin kanssa sitä kaikkein parasta.
    talviliukkaalla sitä vain perkele kaipais nelivetosta, ku nykyset nastakumit nii surkeita ettei kerkiä risteyksestä rekan alta karkuun ruuhkassa
     
    rane58 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Hyvin samoilla linjoilla..
    Suburbanissa mukavasti vetokykyä ja etenee lumessakin, lankkufarmarissa veto ehottomasti takana ja jumperissa veto edessä tuntuu ihan järkevältä.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Sanoisin, että PAINOJAKAUMA on iso tekijä! Lukkoperäkin kyllä myös, pidon kadotessa; se katoaa kerralla sitten.
    Painojakauman vertasin esim. sama peruskori stw-Buick 50:50 ja sedan-Caprice 55:45 ja jälkimmäinen oli kyllä aikalailla irti tiestä koko ajan, kun sen sijaan Buickilla pärjää jopa noilla valkosivurenkailla talvellakin.
    Lukkoperästä olen ehkä tähänkin kirjoittanut, että sillä tosiaan auton saa hetkessä poikittain, joten se tekee ajamisesta just jännää. Foxi-Mustangi kuitenkin minusta kulki suorempaan periaatteessa kuin esim. Chevyn El Camino.
    Nyt on ajossa Jaguar XJ40-koppa ja siinähän on myös hyvin lähelle 50:50 -painojakauma ja kyllähän se menee yllättävän suoraan.
    Jenkkien yksi etu (poislukien vaikka lyhyt fox-Mustang) on useimmissa pitkä akseliväli: mitään ei tapahdu kovin yllättäen.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mun mielestä lukkoperä tekee ajamisesta loogisempaa kun auto lähtee aina samalla tavalla poikittain kaasua painaessa, eikä joko ruovi, puske, lähe poikittain tai jotain muuta.

    Toki jossain pikkuautossa se voi tehä nopea temposia tilanteita mutta jossain jenkissä missä se poikittain lähteminen on suht rauhallista.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En tiiä mitä magiaa toi pitkälavanen pickuppi on kun on paras talvijenkki mitä ikinä ollut. Liikkeellelähdöstä alkaen.


    Ja hyviä renkaita ollut ennenkin.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Minulla on etu,taka ja nelivetoinen auto :)
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    minulla on etu: taka- ja nelivetoinen auto.
     
    rane58 tykkää tästä.
  11. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tilanteen mukaan, kaikki ok..
    Kaikilla tykkään laskettaa kesät/talvet, kaikissa omat kikkansa..
    mutta jos mennään fiiliksien mukaan niin sitten etuveto unohtuu..
    Takaveto tai neliveto, oikeastaan hankala heittää kumpi mielestäni parempi, molemmat antaa aika samalla tavalla fiilareita, toisaalta nelikkoissa aina vetosuhteesta riippuen aina oma erilaisuutensa..
    Pistän nelikon ykköseksi, vaikkakin hauskuus puolen ja helppouden takia takaveto olis ykönen..

    Ja samalla tavalla se iso jenkki kevyt ka ilman rajoittimia sieltä rampista tyrkkää 4-luisussa, liikkeet vaan on vielä ennakoitavimpia mitä 1000kg 4wd käkkylällä.


    Ööö, mistä olikaan kysymys? Happy New Year!
     
    Muokattu: 1.1.2018
    isalmela tykkää tästä.
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Happy New Year!

    Etuvedoilla olen ajellut noin 50-60 000km/v. ja ihan tyytyväisenä. Takavetoon en näe mitään syytä kaivata takaisin noilla ajomäärillä ja -tavoilla.

    Kesällä kyllä takavetoisella harrasteautolla on kiva ajella silloin kun voimaa on riittävästi.
     

Kerro tästä muillekin!