440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Olisipa challengerissani 440 six-packillä (=
     
    sicker ja arskazone tykkäävät tästä.
  2. sicker

    sicker Gearhead



    Ok, homma alkaa avautuu alustavasti, mä taidan päästä näillä eväillä eteenpäin, Kiitoksia!
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Laitetaan kuule tosta sulle! =)
     
    Herje tykkää tästä.
  4. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Mites on,onko noi mm.sorsan kiinalaiset stroker kitit kestäneet niinko normi kesäajossa?
    Laatu riittävä? Entä kenen alukansille propsit?
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Parilla kaverilla on 440sourcen stroukki sarjat käytössä ja ihan hyvin on kestäny. Tosin piti painottaa vaikka piti olla valmiiks painotettu. Kansien osalta iteltä menee pisteet Indyille!
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    On kestäny. Tarkistaa ne tarvii ja painottaa. Mut muuten kyl. Ajettu on katuajoa ja rallia, aika kovaakin.

    Sorsat ja edelin kaikki BBM kannet on aika peruslaatua nykyään. Käytännössä bolt on, kannattaa kuitenkin perusasiat tsekata ennenkö nyt momenttiin vääntää.

    Noi trick flown bbm cnc240 hatut on ollu aikalailla hintansa vertaisia ja mukava vaihtoehto kansivalikoimaan. Itsellä ei niitä oo ollu yksiäkään, mut kokemuksia kuullu ja todennu paljon. Melko kelpo hatut tonne +600hv teholuokkaan.

    Indyt on sit Indyt. Paljon hyvää joka kumoaa monen huonon asian. Pienellä vaivannäöllä jo ez sarjalaisista saa melko rankat hatut.
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko herrasväelle valmistunu uusia moottoreita? :odwink:
     
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Laakerivaurion seurauksena piti tuo 493:nen purkaa nii nyt tuli tilattua uudet männät että saa ruttua nostettua eli tarkotus ois ens kesänä ajaa etanolilla.
     
    Herje tykkää tästä.
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Tommosen värkkäsin kaverille justiin. Tuntuis perkaavan aika kohtuullisesti.

    Yks oma 493 täytyisi viiä koneistamoon että sais homman alulle. Poraus, alsapukkien sovitus ja dekkien ajo.
     
    Muokattu: 3.8.2017
    Anza, Herje ja ilu100 tykkäävät tästä.
  10. Sundat

    Sundat 1st gear

  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onkse nokka 262/268 vai 268/276?

    Dynaamisen rutun kans voi olla aika rajoilla kyllä. Mulla on Challen ajomotissa compin 268h joka on noita Lunateja aavistuksen miedompi. Staattista on 9.5 ja sai aika tarkkaan säätää kyllä ennakkokäyrän ettei kilistä missään vaiheessa. Vakio turbaanilla ja 2.76 perällä tosin muuten toimii tosi hienosti.

    Sinänsä noissa männissä ei varmasti mitään vikaa oo.
     
    Muokattu: 12.8.2017
  12. Sundat

    Sundat 1st gear

    268/276 on se nokka. Nuo männät on vaan kohtuu edukkaat renkaineen, samaa luokkaa kuin ns. speed pro:n six pack männät, joita ensin ajattelin. Tietysti jos budjetti antaisi periksi uudet veivit 990 tapilla, niin mäntävalikoima kasvaisi huimasti. Tuolle ed. mainitulle nokalle riittänee nuo kansien mukana tulevat venttiilijouset?
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Riittää.
     
  14. sangi74

    sangi74 Gearhead

    mitäs mieltä väki on noista sorsan keinuista pitäs keinuja alkaa miettiin jousipaine ei tuu oleen mikään mahoton nokan valmistaja suosittelee 375:tä auki
     
  15. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Mulla itellä meni kolme keinua paskaks. Tosin mulla oli seetipaine jotain 230-240. Saattaa pienemmillä paineilla kestää mutta ite en enää ikinä hommaa niitä.
     
  16. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Herje tykkää tästä.
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Siinä rajoilla varmasti on. Kannattaa tosissaan miettiä esim compin pro magnumeja. Niillä jää sit reserviä tulevaisuuteenkin.

    Hienosti noi sorsat on toiminu tollasten normi laahurien kanssa. Mutta kun mennään mekaanisen rullan jousipaineisiin niin niistä alkaa tulla silppua.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Viisaat! Mitenhän 440 menee punttiin, jos sisällä on orkkis takoakselin kanssa Mahlen kevyet männät ja H-beam veivit (vrt . 440-6 orkkiksen painavat liikkuvat), mutta sattuneesta syystä dampperin pitäis olla mallia 440-6 orkkis epäkesko limppu?
     
    Muokattu: 31.8.2017
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    minkaslaiset noi sorsan venttiilikopat on mahtuuko niissä liikkumaan rojut sisällä paremmin kuin esim. mopar perffeissä? meillä näkkyy olevan millipeliä toi kopankiinnitys niin sillä kyselen? keinut oli jotku indyn tekeleet? us-partsin kuvan perusteella sorsankopissa ei olisi paikkoja millekkään huohottimille/öljyntäytöille ni onko oikeasti näin? tosin ei niitä ollu hyllyssäkään parsissa mutta jos talvenaikana sais sellaseto_O
     
  20. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ne kalliimmat billetit on kohtuu tilavat kun B1 kansien keinutkin mahtuu sisään ei tahdo muihin mahtua millään :odeek:
     

Kerro tästä muillekin!