Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Kuvakulma hämää tosi paljon ja perässä taitaa olla painettakin kilon luokkaa.. Perä on siis melko alhalla. About 10 senttiä tulee ainakin tuosta kuvan tilanteesta alaspåin mutta keula ei tuu milliäkään jää keulimaan ja liian korkeeks :odroll:

    Eipä oo koneistaminen tullu mieleenkään.. Pitää varmaan tohon työpaikan naapuriin kiikuttaa varaolat ja kysellä josko jotain keksisivät.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Eteen pienempää vannetta tai kuminauha tyylinen rengas. Niillä tippuu vähän, mutta "väärästä" paikasta.
     
  3. Madmek

    Madmek 1st gear

    Ajattelin ilmottautua tämmösen pelin rakentajaksi. Mulla 1965 Impala 4dr Sedan jossa on jenkeissä asennettu joskus pomput ja homma on jäänyt kesken. Koko homma on vielä aivan täysi mysteeri mullekin, joten ei liikaa kysymyksiä jos sellaisia herää :) Laitan jokusen kuvan ku saan uuteen luurin sellaisia muutaman napattua.
     
    ViLU ja Herje tykkäävät tästä.
  4. ViLU

    ViLU Gearhead

    Nykyään nää hydraulit saa samoilla säännöillä leimaan mitä ilmajousituksen. Terv. "Ensimmäinen kotimaassa rakennettu ja leimattu lowrider"
     
    JouniK ja Herje tykkäävät tästä.
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oliko valmistajan rajoituksia komponenteille miten?

    Eli uudempaa autoa E-hyväksyttyä autoa ja ite tehdyt sylinterit?


    Voin käydä paikallisesta kyselemässä, mutta epäilisin että täällä on tietoa enemmän kuin siellä



    Sit kun apujouset saa asentaa, saako hydrauliikka apujouset laittaa?

    Eli ei tartteis pusseja siihen takaa väsyneeseen caddyyn laittaa, vaan kierteet ja sylinterit
     
  6. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mun tapauksessa hydraulit on -62 Impalassa, joten aika paljon löysemmät säännöt kuin johonkin uudempaan. Osien pitää olla autokäyttöön tehdyt eli valmiit jostain firmasta joten ite tehdyt kötöstykset ei kelpaa ellei ole jotain omaa firmaa mikä valmistaa kyseisiä osia.

    Jos apujousella meinaat sitä, että hydraulisylinteri on jousen päällä niin saa tehdä. Mulla on etupäässä hydraulisylinteri jousen päällä ja takapäässä on coilover tyyppinen ratkaisu. Kuvia löytyy edellisistä viesteistä.

    EDIT: Niin varmaan tulee halvemmaksi laittaa ne pussit sinne sun caddyyn taakse, kuin hommata hydraulit...
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Etenkin jos ne pitää olla autokäyttöön yrityksen valmistamat

    Ois vaan ollu näppärä, kun ei tartteis miettiä paineita eikä muita noiden sylinteri mallien kanssa.

    Ilman kuormaa sylinteristä paineet poissa ja kun kuormaa tulee napista perä oikeaan korkeuteen

    Eiks ilmapussit vaadi kuitenkin aina pikkasen painetta vaikka ois makkara palkeet?
     
  8. Tepa250

    Tepa250 1st gear

    Morjes vaan.
    Millasillas ilmapusseilla porukat on pontiac sreamliner 49 jousitusta rakentanut.
    Onko taakse mahdolista jättää lehtijouset vähemillä lehdillä ja pistää ilmapussit kaveriksi vai onko se nelilinkki ehdoton:)
     
  9. Sluiza

    Sluiza 3rd gear

    Minulla oli Letukassa ostettaessa tuommonen viritys,niin ei sillä meinannut tiellä pysyä...
     
  10. Sluiza

    Sluiza 3rd gear

    Jos on tarkoitus saada auto matalaksi ilmajousilla,niin lehtiä joutuu poistamaan niin paljon että ne kääntyvät auton painosta ns. "nurin".Minulla oli jäljellä vain pisin lehti,ja sitten auto huojui ilmapussien varassa...
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    joskus nähnyt että norra katkaistu akselin takaa poikki, jolloin vanha jousennorra toimii vain tukivartena.
    ...saattaa sellainen rakenne tarvita esim panhardin sivutuennaksi.
     
  12. Sluiza

    Sluiza 3rd gear

    Ja saattaa katsurikin katsoa,että mitähän v*ttua... :(
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tää taas tulevaisuuden haaveilua, miul on kohtuu matala auto, newjorkkeri, vääntösauvvat tietenkin edessä, onks mimmoinen operaatio saada pusseja eteen, taakse löytyy ja onnistuu kyllä, vaikka monacosta ottais iskarit ilmoineen! Mutta, kun nää kivat hidasteet, ottaa ö pohjan suojaraudat kiinni välillä turhan helposti!? Kompuralla ja venttiileillä ohjaus sit napeista, auton kabiinista!
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Rotten tykkää tästä.
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Aika iso savotta.
    Onnistuu esim laittamalla pussi tukivarren päälle.
    Sillon joutuu tekemään jonkun kehikon pussin yläkiinnikkeelle.
     
    Nikuzai ja Rotten tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    C-bodyt ei ikävä kyllä ole mitään otollisia ilmapusseille. Hitsailua yms on tiedossa jonkun verran johtuen eturungonmallista.
     
    Rotten tykkää tästä.
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mutta mahdollista siis? :)
    Eli en hylkää haavetta siihen, milloin se toteutuu, tai ei, nii se jää nähtäväksi! ;)
     
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tiyustun paremmalla ajalla! :oops:
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mahdollista on. Muutaman c-koppa moparin tiedän missä pussi tukivarren päällä.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!