Lämpömittarin viisari alakantissa, slant six

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja KajS, 30.6.2017.

  1. Camembert

    Camembert 1st gear


    Logaritmisella asteikolla 100-220°-alueen puoliväli (160°) ei ole keskellä aluetta, vaan tässä mittariesimerkissä aikalailla myötäpäivään päin. Alueen 100-22o° mittarinäkymän puolivälissä on edelleen mielestäni n. 140°F (60°C)
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitänee muistaa, että kyseessä on kaikkea muuta, kuin tarkkuusinstrumentti.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    ^^näkymän puolivälissä, juu teoriassa todellakin viisari on inan myötäpäivään aloittajan 82 asteen termarilla, otetaan nyt kuitenkin huomioon mittalaitteiden tarkkuus ja sen tarve.
     
  4. Camembert

    Camembert 1st gear

    Pilkunviilaus myönnetty:) Ei millään pahalla....
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    kyse olikin siitä, miltä maisema alottajan omistaman keskivertojenkin lämpömittari keskimäärin näyttää kuljettajan jakkaralta päin tehdasasetuksissa, kannattaa pyrkiä kontekstiin viattomastikin pilkkua nussimalla.

     
    Muokattu: 30.8.2017
    KajS tykkää tästä.
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Aiheen aloittaja on katsonut itseään peiliin ja nähnyt siellä yliherkän viisarintuijottajan.

    Jos jollain tule vastaan tällaisia mittariston toimintaa koskevia epäilyksiä, kannattaa ensin varmistua mittariston maadoituksesta. Etsii sen ruuvin ja renkuttaa, kiristää ymym. Sitten ne antureiden liittimet. Varsinkin ne "hatut" jotka painetaan sen "ruuvin/pultin" päälle: puhdista, renkuta, käytä vaikka Varustelekan Anti-Corroa ja mikä tärkeintä: purista pihdeillä sitä "hattua", jotta se istuu tiukasti siihen anturiin.

    Jo paranee öljynpaineet ja moottorin lämmöt on ihan alueella malliin:

    "Normaali käyntilämpötila todellakin on jossain siinä ekan ja toisen neljänneksen rajapinnassa."

    Tuo DX:n lause sai minut keskittymään olennaiseen eikä purkamaan puolta autoa kesälauantain ratoksi.
     

Kerro tästä muillekin!