Halvemmat kulut kuussa? Uusi auto vs. vanha

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja xarper, 29.8.2017.

  1. Anza

    Anza Gearhead

    Mun mielestä edullisimmat kilometrit on n. 10v. vanhalla, vähän päälle 100tkm ajetulla 5-6t€ autolla. Sillä kärsii ajella pari kolme vuotta ja ehkä 50tkm. Saattaa saada myydessä jotain setelirahoja takasin. Riippuen jos ei oo jo aluksi maksanu itseään kipeeks. Vielä ei oo paljoa huollontarvettakaan ku öljyt muistaa vaihdella. Ei oo uus, eikä kovin vanha.
     
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    No... Ensinnäki moniin uusiin autoihin tarvii jonkun testerin,jos isompia huoltoja tai korjauksia joutuu tekeen.. Ei tosin kaikilla merkeillä.Dieseleissä joissa hiukkas-pönttö ja huoltoväli näyttö,jos jättään öljyn vaihdon kertomatta autolle,käy ajan myötä viimein ettei auto käynnisty enää. Viisaitten suunnittelema tietsikka järjestelmä suojelee moottoria -päästö järjestelmää,ettei ne rikkoudu..
    Joissakin nollauksen voi tehdä napeilla tms. mittariston kautta,kaista ei..

    Että testeri käyttö kuluihin..
    (sillä vaan ilmaisen mielepiteeni,kun tympii noi "uusien järjestelmät")
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eiku uusia autoja ei juuri tartte rempata ja sitten toisessa ääripäässä on ne rottelot, jotka liikkuu enää vain siksi, että joku sissi ei anna periksi.
     
    rb tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    vanhassa tarttee ajotuslampun, rakotulkin, mielellään kosketuskulmamittarin ja paljon muuta vastaavaa roinaa joka menee sen satasen testerin kanssa varmaan ihan hyvin tasan.
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei tarvi. Tai ehkä tarvii, mutta auton omistajan ei tarvi niistä välittää kun puhutaan uusista autoista. 5v/ 100 000 km ajettu auto ei enää ole uusi. Mut ei se maksakaan kuin noin puolet uuden hinnasta.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tjaa, ihan yhtäläistä remppaamista se on mitä vanhankin
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Enpä oo vielä tarvinnu noista muuta kun rakotulkkia, ja sekin lähinnä kun uudet tulpat on gäpätty miten sattuu yleensä.
    Tosin se satasen testerikin löytyy ja monta muutakin.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    miten sellanen vaihtoehto mahtaisi kustannuksiltaan olla että ostaa jonkun uuden auton, joku fiesta tms. vähäkulutteinen ja ajaa sen vaan ihan loppuun, eli se 400 000 mitä tollanen varmaan kestää ennen kun alkaa enemmän räjähtelemään enemmän.
     
  9. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Olikoha vag-laitteet missä nollaus tieto ei mene joka paikkaa sillä satkun testerillä. Muuten samaa mieltä...
     
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Eikös jonkun olettamus ollut,että tekee huollot tms. itte...??
    Ainakin näin asentajan silmin uusilla ja uudehkoilla autoilla ajelu on helvempaa,niin kauan kun takuu pelaa....
     
  11. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Jostain korjaamo-alan lehdestä luin työpaikalla Fordin suunnittelijan haastattelua,siinä totesi,et nykyäänhan autot suunnitellaan korkeitaan 300 000 km kestäviksi.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo mutta arvo laskee.


    Max 2k auto on paras sijoitus jos haluaa nuukailla. Eli nykyään sillä saa jo aika "tuoreenkin" pelin. Kilometrit halpoja kun katsoo mitä ostaa ynnä osat. Sitten myydessä arvo ei laske ihan perseelleen.
     
  13. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Taisi kaapeli auton ja tietokoneen väliin maksaa 12.90€ valmistajan oman softan sai netistä ladattua ja läppäri oli olemassa ennestään jo ihan muuhunkin tarkoitukseen.

    Melko kallista siis ollut tuollaisenkin käyttö.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. peto

    peto Gearhead

    Vanhalla "pikku" autolla pääsee halvemmalla. Vielä kun ostaa halvalla pikkuvikaisen tai leimavammaisen niin voi jopa päästä plussan puolelle... Uudella et pääse ikinä!
     
    viikinki75, xarper ja Karpov tykkäävät tästä.
  15. klunssila

    klunssila Gearhead

    Tässä erittäin asiallinen laskelma, mitä maksaa ajaa uudella 'skootalla'. Itse en kyllä haluaisi uhrata yli 21 000€ siihen, että vituttais 3 vuotta putkeen joka aamu töihin mennessä.

    http://www.is.fi/autot/art-2000005268210.html
     
    viikinki75, Bukero ja xarper tykkäävät tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uusi auto aina kallein siitä ei varmaan kukaan väitä vastaan? Huolettominkin se kyllä on.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mutta jos sen ajaa ihan loppuun niin paljonko se on kalliimpi

    kalleinta tietty vaihtaa parin vuoden välein jos uudella ajaa
     
  18. peto

    peto Gearhead

    Ei kyllä aina edes sitä. Melko surullisia tarinoita on saanut kuulla uusien autojen omistajiltakin.
     
    Sounderi ja xarper tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uudella meinaan uutta. Silloin takuu ja huoltosopparit hoitsa homman.


    Huoleton ei ollut silti halvin nutta huolettomin.
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    No pitää kyllä tosiaan olla vanha. Kyllä näihin vanhoihinkin jo obd testeri on hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!