Chevy van g20 5.7tbi nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ikomika85, 15.9.2017.

  1. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Moro!

    Mikähän mahtaa olla vikana kun vani nykii tasakaasulla. Nyt on lukkoturbiinin johto irti ni ei nyvi ajossa, mutta meinaa sammua kun nostaa kaasun ylös. Myös kun kaasua painaa vapaalla ni saa moottorin käymään tosiraskaasti. Päästöt on kunnossa.

    Tähän mennessä vaihdettu:

    Bensapumppu,suodattimet,map-anturi,lämpötila anturi,lamda-anturi jakaja,puola,tyhjäkäyntimoottori,tulpat+johdot ja tbin tiiviste. Paineen säädin purettu ja putsattu.

    Johto sarjaa tutkittu ei ole löytyny katkoksia. Kaikki anturit kalibroitu.

    Ei imuvuotoja.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei anna vikakoodia?


    Ettei egr ois nyt paskana.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Imusarjan lämpötila-anturiko vaihdettu?
    Sytytysmoduli vaihtamatta?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jos egr tsekkaus ei auta niin vaihda polttoaineensyöttö.
     
    KajS tykkää tästä.
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Vaihda polttoaineensyöttö? Siis tiisseliksikö?

    BTW, jakaja ok? Mie unohdin sanoa että tarvikemallisen kiinanjakaja tai startin kestoikä saattaa olla huonoimmillaan tunteja tai päiviä, kokemusta on.
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kaasariksi.
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Egr vena jumii? Onko TPS anturin jännite katottu?
     
  8. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Egr vena toimii. Tps jännitteet mitattu ja kokeiltu kolmella eri anturilla. Imusarjan lämpöanturi vaihdettu. Kokeiltu kahdella erijakajalla. Eikä ole antanu vikakoodeja.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Egr varmasti testattu oikein? Onko irroitettu?


    Onko vika alkanut yks kaks vai tuliko rojektina tms?
     
  10. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Olen tulpannu alipaine letkut egr venttiililtä. Ei vaikustusta. Ja käynissä ollessa kun painelee egr kalvoa ni tyhjäkäynti muuttuu.

    Vika on ollut kokoajan päällä kun auto on miun omistuksessa ollut. N.puolivuotta.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paikallaan ja ajossa kovalla kaasulla ok?

    Pystykös sitä egr painelemaan kiinni autossa en muista? Jos se jääpi auki jumiin.
     
  12. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Paikallaa ja kiihdyttäessä toimii niinkuin pitääkin. Ja silloin kun moottori on kylmä. Heti kun ryyppy lähtee poispäältä ni temppuilut alkaa. Ainaskin liikuu hyvin egr kalvo.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Meneeköhän se vena ihan kiinni asti? Egr:n ei pitäs kai paljon liikkua esim. paikallaan kaasutellessa, vasta vaihde päällä jarrua vasten vedättäessä siihen saattas saada eloa.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, täähän viittaa siihen että menee reilusti laihalle... Imuvuotoa jossain päin. Jarrutehostin ja sen letku tsekattu? ap-letkut? Imarintiivarit?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Löytyykö alipainemittaria?
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Liikkuu jonkun verran, just sen verran että tietää sen ohjauksen toimivan.
    Pystyy sormella painamaan auki auki ja koneen saa sillä sammumaan tai käymään tosi huonosti.

    Egr venttiilin vaihtaisin itse, oireet sopii. Ei tossa konkurssissa enää tunnu.
     
  17. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Autossa on hydrobooster. Auto täyttää vähäpäästösen auton pakukaasu arvot. Ni epäilen aika vahvasti että olis imuvuotoa. Olen nyt tutkinu kaikki letkut. Yksikerrallaan olen tulppaillu ja kokeillu ni ei tunnu auttavan.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vähäpäästösen arvon alitus ei ole mikään ihme, samaa tekniikkaa on uudemmissakin vehkeissä missä tuo vähäpäästöisyys otteessa.
     
    KajS tykkää tästä.
  19. ikomika85

    ikomika85 1st gear

    Purin egr venttiilin irti ja näyttää toimivan hienosti. Imin letkusta venttiili aukea ja menee kiinni. Liimasin venttiilin takasin ei vaikutusta. Nyt loppuu osat mitä vaihtaa.
     
  20. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Lämpötila-anturiin liittyvä oire. Open /closed-loop juttua. Kokeileppa TBI -sanalla hakua OD:n moottori-osiossa.
     
    KajS tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!