Kysymys koskien ilmastoinnin kompressuuria.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Kuitsu, 30.8.2017.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Otitko kuivaajan samaan kuormaan? Toivottavasti, kun ei olis kallis ja on syytä vaihtaa.
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    En ottanut kun se kompuran rohina alkoi otin vaan hihnan pois. :oops:
    -Kai ne myrkyt ovat vielä sisällä...? o_O
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä välttämättä ole, ainakaan kaikki. Ja voip olla syy kompuran leikkaamiseen. Öljyt jää liiaksi muualle, ku kompuraan. Joka tapauksessa paskaa irtoo särkyvästä kompurasta, ja se kertyy lauhduttimeen ja sen jälkeen kuivaajaan.
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    No voi perkule, täytyykin mennä tuonne korjaamolle kysymään mitä tehdään....? :oops:
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joop, noissa vanhoissa ei ollu matalapainekytkintä, mikä estää käynnin vajailla aineilla. Toki se kompurakin on siltä osin uusia parempi, mutta ei kestä ikuisuuksia ilman oikeeta voitelua.
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead


    Jos oikeat työkalut niin juurikin näin menee niinkuin pitääkin.
     
  7. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Kysymys tähän samaan, mullahan on kesken tuo Fordin "Briggs Stratton" mallin kompuran vapaakytkimen laakeri remontti. Laakeri on tilattu Jenkeistä, maksoi 45e kuluineen, tulee vissiin tammikuun alussa, kaksirivinen viistokuulalaakeri. Kittoksia sulle Jussi vielä neuvoista :).
    Tuohon mullekin on uusittu/kunnostettu tuo kompura jokunen vuosi sitten. Voiko ja pitäisikö siihen vaihtaa öljyjä? Ja pystyykö ne vaihtaa ilman että "aineet" karkaa? Mitä öljyä noissa kompuroissa käytetään?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vanhoissa Harrison/Frigidaire kompuroissa oli öljymäärän tarkistusmetodi kyllä, ja saa sitä kikkailemalla lisättyä, mutta ei ole tarkoitettu tehtäväksi. Yorkista en ole perillä.
    Mutta ei niitä vaihdeta kuin täyshuollossa. Ja se on aina aineet uusiksi. Ja jos järjestelmä on pysynyt ehjänä ja aineet sisällä, niin ei niitä öljyjä tarvitse vaihtaa. Seuraavan täyshuollon tullessa on sitten aika pähkäillä, millä aineella ja öljyillä se homma tehdään. Jos on ainevajausta, niin yv:llä epävirallisia ohjeita voin vinkata.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  9. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Ok, no kiitos taas tiedoista ja asian valaisusta. Viilennys kyllä toimii ok ja siksi näihin laakerin kunnostus hommeleihin lähdinkin kun se murikka kunnostettu. Eli antaa sitten sen olla, ei se ole mitään vuotanut yms. Ajattelin vaan että jos ois ollu simppeli vaihtaa öljyt niin ois vaihtanu.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos kompura on kilahtanut ja on pienikin epäilys että metallisälää on joutunut kiertoon, kannattaa huuhdella, muuten on uusikin kompura kohta sökö. Nimim. Kantapään kautta kulkenut.
     

Kerro tästä muillekin!