DHL kulut yms

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja timopajala, 3.2.2017.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Onko vielä kenellekään tarkkaa tietoa, onko DHL kulut itse tullaavilta poistuneet 1.9.? Terveisin nimimerkki "tilausta kokoava" :)
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hoidin ite tullauksen vaati soiton ja niille tulli luovutuksen sähköpostilla laittamista. En maksannu DHL:lle mitään. Tullille alv vaan.
     
    gomopar ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Ei näyttäny kuljetusvaurioilta, halvin optispark (Spectra GM22) tungettu liian pieneen laatikkoon ihan mahdottomaan asentoon, varmaan kolahtanut jo varastossa/pakatessa ja terminaali poikki.
     
  4. gomopar

    gomopar Gearhead

    Tätä vastausta odotin. Ja samalla odotan kahta jarruletkua ja tukivarren puslaa tulevaksi Rockautosta. 3 vk jo ollut matkalla. En taida selvitä leimasta uusintakäynnillä vaan joutuu suorittaan koko toimenpiteen uusiksi. Deutsche Post taitaa tällä erää olla jarruna toimitusketjussa.
     
  5. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    joo, tänää noudettu. päivää vaille viisviikkoo. saksassa pyörimiseen ja suomeen tuloon reilu kolme vko. en suosittele dhl:lää. asiakaspalvelu lopetti vastailun kun kysyin liian vaikeita, mm minkä normien mukaan toimitetaan kun korttikin tulee muutamas päiväs saksasta. eikä liiemmälti tullut vastausta kysymykseen mistä lähettäjä on keksinyt 8-12 päivän toimitusajan tuolle. mikäpä siinä, näinhän se markkinajohtaja hoitaa näköjään asiakas palvelunsa.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Maanantaina kun noudin paketin postista niin jo keskiviikkona oli saapumisilmoitus lappu tullut kotiin....nopeaa on kun lappu kulkee 5 korttelinväliä kolmessa päivässä
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Nopeetahan tuo,mulla paketti postista noudettu maanantaina ja saapumisilmoitus tuli sit jo seuraavana perjantaina. Kerran menis virheenä,mut kaks kertaa peräkkäin ei.
     
  8. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Nonniin... takuuvaihtona tullut jakaja on Suomessa ja perjantaina tuli s-posti "
    Hei,
    DHL Express lähetyksesi on saapunut Suomeen.
    DHL Expressin suorittamaa tuontihuolintaa varten tarvitsemme henkilö- tai y-tunnuksesi.
    DHL Express (Finland) Oy perii palvelumaksun asiakkaan puolesta tehtävästä lähetyksen tullauksesta. Veloitus DHL Expressin asiakkaan puolesta tullaamien lähetysten tullien ja verojen ennakkomaksusta on vähintään 24,80 € (sis. ALV 24 %) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %). Tämä palvelumaksu koskee Euroopan yhteisön ulkopuolisia lähetyksiä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Vastaamalla tiedot annat toimeksiannon ja hyväksyt, että DHL Express tekee tuontitullauksen puolestasi. Toimeksianto on sitova ja mikäli toimeksiantaja ei täytä velvoitteitaan viivytyksittä DHL:llä on oikeus irtisanoa toimeksianto."

    Ja koska kyseessä on TAKUUVAIHTO niin ilmoitinpa huvikseni, että tullatkaa. Koska hinta NOLLA.
    Tänään aamusta tuli ennakkolaskelma:
    Luovutuskulut 0e.
    Tullien ja verojen ennakkomaksu 20e.
    Alv tullille 21,39e.
    Alv palvelusta 4,80e.
    Yhteensä 46,19e.

    MITÄ VITTUA!?
     
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Jahas että homma on siis edelleen aivan perseellään. Onpa harmi
     
  10. gomopar

    gomopar Gearhead

    Dodii. Lauantaina 23pv tuli tekstari että paketti on tulossa 26 pv että miten haluat sen toimitettavan. Vastasin että saa jättää etuovelle. Tänään sunnuntaina tuli tekstari että kohta teille tulee tekstari tullaukseen liittyen. Kohta tulikin tekstari että olemme yrittäneet ottaa teihin yhteyttä. Pyydämme ilmoittamaan tarvittavat tiedot suojatun linkin kautta tai vastaamalla tähän viestiin hlö- tai y tunnuksella. Muissa tapauksessa ottakaa yhteyttä s-postilla tai puhelimitse. Ilmoitin sähköpostitse että teen tullauksen itse ja tarvitsen vaadittavat asiakirjat. Noh. Tuskin sieltä kukaan sunnuntaina niitä lähettelee mutta näitä 'Hei,yritimme ottaa sinuun yhteyttä..." viestejä sieltä joku robotti lähetteli vielä pariin otteeseen. Jotenkin vaan tuntuu että alunperin 20. pv saapuvaksi ilmoitettu paketti ei saavu vielä tiistaina 26. päivänäkään kun tullauksen pääsee tekemään vasta huomenna maanantaina. Siis edellyttäen että ne lähettää ne asiakirjat ma aamuna. Vaikka swiduddaa ja ottaa pattiin niin oon tehnyt jo seuraavankin osatilauksen mutta siinä olikin mahdollisuus valita se pre paid customs. Jää nähtäväksi miten sen kanssa käy.
     
  11. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jassoo. Onpa nyt sit RockAuton tilaukset jäissä omalta osalta, en lähde nyt koklaamaan DHL:n kanssa onnea. Toki sieltä saa Fedexilläkin edelleen jos maksaa vähä enemmän... Aiemmin toimi FedExin kanssa tosi mallikkaasti ja edukkaasti. Varsinkin kun maksoi verot tilauksen yhteydessä. Nooh.. kaik menee jossain vaiheessa vituix.
     
  12. gomopar

    gomopar Gearhead

    Noni. Show jatkuu.
    Robotti tekstareita on tullut eilisen jälkeen kaksi lisää. Olen kahdesti pistänyt s-postia huolintaan mutta vastausta ei ole kuulunut. Meni hermo ja soitin sinne ja siellä tomera tytskä sano että tästä ei tuu mitään kuluja lähettäjä maksaa verot ja että paketti ei ole vielä tullut suomeen. Tarvitaan vain hlö tunnus ja sillä selvä.
    Ei ristus, ei tässä ollut edes mahdollista valita sitä pre paid jutskaa niin miten se lähettäjä niitä veroja nyt alkaa maksaan kun se ei oo multa niitä periny.
    Nyt täytyy lähtee paikalliselle varaosarosvolle ettiin jotain edes lähelle sopivaa jarruletkua ennen kuin uusintaleima menee pitkäksi.
    Ai juu ja Dhl:n trackingin mukaan viime perjantaina tilattu paketti pitäis olla perillä myös huomenna. Että tota.
     
  13. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Sama täällä, show jatkuu...
    Aamuyöstä oli jo merkintä Clearance processing complete mut sit ysin jälkeen pamahti joku Shipment held - Available upon receipt of payment....
    Kaikki dokkarit toimitettu. Piti tänään jakaa.
    S-postilla homman hoiduttava, en vieläkään aio soitella maksulliseen "palvelu"numeroon. Edes tonne.
     
  14. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Vuorokausi vaihtunut, ei vastausta s-postiin ja siellä se paketti edelleen jumittaa...
    Pyysin Rockautosta apuja, selvittämään heille mitä no charge warranty replacement tarkottaa, saas nähä...
     
  15. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Nyt tuli tällanen vastaus;
    Onko alkuperäinen tuote palautettu takaisin lähettäjälle? Mikäli ei, lähetyksestä tulee maksaa arvonlisäverot normaalisti maahan.
    Jos tuote on lähetetty takaisin lähettäjälle ja tämä tulee uutena tuotteena sinulle lähetys olisi tullattu erikoistuontina jolloin DHL Expressin palvelumaksu tullaukselle olisi ollut 65€ + ALV.

    Mitäh?
     
  16. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Tilannekomiikka jatkuu... eilen päivällä viestittely jäi siihen pisteeseen, että joko
    a) maksan 65e + alv jonka jälkeen tekevät erikoistullauksen eli korjaavat mokansa
    b) maksan ennakkolaskun alvit joita sitten saan hakea jälkikäteen tullilta takaisin
    ja c) vaihtoehtona oli, että tullaan tuotteen itse.
    Ja sitten lopussa vielä huomautus,että mikäli haluat tehdä tullauksen itse lähetykselle niin vastaathan tähän viestiketjuun jotta tiedämme lähettää sinulle lähetyksen tulotiedot.
    Vastasin että C - teen tullauksen itse.

    Kuka arvaa, onko sieltä tullut mulle lähetyksen tulotiedot itsetullausta varten? Kohta tätäkin vatuloitu vuorokausi...
     
  17. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Noniin, piti siis pyytää noita tulotietoja uudelleen ja nyt ne vihdoin sai. Muminan kera, että lähetetty jo eilen, mutta eipäs vaan ole...
    Joten, itse ilmoitus tulliin, sieltä selvityspyyntö miksi hinta nolla, tarpeelliset selvitykset tulliin ja sieltä vastauksena tullauspäätös/lasku (nolla euroa) sekä luovutuspäätös liikenteeseen.
    Kaikkiaan kesto noin 40 minuuttia.
    Luovutuspäätös nyt DHL:lle ja seuraavaksi odotellaan koska ne saa paketin tänne. Ei varmaankaan enää tänään ja oliskohan huominen sellanen päivä taas jolloin heillä "ei ole ajoa tähän suuntaan"... saiskohan paketin ehkä jo perjantaina?
     
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

    Huh huijaa tuota meininkiä
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Pitäiskö jollain lähteä kuriiri keikalle?
     
  20. gomopar

    gomopar Gearhead

    Tilannepäivitystä.
    Tässähän kävi nyt niin että mun jarruletkuja ei vaan ole kuulunut. Biltemasta kävin sitten hakeen lähimmäksi sopivat jotka sain käkäiltyä paikoilleen pienellä rälläköinnillä ja autoon sain leiman. Maanantaina kun soitin Dhl huolintaan niin näämmä sekosi puurot ja vellit. Tytskä puhui perjantaina tilatusta paketista ja mä puhuin siitä 5.pv tilatusta paketista. Perjantaina tilattu paketti tuli pihan eilen keskiviikkona, vain yhden päivän myöhässä ja se 5.pv tilattu on edelleen jossakin. Taidan tehdä reklamaation Rockautoon.
     

Kerro tästä muillekin!