Bannaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja caprice305, 24.9.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  2. M

    M Gearhead

    Eipä se nyt ihan noinkaan mene.

    Varsinaisia sääntöjä ei ole, mutta onhan tuolla yleistä osion etusivulla vähän ohjeistusta.

    Ketään täältä ei ole poistettu mielivaltaisesti, varoituksia kyllä jaetaan tarpeen mukaan. Ilmiannot käydään läpi ja kyllä sieltä vain kiusallaan tehdyt karsitaan.

    Kun nyt käyttäjä Kaarne mainittiin ja häntä kovasti kaivataan, niin avaanpa vähän sitä. Kyseinen herra poistettiin, koska toistuvista huomautuksista huolimatta tyyli ei muuttunut. Eikä tämä mielipide ollut vain moderaattoreiden, Kaarnen kirjoituksista tuli ilmiantoja ennätysmäärä useilta eri käyttäjiltä.

    Moderoinnista tuli aiemmin palautetta, mutta mielestäni homma on sujunut sen jälkeen yhteisymmärryksessä. Ei tästä mitään salaliittoteoriaa saa aikaiseksi, vaikka jotkut sitä aika-ajoin epäilevätkin. Vastaisuudessakin huomauttelen/jarruttelen tms. ketjuihin, joissa aihetta ilmenee. Ja kerron kyllä varoituksessa asianomaiselle selkeästi mistä se on annettu. Riittävästi jos joutuu varoittelemaan niin jossain vaiheessa tulee lähtö. Ja sitä ei enää tarvitse muille perustella. Toiset ei tosin ymmärrä edes selkeää suomea.

    Edit: poistettu asiaton lause.
     
    Muokattu: 5.10.2017
    rane58 tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Just......

    Älkää vaan ottako mallia muista foorumeista missä olisi säännöt ja moderoimiskäytännöt, rangaistusten pituudet ihan kaikille kansalle nähtävillä.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olen siis mielestäsi epänormaali vatipää.
    Olen ennenkin huomauttanut julkisesta nimittelystä, ja peräänkuuluttanut perustapoja.
    Omistan kohta elämäni sille että sinulta revitään natsat jos et pyydä anteeksi tai korjaa lausuntoasi.
    En ole koskaan kirjoittanut asiattomuuksia, mutta sinulla tuntuu olevan vaikeuksia olla nimittelemättä ja menemättä henkilökohtaisuuksiin.
    Sitäpaitsi olen taatusti tuonut foorumille enemmän sisältöä kuin sinä, josta uskon omistajatahojen olevan samaa mieltä.
     
    Muokattu: 4.10.2017
    jorkat, palontie, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. M

    M Gearhead

    Huomenta vaan kaikille.

    Ei, en ole sanonut sinua epänormaaliksi vatipääksi. Harmi jos koit asian niin.

    Kuten jo kerroin, epäasialliseen toimintaan puututaan huomauttamalla joko keskustelun yhteydessä tai sitten varoittamalla. Tällöin kys. henkilölle annetaan mahdollisuus muuttaa käytöstään. Tämä on toiminut pääsääntöisesti hyvin. Joskus on käynyt niin, että henkilö jatkaa samaa toimintaa eikä ota huomautuksista opikseen.

    Aika usein täälläkin käyttäjät ottavat toisten kommentit henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka asiasta puhutaan yleisellä tasolla. Keskusteluja sivusta seuraavana ne tilanteet huomaa melko helposti.

    Koittakaahan kaikki vetää henkeä välillä. Omistajatahoon voi ottaa yhteyttä sivun alareunasta löytyvän "Ota yhteyttä ylläpitoon" -painikkeen kautta.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kuinka nopeasti voi odottaa vastausta jos tuota painiketta painaa?
     
  7. M

    M Gearhead

    Mä en tiedä, kokeile.

    Mukavaa päivää kaikille.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ihan kaikella kohteliaisuudella, kannattasko ne mode oikeudet antaa pois jos on noin ulkona tai koittaa tehä asialle muutoin jotain jos kaikki on niin leväperästä että kukaan ei tiiä mitään mistään?

    Koska saan tietää ketkä täällä edes toimii valvojina?

    Kenelle tuo "ota yhteyttä ylläpitoon" viesti menee?

    Milloin vastaat edellisiin kysymyksiini?
     
  9. M

    M Gearhead

    Ihan kaikella kohteliaisuudella myös, vedä henkeä ja anna olla. Mä en ala tänne luetella muita valvojia, on sivuston ylläpidon päätösvallassa mikä on julkista ja mikä ei. Enkä yhtään ihmettele miksi valvojia ei ole julkistettu, yv:tä tulee siihen tahtiin tietyiltä käyttäjiltä. Ylläpitoon saa yhteyden sivun alaosasta, kuten olen jo useasti ohjeistanut. Sitä kautta saa yhteyden ihan sivuston omistajiin saakka. Omaa toimintaani kritisoi tällä hetkellä yhden käden sormin laskettava määrä käyttäjiä, siitä vaan. Ylläpidolle voi myös antaa palautetta em. linkin kautta.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin se on vähän niin kuin moderaattorin tehtävä vastailla niihin yksityisviesteihin ja kysymyksiin....tai on muualla. Muualla on jopa moderaattorien sähköposti osotteet esillä monasti. Muualla moderaattori on velvoitettu kertomaan miksi jotakin on rankastu ja keskustelemaan asiasta rankastun kanssa.

    Mut ei siinä mitään, ei ole mun palstani ja näillä mennään. Te voitte jatkaa siinä od kuplassa elämistä ettekä ees vilkase muitten palstojen tapoja organisoida moderointi tai havaitte että niilä palstoilla ei tule mitään 80 sivun By passi kinaa mistä kolmasosa on ihan puhdasta fleimausta, kolmasosa sivusta huutelua ja ehkä kolmasosa itte asiaa. Ei missään muualla ylläpito piiloudu tollasen mystisen linkin taa, mistä ei edes kerrota kenelle viesti menee tai missä ajassa siihen viestiin tullaan vastaamaan. Ei missään. Eikä missään moderointi ole tollasta mielivaltasta pärstäkerroin mderointia vaan sääntöihin perustuvaa joka velvoittaa kaikkia.

    yhteisö pelastaa tän palstan, hyvä yhteisö on ainut syy miksi esim. minä täällä viittin olla. Tekniikkahöpinät olen jo aikaa sitten siirtänyt muualle mutta toi yleinen palsta on ihan ok ainakin ollut. Tämä etukäteisvastauksna siihen kunkuitenkin kysyt että miksi olen täällä.
     
    Muokattu: 4.10.2017
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Missä ihmiset nillittivät ennen www-aikaa?

     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    ei tosta asiasta kannata enää puhua tällä palstalla, esmes tohtori Mykerö on linjansa valinnut ja tuomaroi subjektiivisesti ideologiaansa mukaillen, toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja varoitus tai kehut heilahtavat sisällöstä riippumatta kirjoittajille annettujen statusten mukaan,
    tai sitten allapidossa pelätään mahdollisia seuraamuksia joita erään/eräiden henkilöiden tasapuolinen kohtelu saattaisi aiheuttaa,
    esim. netiketillä tms. kaikkia koskevilla säännöksillä ei tällaisessa sovelluksessa edes olisi tilaa,
    koska joitakin tyyppejä ei haluta/voida ojentaa,
    niin kognitiivisen defenssin seurauksena puuttumiskynnys mihin tahansa häiriökäyttäytymiseen on suhteellisen korkea,
    paitsi niiden kirjoittajien osalta joiden kirjoittelu kuormittaa ylläpitoa, eli mennään ns. heidän itsensä mukavuusalueen ulkopuolelle, kuten esimerkiksi itselleni kävi kun tivasin Mykeröltä tuomarointia tiettyyn tapaukseen ja hän tyytyi omista asenteistaan kertovaan yleiseen retoriikkaan ja ottamatta kantaa itse tapaukseen ja antoikin minulle henkilökohtaisen varoituksen esimerkiksi laittamastani kirjoitustyylistä jota hänet kutsuin tuomaroimaan.

    PS: meinasin unohtaa yksityiskohdan jolla mikä tahansa kommentti on suvaitsevaisesti asiallinen ja perusteltu, tässä olkaa hyvä:

    Jussi, tämäkö muka vaarallinen aihe, pelkäätkö sinä noin paljon tohtori Mykeröä?
    piiloudu pimeään kaappiin ja vedä vaippa päähäsi kun noin pelottaa, ehkä ilkeä hirviömykerö ei löydä sinua sieltä.
     
    Muokattu: 4.10.2017
    Camino'79, Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aih, nyt sattuu.
     
    DX tykkää tästä.
  14. DX

    DX Double Gearhead

    luin tätä ketjua nyt ekaa kertaa,
    kaikenlainen tekopyhä kaksinaismoralismi saa niskakarvani muuttumaan piikkilangaksi,
    arvostan ketä tahansa rehellistä ja suoraselkäistä mulkkua tuhat kertaa korkeammalle.
     
    xarper tykkää tästä.
  15. M

    M Gearhead

    Täytyy kyllä oikeasti ihmetellä tiettyjen käyttäjien ajatusten logiikkaa. Mun järkeen ei vaan mene se miten tää vääntyy siihen mitä nyt on.

    Keskustelu sujuu sivulle 2 ihan hyvin. Sitten yhden keskustelijan toimesta alkaa armoton tivaaminen ja toisen käyttäjän valehtelijaksi syyttäminen. Siihen liittyy mukaan useita keskustelijoita. Ilmiantoja valehtelusta tehdään ja kun ilmoitan ettei oikein ole tässä yhteydessä aihetta, alkaa moderoinnin arvostelu. Sama hyökkäys jatkuu useissa viestiketjuissa sekä yksityisviestein eikä useista rauhoittelupyynnöistä huolimatta se ei lopu. Pommittajat poimivat yksittäisiä sanoja tai asioita, joista saavat lisää vettä myllyynsä ja ymmärtävät asiat haluamallaan tavalla. Ei auta järkipuhe. Tähän hyökkäykseen on osallistunut useita käyttäjiä ja fyysiselläkin väkivallalla on uhattu. Eräs ilmoitti ottavansa elämäntehtäväkseen moderointioikeuksien poiston, vaikken edes ymmärrä mistä kyseinen käyttäjä niin verisesti loukkaantui.

    Edelleenkin, täällä saa keskustella eri asioista ja olla eri mieltä. Turhaan jänkkäämiseen puututaan jatkossakin ja jos ei käyttäjä usko tai ymmärrä lopettaa ja rauhoittua, annetaan varoitus. Jos tämäkään ei auta, käyttäjä estetään. Mulla ei myöskään edelleenkään ole mitään ennakkoasenteita enkä suosi tai sorsi ketään. Asiat otetaan asioina.

    Omalta osaltani päätän tämän keskustelun tähän.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitä voi kanssa miettiä että miksi se on tällä palstalla noin. Se ei ole missään muualla noin koska fleimaajat laitetaan heti kuriin oli se sitten jumalalta lahjana tullut toosaguru tai tää sen arkkivihollnen jolla lienee frendejä ylläpidossa tai muualla ODn porukoissa.
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    No, jos joku tämän ketjun sivun kaksi omista kirjoitteluistani on pahoittanut mielensä, tai on sitä mieltä että olen ollut väärässä niin en sille mahda mitään. Voin olla väärässä, mutta seison sanojeni takana, kuten aiemminkin ja kopioin vain foorumilta löytynyttä dataa ketjuun. Tähtäin oli M:n kommentissa aika leveä? T:J
     
    kalvetinhet ja DX tykkäävät tästä.
  18. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    En kyllä tiedä mikä oli jzan viittaama tapaus, mutta tiedän tapauksen joka meni suunnilleen päinvastoin kun toi tapaus....ja loppui ainoastaan kun toinen osapuoli paljasti itsensä idiootiksi suunnilleen kaikille oodeen lukijoille ja hankki vielä melko pitkän bannin valehteluidensa ja ilmiantojensa kanssa.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Harmi jos siinä tuli bannia, itse en sellaista huomannut. Minä itse katsoin parhaaksi olla poissa oodeelta jonkun aikaa, niin en tule lukeneeksi niitä asian tiimoilta kirjoitettuja heittoja.

    Se kanssasi käyty keskustelu ei ollut kovin hedelmällistä eikä laadukasta eikä varmaan kovin hyvää fooruminkaan ilmapiirille. Mutta hieno homma että se halventava ja henkilökohtainen nimittelysi silloin loppui. Arvostan sitä että pystyit siihen loppujen lopuksi.

    Sama tilanne on yhä sen suhteen, jos jatkat sillä silloin alun perin ilmoittamallasi linjalla, eli halventavalla nimittelyllä - niin teen ilmiannon. Kerron kyllä silloin kaikille siitä - aivan kuten silloinkin.

    Koetetaan vaan käyttäytyä ihmisiksi, se on ihan helppoa.

    Edit: puhun tässä nyt siitä minun ja sinun välisestä jutusta jossa nimittelit minua valehtelijaksi henkilökohtaisessa loukkaamistarkoituksessa.
     
    Muokattu: 4.10.2017
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Toivottavasti et Custom Cruiser ole esittänyt valheellisia väittämiä minusta poissaollessani, kuten tuo bannivihjailusi antaa vähän ymmärtää.

    Voisin toki käydä kattomassa vähän jälkikäteen että mitä siellä tuli esitettyä.
     

Kerro tästä muillekin!