Bannaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja caprice305, 24.9.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tästä:

    Puhun aina vain ja ainoastaan omasta puolestani, eli tuossa kun sanon että virheen voi tehdä tietämättään kun säännöt ei ole tiedossa, tarkoitan itseäni. Johon toteat että vain epänormaali, perustapoja omaamaton vatipää ei tajua miten pitää kirjoitella vaikkei sääntöjä oliskaan.

    Minkäänlaisessa esimies, valvoja tms asemassa oleva ei voi KOSKAAN nimitellä ketään, mm siksi että siitä muodostuu, tässäkin tapauksessa, foorumin virallinen linja. Jos kirjoitat väärin, olet epänormaali, perustapoja omaamaton vatipää.

    Itse asiassa et voi valvojana nimitellä edes itseäsi virheen tehtyäsi, koska jos joku tekee saman virheen, siirtyy nimittely automaattisesti häneen.

    Oikeestaan koko pointtini ei ole säännöt tai niiden puute, vaan valvojan oma käytös, jonka tulisi AINA olla esimerkillistä. Et voi vaatia keneltäkään asiallista käytöstä jos omasi on asiatonta jne.
    Ei ole ensimmäinen kerta kun kielenkäyttösi ei yksinkertaisesti ole sellaista kuin valvojan asemassa olevalta edellytetään jo foorumin maineen kannalta. Vaihtoehtoja on siten kaksi; kielenkäyttö muuttuu tai asema muuttuu.

    Lisään vielä kun edellä on ollut puhetta yksityisviesteillä pommittamisesta jne, en käy keskusteluja kulissien takana enkä ole koskaan yrittänyt siirtää niitä sinne, enkä tule niitä siellä käymään.
     
    Muokattu: 5.10.2017
    xarper, Mikkis, jorkat ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. M

    M Gearhead

    Olet oikeassa, vatipää -sanan käyttäminen ei ole oikein. Korjaan tekstiäni. En missään vaiheessa tarkoittanut sinua henk.koht., puhuin yleisellä tasolla. Olen pahoillani.
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mitä, onko täällä "siviilimoderaattoripoliiseja" salaisissa tehtävissä ja joiden nimiä ei kerrota...? o_O
     
    Nikuzai ja Jsp tykkäävät tästä.
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Nii joo, mä en ole saanut bannia, enkä ole koskaan tehnyt yhtään ilmiantoa.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sivustaseuraajien kommentti. Tämä ketju on näemmä saanut mielensäpahoittajat joukolla jankkaamaan mitättömistä asioista...
     
    cdv70, perkele, wilburi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ympäripyöreistä ja vihjailevista kirjoituksista tulee helposti virheellinen kuva ulkopuolisille, siksi niitä on hyvä silloin tällöin selventää. Etenkin jos se virheellisen kuvan muodostuminen tuntuu kohdistuvan omalle kohdalle. Mielenpahoittuminen on luonnollinen ja ihan hyväksyttävä reaktio kun tuntee tulleensa väärin kohdelluksi.

    Tätä on ehkä vaikea ymmärtää jos se ei osu omalle kohdalle.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    no just yleisellä tasolla se on periaatteessa pahempi solvaus, koska se leviää koskettamaan kaikkia virheen vahingossa tehneitä ja koska noin väistämättä tapahtuu ja melko useinkin väitän minä,
    niin foorumihan on väärällään vatipäitä.

    siinä on loukkausmomentin kannalta vissi ero koskeeko yleistys jotain abstraktia kohdetta "vitun fasistivaltio" joka ei suoraan liity foorumiin mitenkään tai foorumilaisiin, vai onko yleistys tehty foorumilaisista itsestään "vitun vajakit", jolloin jokainen eri mieltä solvaajan kanssa asiasta oleva foorumilainen on tämän solvauksen kohde, vähintään kaikki keskusteluryhmään osallistujat

    mutta nyt ymmärrän sen miksi et ole kokenut sangen merkittävää osaa riidankylvämiseen tarkoitetusta materiaalista riidankylvämisenä.
     
    Muokattu: 5.10.2017
    palontie, jorkat, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. DX

    DX Double Gearhead

    mitäpä jos alkaisit vihdoinkin tehdä jotain tuon asian eteen,
    sulla on järkevä ja asiallinen suhtautuminen tälleen periaatteellisella tasolla, mutta ite keskusteluissa mopo keulii niin ettei rata meinaa piisata,
    kuvitteleksää oikeesti, että sun toimintasi on enimmäkseen fiksua esmes sen vuoksi ettet sää kiroile,
    äläkä nyt jumankaude sitten taas ala syyttelemään muita, että virta vie ja virta tuo,
    kyl selväpäisen aikusen immeisen pitää kyetä ottamaan vastuu ihan ite itestään ja toheloinneistaan.

    emmääkään syytä sua meidän välisistä väittelyistä, vaikka sää yrititkin multa eilen sellasta lausuntoa lypsää pihalle, by the way, oli muuten erinomaisen surkea yritys, kyllä se on ihan ja vaan pelkästään mun omaa syytäni jos mää alan inttämään sun kanssas, semminkin kun sun väittelyhalukkuutes etukäteen tietää ja sen ettei sulta tule kukaan koskaan saamaan viimeistä sanaa.

    tossakin kun en jaksanut noteerata sun juttujas, niin ei mennyt montaakaan päivään kun sulta alkoi näppikseltäsi valua suoraan meikäläisellekin osoitettua provokaatiota
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  9. DX

    DX Double Gearhead

    Väitteesi on perustelematon solvaus joka siten automaattisesti koskettaa kaikkia ketjuun osallistuneita kirjoittajia ja muutenkin asiatonta trollaamista.

    silläkin lailla surkuhupaisaa, että kun olet melko usein itse "mielensäpahoittajana" paasaamassa muista kirjoittajista milloin mitäkin, toistuvasti joku sanoo mielestäsi jotain väärin ja reagoit niissä tilanteisssa nimenomaan vittuilemalla,
    ja olet tässä "kriitikon" ominaisuudessa ollut itsekin riidanhaastajana.
     
    Muokattu: 5.10.2017
    Nikuzai, palontie ja jorkat tykkäävät tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Naulankantaan.
     
  11. jorkat

    jorkat Gearhead

    en ole kokenut catiskaa juuri minään
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Okei, hyvä homma, kyllä tää mun puolestani on käsitelty. Olet selvästi pysähtynyt funtsaamaan asiaa joten kyllä se siitä.
     
    DX tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Hyvin kyllä nää kaikkivaltiaat moderaattorit ja overdriven jumalat väistelee lähestulkoon kaikki kysymykset, ei taida olla munaa vastata mihinkään.
    Ihan yhtä huvittavaa oli tuo "ylläpitoon tai ylläpitäjiin saa yhteyden" ihan kun siellä kukaan koskaan vastaa mihinkään, on huomattu jo siitä asti kun Fokusmedia pilas kaiken...
     
    palontie ja DX tykkäävät tästä.
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllähän ihmisten toimintaa ja esittämiä väittämiä ja mielipiteitäkin saa kritisoida, ainakin minun kohdalla.

    Mutta jos kyseessä on tilanne että ensin itse luodaan joku keksitty skenaario ja sitten sen perusteella aletaan syyttelemään toista, suoraan tai vihjaillen, niin se on väärin. Noissa tilanteissa en anna helposti periksi.
     
    DX ja xarper tykkäävät tästä.
  15. DX

    DX Double Gearhead

    eikun mää vaan sanoin, että oma havaintoni on, että sun väittelyhalukkuutesi on sitä luokkaa, ettei sulta tule kukaan koskaan saamaan viimeistä sanaa, ei se puuttunut mitenkään syihin,
    mun mielestäni mokasit siinä kun aloit niitä tuoda esille, puolustauduit eisyytöstä kohtaan,
    eli asian vierestä.

    ymmärräksää, että tavallaan sää kerroit tuolla syyllistäessäsi heidät joiden kanssa haluat saada sen viimeisen sanan, eli suunnilleen kaikki he,
    jonkinsortin vittupersepäiksi hamaan tulevaisuuteen asti, jos heille tulee edes sellainen olo, että tästä on tulossa sun kanssas väittely joka ei päädy jos hän ei ite anna periksi,
    "korkeimman oikeuden" persereikätuomio toki tulee vasta sitten jos ja kun jatkaa ja jatkaa ja jatkaa ja lopulta joutuu havaitsemaan ettet tosiaankaan anna viimeistä sanaa.
     
    Muokattu: 6.10.2017
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen kyllä pyrkinyt siihen että en varsinaisesti syyllistä tai tuomitse ihmisiä sinänsä vaan heidän tekojaan tai väittämiään tai asenteitaan jos koen sen tarpeelliseksi.
    Mutta voihan tuossa helposti mennä rajan väärällekin puolelle. Mutta kukapa meistä olisi viaton. No toki ne jotka vaikenevat - kuten minåäkin monissa ketjuissa olen ihan viaton ja hiljaa.

    Hyvä esimerkki on tuo savakkiterapiaketju. Jos siellä vähän avautuu halventamaan suvaitsemattpomuuspellejä, niin tokihan se kohdistuu tiettyyn porukkaan - että onhan se silleen aika rajattu ja tunnistettava kohderyhmä.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    joo okei, sori, mutta :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

    PS: ystävän neuvo, ota seuraavalla kerralla enstex vähän vähempi neuvoo antavaa
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Edes jumala ei ole noin armollinen.
    Oliko tää nyt vahingossa tehty tunnustus että yrität vain halventaa erimielisiä.
     
    DX tykkää tästä.
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    No jos oma asenne on tuollainen kuten sinulla Mudracer, eli että on itse kaikkien muiden yläpuolella (pyöriväpäähymiöineen), niin voihan tuo kommenttini tuolta tuntua.

    DX, ajellessa ei saa olla kännissä, mites sinun töissä, pysyykö pää selvänä? Yksi maalari aikoinaan valitteli että aina ei pysy kun niitä höyryjä hengittelee. Nykyään on kai tuohonkin tosin panostettu enemmän, mutta autotalleissahan jokainen saa tehdä mitä haluaa.

    Olkaa hyvät - itse halusitte
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    Pää pysyy selvänä, myös alkoholin suhteen, kyllä sää toki tuon tiesit ennestäänkin,
    nykyään tosiaankin on raitisilmavemmeitä joiden käyttö varsinkin kesäkuumalla on jopa miellyttävää ja verstaan koko ilmamassa vaihtuu vartin välein muutaman tuhannen tuntikuution imulla.

    Ajon aikana tapahtuva puhelimeen puhuminen nelinkertaistaa ja viestin kirjoittaminen yli 20-kertaistaa onnettomuusriskin.

    http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...minen-20-kertaistaa-onnettomuusriskin/687134/
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!