Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Laahurin laittaisin on selkeästi huokeampi ja varmasti ajaa asiansa, jos ei mene pyöreäksi.
    Männät ja kannet pitää harkita sen valitun nokan mukaan, että puristukset sattuu alueelle.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei se noin paljoa ole venynyt, ehkä tuo ei ole aivan todellisessa ykk:ssa.
    Pyöritä nokkaa edestakas niin näet onko väljää.

    Jos sulle tulee n. 10 puristeinen stroukkeri, niin hyvä nokka olis jo ehdotetustakin Compin hi-lift sarjasta XE 275 HL, tai suoraan hyllystä muuten lähes identtinen mutta pienempinostoinen XE 274 H. Noilla tulee myös hyvät reilun kasin dynaamiset rutut ja laaja vetoalue.
    Sopivat myös hyvin E-Streettien ja niiden jousien kanssa.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä se uusi laahurikin uudet nostajat tarvitsee.

    Lisäksi se strokeri sietää nokkaa ihan eritavalla kuin vakio. Mieto virinokka strokerissa tuntuu lurummalta kuin vakio nokka vakio koneessa.

    Rullanokalla saa kaikkea enemmän. Jos siihen ylettyy.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos esim ton .060 setin laittas mikä partsilla hyllyssä, sillä tulis sellane inansa reilu 10.5 ruttu noilla 75cc hatuilla. Siihe valkkaisin melkei xe285hl:n jos helpon listanokan haluaa. Pelaa varmasti.

    Toi tilavuus antaa aivan sairaasti tollasten ns vakiokansien kanssa nokkaa anteeks. Oon viimevuosina ajellu ihan ongelmitta tollasilla n. 500cid koneilla työmatka ja muut arkiajot, mekaanisella rullanokalla jossa 050 asteet jopa siellä 270+ hujakoilla. Isolla korilla ja ihan järkevillä välläreillä.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Miksi jos vanhoissa ei kulumaa?
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ne kun ajautuu sisään aina "pariksi".
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Kävin katsomassa niin tälläiset siellä oli:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Onko edes alkuperäiset?
    Yläpuoli vaikuttais hydrauliselta.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ihan vakiot hydraulinostimet ovat.

    Mekaaniset vaatis säädettävät keinut.

    Noi nostaja, jakopää, nokkahommat yms on sellasia että hieman on väärä paikka säästää jos siihen stroukkeriin mätetään muuten lähemmäs 5 numeroinen summa rahaa. Eikä tietysti muutenkaan kannata. Jos koneremonttia saati viritystä puuhaillaan, noi pitäs ihan automaattisesti tulla aina uudet.
     
    jariha, Lowry ja Herje tykkäävät tästä.
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu mut on sit jotain päivitettävää seuraavanakin talvena;)
    Muutenkin varmaan eron huomaa strokerissa vs vanhaan vajailla käyneeseen peruskoneeseen;)
     
  10. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Tonnin saa ainakin laskea lisää hintaa, jos rullanokkaan päätyy. Paha sanoa onko se sitten sen rahan arvoista. Nokan, nostajien ja jousien lisäks menee vaihtoon myös keinut ja työntötangot. Cam buttoni ja pronssinen jakajan ratas pitää kans muistaa hommata.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ite vahdoin rullakärsiin josksu 90-luvun alkupuolella. Pari laahuria kesässä syötynä, niin rullakamat tuntu hyvältä. Hitaampihan se toki rullalla oli, mut siitä sit kehitty ja loppuvaiheessa rullalla oli sellasia nousuja et laahurilla ei oltais eletty montaakaan minuuttia. Mut kummallakin on paikkansa ja hintansa, oma syy vaihtaa rullaan juons juurensa jostain ihan muualta mut siloin tajunn sitäkään vähää mit nyt. Hydyrullaa en käyttäis isolohkomoparissa, ollu varaosat kysyttyä ja öljykanavien takia lobe lift jää aika hillityks. En pelkäis tyypillisillä ajokilometrilla mekaanista jos ei ääni häiritse.
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Lisäkustannuksien suhteen tiukan mekaanisen rollerin kanssa ollaan varmasti pitkälle kolmannella tuhannella. Tonni menee jo nokkaan+nostajiin. Jouset, retskut, lukot, vipat, tönärit ja pronssiratas tarvii olla sit just eikä melkein.

    Tommonen xe285hl tai vastaava menee Edelin kansien vakio jousilla, vakio peltivipoilla, vakio tönäreillä. Ja nokka+nostajapaketti maksaa sen 300€.
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    [​IMG]
    Miltä kuulostaa, puuttuuko jotain oleellista?
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eikö kannattas ottaa koko motin tiivistesarja?
    Siinä tulee mukana nuo samat felpro kansipahvit.

    Sit ottas sen felpro 1214 siihen lisänä.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Myyjän mukaan sarjan omat pahvit ei nouhin kansiin käy ja siksi erikseen. Tarvii nyt kysellä vielä et onko kaikki muut kuten poltgoainepumpun, termarikotelon jne mukana.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Käy ne 8519PT:t ihan yhtälailla.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Laatikollekkin kannattaisi varmaan jotain tehdä jottei heti sula.
    Mites olis joku tälläinen:
    https://www.summitracing.com/search/product-line/turbo-action-tranz-box-rebuild-kits
    Ja lisäksi sift kitti, us parts myy näköjään transtar merkkistä.
    Onnistuuko tälläinen vahvistus sellaiselta joka ei koskaan automaattilaatikkoa ole avannut?
    Turbiinina autossa on ilmeisesti 11". Mitään merkintää en löytänyt mut se oli ulkomitta turbiinin leveimmästä kohdasta ulkokehältä, kohdasta johon starttikehä kiinnittyy, nyt sekin kannattaisi vaihtaa jos järkevä painavaan autoon?
     
    Muokattu: 7.10.2017
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    T/A sarja on ihan jees, mut toimitusajat näyttäis summitilla olevan aika kaukana. Ite oon ottanut lootakamat CRT:ltä. http://coperacingtrans.com/ Jos sun turbiinin pulttikehä on 10" niin turbiini on 11" tai peinempi, jso taas 11 1/8" niin on 12". Jos on 11" niin lähettäisin sen TH-maticiin rempattavaks ja ohjein jos haluat stallia muuttaa. Tollanen motti toimii kyl mukavasti ihan vakiostallillakin jos turbiini 383 hi perfin perästä ja moparin tehdasturbiinit on hyvälaatusia, tod näk prempia kun mitä saat ostamalla jonkun "uuden" halpispaskan. http://tigerpaw.wixsite.com/thmatic
     
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Stroukki sarja on nyt tuloillaan, kannet tulee myöhemmässä toimituksessa mut pääsee alkuun noilla.
    Pakosarjat pitäisi vielä löytää jostain.
    Mahtaako nämä jäädä vielä ahdistamaan?
    http://www.jegs.com/i/Hooker-Headers/520/5113/10002/-1
    Hyviä vaihtoehtoja saa linkittää;)
    Mieluusti suoraan paikalleen sopivia.
     
    Muokattu: 9.10.2017
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ne tollasessa mottikombinaatiossa merkittävästi ahdista, ja tuottaa huiman alaväännön. Sama vaan kun useimmissa moppesarjoissa, et joku putki menee raidetangon alta, näin ainakin muistaisin. Tarkoittaa sitä että kulkevat matalalla. Mut kantsii tosiaan kysyä kokemuksia, meil oli noi joskus 440:ssä ja toimi, mut 400:ssa muistaakseni ei toimineet, eli siis sopineet. Hedmanin 78070 shortiet pitäis sopia ja niil saa putketkin niin ylös ettei kolhiinnu maassa.
     

Kerro tästä muillekin!