Mopar c body jousista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja viilho, 6.10.2017.

  1. viilho

    viilho 3rd gear

    Onko c koppa ukot uusia hommanneet kun ei tahdo mistään yhtäkkiä löytyä vai vanhoja taottu?
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    US Parts hyllystä, 2-3 v. sitten viimeksi.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

  4. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    kesällä kysyin usparts:lta, ei ollu ja saatavuus aika huonoa, yksi firma olisi ollut mistä olisivat saaneet tilattua , mutta hinta oli niin tähtitieteellinen että, .....jäi tilaamatta.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kuten Herje kirjoitti. Vanhojen kunnostus fiksuin vaihtoehto ja edullisin.
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Esbo spring and things Detroitissa tekee. Hinta noin 500-600€ suomessa rahteineen ja veroineen.
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    Lainaan tätä topikkia kun jarrut ja jousitus osiossa on.
    Mikä tarkotus on sillä että jarrukengistä se vajaampi tulee eteenpäin, siis keulanpuolelle ?
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Se vajaampi etukenkä eli toisiokenkä yrittää jarrurummussa itsestään "jumittua" sitä rumpua vasten ja tuottaa enemmän voimaa kuin taaempi ensiökenkä. Sen takia se etukenkä on pienempi jotta niiden voima tasaantuu.
     
  9. vekku

    vekku 2nd gear

    Minä tilasin b-body xhd jousipakat moparshop.de 570e kotiovelle
     
  10. Camembert

    Camembert 1st gear

    Onko tämä body-koodien viljely jotenkin asiaa selventävä tai helpottava?
    Eli onko C-bodysissa:

    Dodge
    1957-61 Coronet
    1960-61 Dart
    1960-61 Polara
    1965-73 Polara
    1962-65 Custom 880
    1965-77 Monaco

    Plymouth
    1957-61 Belvedere
    1957-61 Fury
    1965-77 Fury

    Chrysler
    1957-71 30

    kaikissa sama jousipakka?

    ja...

    B-bodysissa:

    Dodge
    1962 Dart
    1963-64 330-440-Polara
    1965-76 Coronet
    1966-78 Charger
    1978-79 Magnum

    Plymouth
    1962-70 Belvedere
    1967-74 Satellite
    1967-71 GTX
    1968-75 Road Runner
    1962-64 Sport Fury
    1975-77 Fury
    1975-78 Suburban

    sama juttu?
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei ole. C bodyissä akseliväli vaihtelee. Dodgessa ja Chryslerissä on eri jouset kuin Plymoutheissa.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En ole itse löytänyt vielä karttaa missä näkee jousien etu ja takapituudet.
    Perien leveyksistä kyllä löytyy.
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi mitata muistaakseni löytyy direct connectionin chassis bookista. Voi kyl olla ettei ollu c-korista, katon jos muistan. '65-'73 on jouset samoilla mitoilla, Etuvääntösauvoissa on pituusero Plymouthin ja Chrysler/Dodgen välillä, akselivälin kasvu on eturungossa.
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt voi olla että heitän muistista ihan hulluja. Mutta c-bodyyn ei saisi laittaa pidempiä takariipukkeita, koska jousi on melkein tasanen, ei banaani kuten muissa ja pidempi takariipuke tekee siitä jousen toiminnasta jotenkin omituisen tai ei mahdu yms, jotain kummiskin miksi ei suositella.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!