1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Jos haluaa manuaalilaatikon, niin noilla tehoilla ja väännöillä kohtuuhintainen vaihtoehto voisi olla ZF S6-650, jota löytyy trukeista. Siitä on semmoinen versio, joka sopii isolohko-Letukan perään suoraan. Välitykset on semmoiset, ettei ykkösellä tee yhtään mitään, mutta seuravat 5 vaihdetta on järkevästi.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    1 2 3 4 5 6 R
    5.79 3.31 2.10 1.31 1.00 0.72 5.23

    Mun mielestä kakkonenkin on turhan tihee
     
  3. Wade-

    Wade- Gearhead

    Sitä voi tietty aina kysyä että onko 1000 hepoisessa katuautossa mitään järkeä, no eihän siinä ole, mut onko autoharrastuksessa muutenkaan :p

    Ite ainakin teen ihan täyttä katulelua, nykyisellä voimansiirrolla ei liene mitään asiaa varmaan edes alle 11s vartilla, mutta eipä se oikeestaan kiinnosta ainakaan vielä... Ja lisäks vielä auton kuitenkin tarkoitus olla sellanen että voi ajaa vaikka joka päivä jos ehjänä kestää :D

    Mutta kyllä se juttu taitaa niin olla että jos haluu motin jossa on 1000hp ja vielä kestää katuräppäilyssäkin, niin kyl siihen "muutaman" tonnin saa upotettua. LS motit turboilla saattaa olla se helpoin ja halvin tie sinne tuhannen hepan korville...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikös tuossa numero 650 tarkoita periaatteessa toosan väännön sietokykyä? Vaikka kaippa ne kestää ylikin ja riippuuhan rasitus auton painosta ja pidostakin.
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Saksalaisilla tuppaa olemaan vissiin aika hyvät varmuuskertoimet noissa, kun nykyään se gs6-53 lootakin on niin kovaa huutoa, ja sen on ilmoitettu kestävän 530Nm. Kadulla niitä on joissain yli tuhannen hevosen vehkeissä, en tiedä kuinka sliksien kanssa kestäisi...
     
  6. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    1000hp ja manuaali kadulle. Veikkaan että jos ei osu ekaan tolppaan niin takuulla jo toinen lyhtypylväs löytyy ajolinjalta. Suosittelen automaattia. Ainakin aluksi.
     
    AnHie65, isalmela ja artsiracing tykkäävät tästä.
  7. 1000 hp Mustang 2014 vuosimalli oli näytillä Xtreme car showssa Lahdessa
    Mustang kerhon osastolla pari viikkoa sitten,manuaalilla.
     
  8. mickey

    mickey Gearhead

    Jaahans, mielipiteitä on tullut runsaasti. hienoa. Tuo budjetti on vähän venyvä käsite. Monta rautaa tulessa niinsanoakseni, niin autoon menevä raha on sitten muista projekteista pois. Kuluu se kuitenkin johonkin ja voi olla ettei aina riitäkään... Mahdollisimman edukkaasti kuitenkin. Kuinka hienon sitten kopasta haluaa jne. Ei kuitenkaan useita kymppitonneja. Tuo jo valmiiksi kasattu race auto on hyvä vaihtoehto, ettei tarvitse kaikkea itse tehdä-ja maksaa. jalostaa siitä sitten paremman, esim juuri tuollainen nova. Tuplaturbo lsx olisi varmaan järkevä pohja, nimittäin jos 1000hp haluaa vaparista, tulee siitä senlaatuinen bensarosvo ettei raaski enää sillä ajella. sentrifukaaliahdinkin ehkä ok.
     
    J.J. tykkää tästä.
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Siitä vähän boostia "kilo" suunnitelmiin.
     
    FeV-8 tykkää tästä.
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ja vaparina tarvii kohtuu tömäkkää =kallista venttilikoneistoa kun ei ihan pikkonostolla tule se tonni joka itelläkin on tavoitteena ja aika lähellä ollaan jo moparin 607 RB:llä
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yhden susiruman Malibun 632 pannun rajoitin oli jossain 9200 rpm huituvilla ja tehoa pelkällä bensalla reilusti päälle 1000 kaakkia.
     
  12. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Lsx takoalakerralla, e85 ja tuplaturbot.
    Ei mitenkään hirveän kallis sijoitus.
    Ei tartte kauheasti nokkaakaan ja tyhjäkäynti pysyy alle tonnissa. Vakiokannet riittänevät.
    Puolentoista kilon ahdoilla luulisi jo tulevan koneesta tonni ulos.
    Kopaksi joku missä on vertailutehot mahdollisimman isot.
     
    Muokattu: 15.10.2017
  13. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    eikä missään tapauksessa manuaalina :odrealmad:
    mikään kytkin ei kestä
    itellä -68 Camarossa 950Nm manuaalina ja iha perseestä
    powerglaidi ois mun valinta minkä vaan koneen perään
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

     
    isalmela ja Wade- tykkäävät tästä.
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Automaatilla et saa luistoa katkaistua kytkintä painamalla.... helpompaa saat vedon heti pois helpottaa jos meinaa lähteä lapasesta...
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    :odeek: Taidat puhua talviajosta...
     
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Ja edellisiin viesteihin viitaten, niin nuo ahdetut motit tuppaa olemaan hieman katuystävällisempiä ja mahdollisesti huoltovapaampia kuin vaparinorsumoottorit nokka-akselilla jossa pyörii 16 Eiffel-tornia...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    voisi olettaa että jos automaatilla ei luisto lopu kun nostaa kaasun vika on renkaissa....tai sit on tilanne jo niin äitynyt että se luisto ei katkeis vaikka saiskin kytkimen pohjaan
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    1000 heppaa manuaalilla ilman luistoenestoja ja abseja :odeek:
    melkee ois sama ku ampus itteensä heti päähän ni ei jäis kärsiin :odcool:
    tv nimin 763hp ja 950nm vapari manuaali Camarokuski
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Siinä kaasussa on varmaan muutakin kun on/off asento?
     
    Powerstroke ja 440Mag tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!