1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    J.J. tykkää tästä.
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Taisi olla vette? Tonni täyttyy ja avaamaton ls2 :eek: goo.gl/QzHp5S Jos on sulla osaamista, niin on ilmeisesti Sakullakin.
     
  3. 35 Pikkis

    35 Pikkis 3rd gear

    Hiukan myöhässä ,mutta alkoi kiinnostamaan millainen kone sinulla työn alla.
    Itsellänikin 8 litrainen v10 johon Paxton tulossa.Sen verran ohi aiheesta etten haaveile tonnin
    rikkomisesta,korkeintaan väännössä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On noilla sentään ajettu varttimailillakin yli 250 mph loppunopeuksia.
     
    peltsi tykkää tästä.
  5. micco

    micco 3rd gear

    Miten toimisi voimanlähteenä Nissanin V8? VK56 ei ameriikan rompparilla ihmeitä maksa ja legendan mukaan kestääkin vakio sisuskaluilla melkoista tehomäärää.
     
    El 60 tykkää tästä.
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Oldsmobile 307 Y kone ja 960hv shotti ilokaasua. 1000heppaa hetkellisesti. Hyvin hetkellisesti
     
    Aake-cc, rane58, J.J. ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nohnoh! Eipä nyt taas mollata yrjöä! Hyvinhän sekin vetää kun on vähän vaan saanu tlc:tä osakseen ;)
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    2008 Viperin 8.3L kilpamoottori. Muutettu kampiakseli, työkaluteräs runkopukit, AutoVerdin mittatilaus veivit,
    JE custom männät,
    Autoverdin 5 stage kuivasumppupumppu ilman keskipakoerottajalla, Aeromotiven hihnap.pumppu,
    Vesivälijäähdytin imusarjassa,
    4.7L HPS (Kenne Bell) ruuviahdin
    Mega 3 seq. tuli ja bensa.

    Viperin motti antaa hyvin ulos. Kaveri teki 8.0L tupla turbon. 1.2bar 1332hv ja 1950Nm.
     
    pihviini, 35 Pikkis, J.J. ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mutta ei ole halpa eikä taida kulkea viel 1000 hevosella katuautossa?
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    Asiantuntioita on aina internet pullollaan mut aikas vähän meitä yli 1000hp katuauton omistajia sit lopulta onkin. Ahdetulla 1khp autolla voi periaatteessa ajella vaikka ympäri vuoden, alipaineen puolella ne kuitenkin on kuten muutkin 400-600hp ajokit, voimansiirrolta vaaditaan paljon.
     
    MadMike, J.J. ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jonin joutavia tollaset laskukaavat yms. Ei muuta kuin iso ahdin kylkeen kiinni ja ahtoja vaan reilusti :D :D
     
    MadMike ja studio57 tykkäävät tästä.
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos puhut mailin matkalla ajetuista huippunopeuksista niin taitaa olla 1600 heppainen C5 tai C6 korinen se Corvette jolla ajettu joku 380km/h mailin matkalla. Nopein mailin matkalla ajannu supra tais olla joku 1200 heppainen 360km/h tai sitä luokkaa ajannu. Moni auto ei pääse noihin, ihan se takia että välitykset ei riitä millään harva auto kulkee yli 300. Jossain mersuissa taitaa välitykset riittää 320km/h asti.

    Saa nähdä saanko katu-ajettavan moottori rakennettua omasta tekeleestä, tarkoitus rikkoa 500 heppaa ja 700nm vääntöä tollasesta valurauta moottorista mikä vakiona antaa 115 tai 150 heppaa alunperin antaneesta moottorista. Pitänee myös toivoa että se kestää pitempää käyttöä saa nähdä miten käy. Tiedän, että nykyisillä väliksillä auto kulkee jonkun 260km/h mutta ei tollasella aerodynamiikalla pahemmin uskalla ajella semmosia.

    "http://www.therangerstation.com/tech_library/2_8L_Performance.html"

    Huippunopeus laskkuri näyttää välityksien puolesta itselle 166mph ja sen se kulkeekin....
    mutta alkaa olla tossa 200km/h kohdalla kaamee ajaa... Uudella moottorilla haave nostaa rajoitin 7000 rpm ja mahdollisesti siirtyä profiilin korkeampiin renkaisiin joskus elikä 205-50-15 => 215-55-15 renkaisiin. Silloin teoreettinen huippu nopeus nousis just 199mph => 320km/h mutta ei tolla aerodynamiikalla :D:D

    Hmmmm ehdotetaan tähän kohtaan tuota Novaa koriksi projektille siihen saa Suomessa ison moottorin ja suhteellisen kevyt kuitenkin. Siihen saa laittaa 9" perän ilman ongelmia ja 9" perä kestää kyllä oikeilla mausteilla 1000 heppaa ja tiheänkin perävälityksen.
     
    Muokattu: 17.10.2017
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tolla tarkotettiin sitä missä on avaamaton LS, tiedonkeruun mukaan mikäli motti ois käynyt maaliin asti se olis mennyt kovempaa kuin tuo Supra. Mut ei ny menny. Tai meni, mut ei mailin kohdalla mikä ratkaisee.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen noita tehny aika moneen yli 1k heppaseen eikä se hinta nyt niin hirveesti pompsahda.
    Tästä on unohdettu Buick v6 kikkara kokonaan, niitäkin on tässä maassa muutama jossa se tuhat heposta.
    Tossa yhden käppyrät.
    [​IMG]

    Vartin loppunopeutta tollanen matalakierrosmoottori kelaa sen 150mph ja tuskin tehottomuus on este 200mph ylitykselle.
     
    6PPC, MadMike, Bukero ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead



    Tossa ois semmonen 1000 heppainen katu-auto....
    Vähän liian iso moottori kyl omaan makuun vie liikaa polttoainetta, mutta muuten jeesh.
    Tai noh... laskuvarjo?
     
  16. mickey

    mickey Gearhead

    Juttujen perusteella 1000hp alkaa tuntua laiskalta koneelta:)
    Tuo fuselagen konsepti kiehtoo kyllä eniten eli yksinkertainen kone ja siihen prochargeri kylkeen, ei mahdottomia pakosarjoja (tulppien vaihto?) peruskonseptit hyvillä osilla ja helppo huollettavuus. ONko tiedossa tai olemassa jotain hyvää listaa vertailumoottoreista eri vuosimalleihin/malleihin, joita mahdollisesti katsurikin uskoo?
    Kyllä kait amerikan ihmeissä pysytään kun niistä on kokemusta ja olen niihin henkisesti orientoitunut.
     
    isalmela ja J.J. tykkäävät tästä.
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos löydät hyvän vakio moottorin lähtökohdaksi, ja pieniä muutoksia teet niin miksi se ei kestäis 1000 heppaa ahdettuna jos vaparina saa sen 300-400 vähintään.

    Suomessa vaan tommosia 500cid moottoreista alukansilla voi olla vähän hankala katsastaa varmaa n 5-6l moottori on se isoin mitä kannnattaa yrittää katsastukseen riippuen toki kulkuneuvon korista.
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eikös chevyn isolohkoo löydy 8.1 litrasena ihan kauppa-autoista.
    Tosin katsastuksessa ei mitata moottorin litratilavuutta eikä katsastusta kannata muutenkaan tähän sekoittaa jos meinaa tehdä 1khp koneen.
    Ei varmaan vaatis paljoo ylipainetta et saavutetaan 125hv/L tehot eli vois olla aikalailla sieltä edullisemmasta päästä tämä vaihtoehto.
    Kone 2700€ ja siihen procharger.
     
    palontie tykkää tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tästä puuttuu enää moottoritie ja auringonlasku ;)
     
    palontie, peltsi ja J.J. tykkäävät tästä.
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Olisiko tämä Kymenlaakson miehen Datsuni lähempänä?

    http://www.speedhunters.com/2015/08/1000hp-of-datsun-fury/
     

Kerro tästä muillekin!