"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen ostanut Leväsen Matilta-r.i.p. 3 kpl Chevy II: sia ;)
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mee käymään Henkan luona, siellä se on tallissa ja iskussa. :)
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Juu on, du arska njet sovi sulle jos ei mullekkaan, menin latelemaan vähän aikakauden totuuksia paikallisista harrastajista niin ei peukutettu :)
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    F
    Faija voisi muistaa, pieksi Pirin FormulaSn pahanpäiväisesti Buickilla ja molemmilta kortti pois 4n auton kolarissa jonka syypää Piri oli ohittaessaan keskellä Puutarhakadun ja Ursinkinkadulla vasemmalta vastaantulevia päin päätyen kuplan päälle joka jäi myös peräänajajaksi. Faija heivasi jo koulukadun risteyksessä, sen verran kaulaa oli ja sitä Pirin pää ei vaan kestänyt. Olin Buickissa takapenkillä ja siis näin kaiken, sanotaan näin että Pirin kannalta hyvä ettei tiet kohdanneet toista kertaa, ois siinä Pirin leuka saanut osansa, ihmekkös itse sitten naruneliössä vietin aikaani, sukuvika. Nythän Piri taisi kuolla ainakin Ekko niin kertoili, ajeli viimeksi 66 4d Polaralla ympäri vuoden ja asui Vienolassa, auton näin aina silloin tällöin, siisti 4d.
     
    Raider Japa tykkää tästä.
  5. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Kulkuri-Arskana minäkin muistan Arskan,joskus Turun yössä kuulumisia ollaan vaihdettu,minä ajelin tuohon aikaan -66 Dartilla,vaalean sininen,2 ovinen tolppa,oli Kujalalla joskus mustana ja raidoilla,tuo Dart oli joskus -70 luvun lopulla Lausteen suunnilla ilmeisesti,ELL-15 oli rekkari,vaalean sininen,aluvanteilla,rek otteen mukaan oli GT-Dart,tavallinen kutos tolppahan se oli,mistä lienee tuon GT merkinnän otteeseen saanut? Nyt tuo on paalattu,viimeinen omistaja Turussa taisi olla Henry L,hän sen multa haki.
     
  6. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Tuossa aiemmin kyselin -67 Malibun perään jonka muistin olleen Paraisilla joskus,ENR-6,joku kirjoitti Kaarinan huoltsikalla olleesta kaverista joka oli jenkkiauto miehiä,oiskohan ollut niin että häneltä kaverini osti tuon Malibun,ainakin siitä Paraisten tien varren huoltamolta autoa olin hakemassa,tosin olin nuori koltiainen silloin ja aikaa tuosta on paljon,auto oli siis 4d sedan,metalflake sininen,5 puola vanteet,punaiset oviverhoilut,mustat penkit,sivuputket,kutonen ja manuaali.Ja vielä sellainen muisto menneisyydestä,kaverilla oli joskus Chevellen takaluukun kansi jossa oli ;Kulkuri Productions; tarra :) olikohan -64 Chevellestä..
     
  7. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Aiemmin joku oli laittanut kuvan Pitkä-Seiskasta kun siinä oli takana aluvanteet??? Onko jollain lisää kuvia autosta ajalta jolloin ei vielä ollut 5 puola vanteita.
     
  8. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Oliko Piri Kale K
     
    Muokattu: 16.10.2017
    MadMike tykkää tästä.
  9. pequli

    pequli Gearhead

    Joskus luokkaa 1984 ostin 'Pastorilta' 64 Malibun hylsyn, jossa oli kuvauksen mukainen takaluukku tarroineen[​IMG]
     
    hantta tykkää tästä.
  10. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    No moro Peguli,Laukkasella näin sen luukun kannen,liekö tuosta peräisin.
     
  11. pequli

    pequli Gearhead

    Moro. Malibu osoittautui sen verran puutteelliseksi ja rapeaksi, että osiksi meni. Harrille myin suurimman osan autoa :)
     
  12. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Halikon rajalla on tuollanen originaali,tutun kaverin isä aikanaan osti ja taitaa ollaa kaverilla vieläkin suulissa jemmassa.Ja siis ajokuntoinen auto.
     
  13. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Ja tässä naapurissahan on Koskisen Riston entinen -64 työn alla,siis se joka oli -80 luvulla täällä Tuomisen Juken omistuksessa.Ja se Simo Lampisen isän entinen GTO -64 löytyy myös läheltä,olin koe ajolla kun kaveri sen osti aikanaan,389 ja 4 lovinen manu :) oli messevä peli ja hyvät äänet :)
     
    MadMike tykkää tästä.
  14. kylis

    kylis 1st gear

    GTO on myyty viikko pari sitten edelliselle omistajalle takaisin. Ja toi chevellehän on mulla ja koitetaan saada ens kesäksi jonkun näköiseen kuosiin:)
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Jaha,naapurin mieskin eksynyt sivulle :)
     
  16. kylis

    kylis 1st gear

    Kyllähän od:n lukeminen kuuluu päivän rutiineihin ;) harvemmin vaan tulee mitään kirjoiteltua:oops:
     
  17. pequli

    pequli Gearhead

    Täytyy aloittaa kuvien siirto pois 'Ämpäristä'. Tässä pari kuvaa Chevellestä Jukan ajoilta. GTO:n alkuperäinen omistaja oli sukulaisia.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    MadMike ja Vuokralainen tykkäävät tästä.
  18. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Tuttu talli ja auto :) Tuossa pihalla tuli ihasteltua -67 Malibua ja myöhemmin -57 Chevan hylkyä.Kuvasitko koskaan muita Paimion autoja? mm Lindholmin mustaa -69 Polaraa tai -70 New Yorkeria,kullanvärinen ja aluvanteilla,tai Opan -70 Swingeriä,muita kulkimia oli Kuuselan vihreä Valiant,Hanskin sininen LTD,Kirvesojan musta Plymouth,Kimmon -62 Bonneville,Puusan -70 Fury jolla tuli matkattua paljon -80 luvulla,Paten sininen -70 Camino,täällä jytkytti menemään myös early chopper,Kaipaisella oli kopteroitu Triumph Bonneville :)
     
  19. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Jos nyt oikein muistan niin Juke laittoi tohon 305:sen..
     
  20. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Puusalla oli mielenkiintoisia vehkeitä,-63 avo Cad,sillä tuli ajettua paljon,sininen valkoisella rätillä,hauskin peli oli punavalkoinen Ford avolava 460 koneella,kävin säädättämässä sen kerran Verkatehtaalla,sen jälkeen löytyi potkua ja kakkua kului kun polki :) Mustaa -78 New Porttia tuli myöskin kuskattua paljon,sekä Pekan -78 Caminoa ajelin myös,Camino oli sen verran hauska että myöhemmin ostin itselle myös Caminon :)
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!