6.5 kiisselin ahdot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Blue-berry, 26.10.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Onko näistä kukaan mittaillut ahto vrs pakopaineita?
     
  2. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Tarkennuksena, että ripeämpi kulkuinen käyttis on tässä suunnitteilla. Kumpi nyt sitten parempi ratkaisu, originel turbon modaus vai vaihto holset hx35? Saako tuolla vakio pumpulla nyt tarpeeksi soppaa vai pitääkö sekin vaihtaa johonkin toiseen?

    Pakokaasujen virtaus/paine selitys ymmärretty. Eipä tullut nuo jutut mieleen kyllä itelle. Kiitoksia tästä. Mitäs jos samalla kun noita osia mahdollisesti irrottelee, niin asentaisi pakopuolellekin painemittarin? Jos ei muuten niin uteliaisuuttaan...
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    kyllä se pitäis olla kone varustettu mudracerin isompituottoisella pumpulla,kakkua ei pata saa tolla sähköpumputtimella.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Myytiin 320 hv 6,5 kone ilmatyynyalukseen, ja kun voimat ei tahtoneet riittää, kävimme ruuvaamassa paikalleen 350 heppaisen veneenkonen pumpun, jolla kätevät inssit laskivat tehon olevan oikeassa haarukassa. Dynotestaus oli aika mielenkiintoinen, köysi kiinni hiluxin vetokoukkuun ja vaaka väliin, sillä seurauksella, että Toyota tuli nahkoineen perässä, ja otettiin käyttöön kikkakakkonen, ja köyden päähän laitettiin trukki, johan pysyi paikoillaan, mutta edessä olevasta hallista lähti kaikki seinäjulisteet ja levisivät silppuna pitkin Mikkeliä.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kax mäntäsistä suurin eli eli DP2833 riittää muokattuna yli 300 kaakkiin mutta voiko sähköpumpun korvata mekaanisella niin että loota ja muut härpäkkeet vielä toimii on ?
     
  7. DslCat

    DslCat Gearhead

    Täällä kyllä Powerstroke tuplaturbolla (sekvensiaali) nostaa viisarin liki 40psi:hin (~2.5bar). Joo, ei oo ihan vakio.:)
    Ett on niitä paineita ihan v8 arkiautoissakin..
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa pitää mielessä että topiikin kone on suunniteltu vapariksi.
     
    caprice307 tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kokeiltiin joskus ennen ajanlaskua kuuskakkoseen, veneenkone 230 heppainen, joka siis silloin oli tehokkain, vakiomännillä oleva turbokone, suurempituottoisella pumpulla, 270 heppaisen pumppu, kone leipoi kiinni tunnin ajon kuluttua, männät hajosivat.
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen ajanu tollasella isompipumppusella 6.2 turbopannulla ~3 tunnin siirtymän yli kilon ahtopaineella ja kone pysy nipussa, siis veneellä. Vakiot männät mutta kävivät sorvissa kun tiputin ruttusuhteen 19:1 huituville. 6.5 kikkaran ruttusuhde on 22:1 ja verrokkina Cumminskin vissiin 16:1 .
    6.2 ja 6.5 koneisiin saa 18:1 mäntiä jos ei pysty sorvaamaan omia.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja olisko 250 hp. vaiko 270 hp. jo teflonkylkisillä männillä?
     
  12. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Eli siis järkevintä olisi muokata orkkis turboa. Tai jos vaihtaa ahdinta, niin pitäisi pumppu vaihtaa jos nyt oikein käsitin.

    Ja heti sellainen kysymys, että millainen pumppu tilalle ja onnistuuko vaihto nyt ihan kivuttomasti vai meneekö ihan mahdottomaksi hommaksi?
     

Kerro tästä muillekin!