Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet 20.5.2018 alkaen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja XJR, 29.10.2017.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Saa ajoluvan korjaamolle,ei ongelmia edelleenkään.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei oo ollu juurikaan ongelmia päästöjen kanssa ja onpa noita kaasareita säädetty konttorilla samalla. Ei mun autoihin tuo mikä lie muutos vaikuta. Kunnossa ne on ollu ja sen pari kertaa ollu vika niin se on korjattu.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oo mullakaan ykskään kaasari hylkyä saanut. Kyllä sen rikkaa pakokaasun haistaa ja silmistä näkee tyhjäkäynnillä.

    Alipainemittarilla joskus sääsin mutta se ei aina tuo sitä leiman kannalta parasta seosta. Ja vaikka se optimi seos mittarin mukaan ois esim se 6 niin en tiedä tekeekö se hyvää kun öljyt lilluu bensassa ja tulpat saa kunnon bensavoitelua myös + kulutuslisäys.



    Ruiskujen kanssa missä katalysaattorit vielä niin välillä pahempi arpoa onko häikkää, varsinkin jos ei vikakoodisysteemiä.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se katsastusmies sais säätää mitään.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    ei kun itse meisselillä sillä aikaa kun se tarkistaa vaikka turvavöitä. Ja on kiristetty sammakko vaimennin samalla nosturilla ja valoja suunattu. Palvelu ammatissa ovat.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, säätäähän ne joskus valojen korkeutta ym, mutta virallisesti ne ei sais...
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Niin mutta kun mun kokemus siis on sellainen, että about noin sata autoa olen katsastanut ja yksi hylätty päästöjen takia. Ois siinä ollut oma vaivansa käydä 99 kertaa turhaan korjaamon kautta.

    Edit: No on myönnettävä, ettei kaikista vanhemmista ritsoista edes päästöjä ole tarvinnut mitata eikä ennen vanhaan dieseleistä savuja.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Väitän et tyhmäkäyntiseos ei lisää mitään kulutusta paitti ehkä jossain strömpässä missä koko neula liikkuu eikä siinäkään jos se säätö tehdään neulaa vaihtamalla niin kun se periaatteessa pitäs. Öljyt ei lillu bensassa eikä tulpatkaan kastu, sit ne alkaa oireileen jos vetää yli siten että ei käy hyvin ja on liika rikkaalla.

    Vielä tollanen rikkaampi seos tyhjäkäynnillä on pakkasilla mukavampi kun joku 0,5 vai 1 co mihin joku olds 307kin kai pitäs säätää ohjeen mukaan.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se turhaa ole, saa varmuuden ja saman se maksaa... Mutta kukin tavalllaan, toiset haluaa sen tietää ennen kuin menevät nöyryytettäväksi, ottavat sen kunnia-asiaksi, että päästöt on katsottu etukäteen...
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ehkä olisi parempi auton sijasta omistajan käväistä "korjaamon" kautta jos hylsyn katsastuksessa kokee nöyryytykseksi.
     
  11. plagu

    plagu Gearhead

    Korjaamonpitäjän mielipidettä en tässä keskustelussa koe kovinkaan objektiivisena.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    No voihan sen auton viedä kunto tutkimukseen jos se noin kunnia asia on. Tai ajaa uudella autolla. Eipä oo mullakaan yksikään kottero ollu ettei menis päästöistä läpi. Vuos sitten katsastin auton joka oli seissy 7v ja nyt ollu mulla 11v eikä oo kaasaria aukaistu. Ja menee heittämällä läpi.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Nöyryytettäväksi?
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Niin itse säädin joskus samalla.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite funtsinu et vois kysyä onnistuisko autotohtorin tarkistus paikallisella konttorilla, jos ei ole leimalle huomautettavaa saako ne katsastaa sen auton siinä samalla, kun sehän on jo katsottu
    Ja jos ei kelpaa, niin vikalistahan siitä kuitenkin ois tullut, autotohtoroinnissa vaan ei ole määräaikaa kuin leiman loppuminen
    Jos heti talvella ensi mahdollisuudella käy näyttämässä ja joku pulttiläpi-tukivarren pusla on huomautuksen rajalla, niin mieluummin sen vaihtaa 20° lämmössä kuin 20° pakkasessa

    Tai jotain muuta vikaa, niin ettii osat mistä löytää ja ei tartte hoppuilla haun ja vaihdon kanssa
    Ja joo siis ei ole tarkoitus luistattaa viimeseen päivään, sen opin et heti kun mahdollisuus tulee meen leimalle
    Tosin viimeksi vaivasti "akuuttius massittomuus" josta syystä lipsahti leimahdus pitkäksi
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mun kommentti on suoraan asiakkaan sanoma, haluaa että minä käyn katsastamassa hänen auton, koska hän ei halua mennä nöyryytettäväksi. Jos asiakkaalla on ongelma omassa ajattelussaan, niin ei se mulle kuulu, auton ongelmat kuuluu.
     
    rane58 ja Saetkae tykkäävät tästä.
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mutta katsastusmiehen mielipidettä pidät :rotfl:
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kaikki ihmiset ei ole autoharrastajia, te käsittelette nyt tätä väärästä suunnasta. En minä korjaamoyrittäjänä ole teitä vastaan olen teidän puolella. Mulle on käytännössä ihan yks ja sama, käykö asiakkaat mun luona päästöjä mittaamassa enne katsastusta vai ei, ihan oikeasti! Ihan sama, mutta jos tulevat niin mittaan ja otan maksun, ihan niinkuin se katsastusmieskin ottaa, koska ilmaisia lounaita ei ole, K-kauppakin haluaa rahaa siinä kassalla ja kuinka moni oikeasti kaupan kassalla tinkii siitä tupakistaan tai oluestaan, maksaa minkä maksaa, se ostetaan. Mutta autopuolella kaikki pitäis olla ilmaista... Mutta edelleenkään ilmaisia lounaita ei ole...
     
    rampleri, rane58, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, niin asiakas sanoi, ihan sanatarkasti. Kyllä muakin nauratti jälkikäteen (ei voi asiakkaalle nauraa päin naamaa, se on huonoa asiakaspalvelua), koska en ole koskaan kokenut sitä tapahtumaa nöyryyttäväksi, päinvastoin...
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No virallisesti ei sais säätää paikalla...

    Eikä noissa nyky-sähköautoissa ole edes mistä säätää (viittaan tuohon ylempään, kaikki nykyautoilla ajavat ei ole autoharrastajia)...
     

Kerro tästä muillekin!