Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet 20.5.2018 alkaen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja XJR, 29.10.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on ainaskin tuo mesta mistä päästöt haen matkan varrella konttorille eli ylimäärästä ei tule yhtään.

    Mutta eipä tätä selvästi voi sulle järjellä yrittää selittää miksi näin voi tai kannattaakin tehdä.
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kaikista helpoin on ku vie käyttiksen konttorille, ottaa vikalistan ulos, vie korjaamolle vikalistan kaa, ja sit hakee vuojeks leiman. Ei paljoa käyttispaskat enempiä napostele, jossei se sit oo joku status-symboli jollekulle
     
    FASTDOHC, rane58, jorkat ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Mut tässä minun tapauksessa en keksi mistä sen saa vitosella ja mikä se säästö on kun tiedän kyllä että autoni menee läpi testistä.
     
  4. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    [QUOTE="xarper, post: 3196071, member: 93263"
    Noista uusista autoista kun ei voi edes käytöksestä päätellä tai huomata jos joku on pielessä kun ECU hoitaa kaikki korjaukset.[/QUOTE]
    Mutta eikös ECUn pidäkin hoitaa kaikki korjaukset,tosin anturien antamien tietojen mukaan!? Muutenhan se olis tarpeeton?Harvoin ECUT virheellisesti toimii tai sitten se on kokonaan kaputt,antureita menee enempi ja virheellistä tietoa antaa?
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    boksiviat on melko harvinaisia, ei kuitenkaan niin harvinaisia että vois poissulkea kokonaan jos auto sekoilee
     
  6. plagu

    plagu Gearhead

    Hienoa jos jamantilla päästölappu on ilmanen jos ovat pielessä missään tässä lähikorjaamolla ei ole. Aika on muutenki mulle arvokkaampaa kuin se vitosen mahdollinen säästö, mininissään siinä ainakin tunteroinen vierähtää kun haet päästöt muualta. Toistaiseksi autot ei oo mulla päästöistä pomppaillu.
     
    jorkat tykkää tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Tarkotin lähinnä esim jos joku lambda tai maf on huono, boksi sitä sen verta osaa korjata ettei ajossa huomaa mutta totuus voi tulla sit päästötestissä.
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. xp

    xp Gearhead

    Jarruneste likaista: hylätty/ajokielto (olikohan tämä jo mainittu?)
     
    jorkat tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!