No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. GS

    GS Gearhead

    Siis korostettakoon nyt vielä, että näillä isorenkaisilla 1000-4000hv Sfi 25.3 runkoisilla No Prep autoilla ei ole mitään tekemistä Suomessa tieliikennekelpoisen katsastetun auton kanssa. Eli ei, ei katuauto siinä mielessä, vaan ”Street” luokan kilpa-auto.

    No Prepin puolella on toki tuo "True Street” luokka, joka on katsastettu katuauto ja jolla mm.ajetaan 20-mailin siirtymä ennen kisaa:

    ”No Prep True Street säännöt:

    -Proof of registration and insurance

    -Complete 20-mile cruise without stopping for any reason

    -No gutted interiors (rear seat delete OK)

    -Cars must drive to and from pits under own power

    -Approved D.O.T. tires only

    -Up to 305 drag radial for wheels 18 inches and under

    -Up to 345 drag radial for wheels 19 inches and over

    -Hoosier QTP up to 28x11.5

    -M/T ET Street Radial Pro 275

    -No lexan-style windows
     
    Muokattu: 7.11.2017
  2. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Jenkeissä tuo no prep elää kun siellä on pikkusen enemmän autoja,ratoja ja rahaa siinä touhussa mukana.

    Jos Suomessa lähtis vaikka siitä et löytisiko semmoseen Cash Days - tyyliseen kinkeriin vaikka 16 kaaviota ajajia jos paikka maksaa 500€ ? No prep, aja millä haluat, voittajalle 4 tonnia 2:selle 2 ja 3-4 tonni mieheen?

    Löytyiskö edes tommoseen kertarykäsyyn ajajia?
    Mites fyyran lisenssin käy jos osallistuu "villiin" kisaan?
    Ja mitä sanoo verottaja noista voittorahoista?
    Vai pitääkö hommata arpajaislupa (vrt. pokerin sm-kisat) ?
    Miten järjestävä taho saa kulut kuitattua jos osallistumismaksut menee palkintoihin?
     
    MK1 tykkää tästä.
  3. GS

    GS Gearhead

    Jenkkilässä toki kokonaisuutena No Prep ”genreä” ajaa tuhansia autokuntia, mutta eihän näissä alueellisissa kisoissa ole sen enempää porukkaa kuin missä tahansa Street puolen ajotapahtumassa Suomessakaan?
    Siis nykyisessä ”kontekstissa” 500€:n osallistumismaksulla ”villinä kisana” ei aivan varmasti löytyisi ajajia, eikä fyyran sanomisillakaan silloin ole merkitystä.
    Eli ilman fyyraa mikään isompi yhtenäinen osa No Prep genrestä ei varmasti tule Suomessa koskaan toteutumaan, vaan eteenpäin mennään pilkotulla street kentällä näin kuin nytkin.
    Verottaja sanoo saman kuin nytkin kisoista saamista voittopoteista.
    Järjestävä taho saa rahansa katsojien lipputuloista ja tapahtumalle itse järkkäämieen yhteistyökumppanien/”sponssien” tuloista, kuten nytkin.
    Pointtinahan tässä on se että myös niille jotka vetävät ne katsojat radan varteen, eli autokunnat, saisivat jonkinlaisen rahallisen porkkanan osallistumiselleen osallistumismaksuaan vastaan.
     
  4. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Puhutaanko nyt Streetin voittopoteista Suomessa?Niihin ei Verottaja puutu mitenkään kun tyhjästä on paha nyhjästä.
    Tiedoksi et AKK/FHRA alaisisissa ei makseta rahaa ollenkaan Fia ja EDRS on erijuttu.
     
  5. josu

    josu Gearhead

    Tehdään Blacklistasta Cash Day sarja.
     
  6. stana

    stana 3rd gear

    Taitaa Uskali päättää mitä blacklist tekee. Eikun pyrkimään listalle. Voit sitten kysellä kisakumppanilta halukkuutta pikku vedonlyöntiin. Must se o ihan mielenkiintoinen ja toimiva sarja noinkin.
     
  7. GS

    GS Gearhead

    Street autoja koskevat säännöt vain pitäisi olla melko yhteneväiset eri tonteilla tai muutoin homma jää oman porukan kesken kisaamiseksi.
    Eli taas tullaan siihen, pitäisikö Suomen Street genreä suoraviivaistaa sääntöviilauksin ja jos näin tehtäisiin, voisiko siitä olla hyötyä jokaiselle leirille itselleen?
     
    MadMike tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kuten sanottu aiemminkin, niin sille asialle on omat metodinsa ja tiensä. Mikään ei estä sua asiaa street ryhmässä ajamasta ja jos se saa kannatusta niin silloin asia etenee. Täällä sille ei tapahdu mitään. Siis jos tarkoitata FHRA:n street sääntöjä, nehän taas on erilaiset kuin WCC:ssä jotka taas on erilaiset mitä Kiikalassa ja Hyvinkäällä...
     
    Muokattu: 9.11.2017
    username tykkää tästä.
  9. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Mitkä niissä säännöissä on ne suurimmat kompastuskivet? Sekö että 665cid ahdetulla moottorilla varustettu peli pitää painaa enemmän kuin 96cid moottorin omaava ”Street-b” auto?
     
    username ja cutlass cruiser tykkäävät tästä.
  10. GS

    GS Gearhead

    Ei, vaan se että esim.ko.painosääntö koskee vain fyyran streettiä ja muissa leireissä pitää taas esim.olla kilvet jne,jne. Eli ”Big Tire” fyyra ei ole sovitettavissa ”True Street” Blacklistiin jne.

    Eli tullaan taas siihen, että voisiko jako yleisesti ei voisi olla ainakin saman kaltainen kuin jenkkilän No Prepissä?
    Yksinkertaistaen, ”Factory/True Street”(aina ennen kisaa 20-30km max.1h siirtymäajo pisteestä a pisteeseen b kisapaikalle, joko punaisilla tai omilla), ”Small Tire" ja "Big Tire”....täysputkirunkoiselle ”Pro Modi” luokalle tuskin on tarvetta, varsinkaan jos ”Big Tire” vapautetaan painokertoimista?
    Tällä tavalla saataisiin myös kilvelliset katulailliset ”True Streetit” fyyralle ja kilvettömät ”Streetit” muuallekkin kuin fyyralle ja ainakin teoriassa näin mahdollistaa kilvanajon eri leirien välillä?

    Samalla pelisäännöt myös Suomessa saataisiin vastaamaan ainakin suunnilleen sitä, millaiset ne Streettipuolella alkavat olemaan v.-2017 ympäri maailman, ja ikäänkuin ”näkökulma” Street Race käsitteenä harmonisoitua muun maailman kanssa.
     
    Muokattu: 9.11.2017
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kuten sanottu, hoida homma, latua riittää. Ja eri suuntiin.
     
  12. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mikään ei estä ajamasta kilvellisellä katulaillisella autolla Fyyran kisoissa...tai ei ainakaan mun tietääkseni estä....ja toisaalta en usko että yksikään outlaw tulee fyyran kisoista ajamaan liukkaalle lentokenttäradalle... tosin en tiedä että onko sille tälläkään hetkellä mitään estettä....
    Mutta tilannehan on se, että sm kisoihin pitäisi saada lisää näyttävää kalustoa...muissa kisoissa sitten taas kalustoa tuntuu riittävän....paljoa enempää ei pystytä edes ajattamaan....
     
  13. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Niin! Motoparkin avauksessa! Rs-luokassa oli yks kilvellinen ja leima voimassa:D!
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    tuplavahinko
     
    Muokattu: 9.11.2017
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kilvet kadotettiin aikanaan fyyran kisoissa kun siellä vieraili silloinen AKE;n valtuuskunta, ne totes et yhdenkään auton muutokset ei kestä tarkempaa tarkastelua. Sen jäkeen kilvet piti joko poistaa tai peittää. Myöhemmini sit spekuloitiin tuon tiimoilta, et erilaisilla suhteilla jne on kyllä mahdollisuus joidenkin leimata laitteensa, mut et kaikki ei sen suhteen ole samalla viivalla. Leima, vauutukset jne oli myös yks "turha" kustannuserä, joten ne kriteerit katuautolle tehtiin fyyran sääntöihin ja noista vaatimuksista luovuttiin.

    Tällä hetkellä striittiä ajavista autoista aika moni on sellaisia joita ei pysty laillisesti leimaamaan, ongelma sitä suurempi mitä uudempi on auto ja mitä enemmän on rakenneratkaisuihin, päästöasioihin ja turvalaitteisiin vaikutettu.

    Aina tähän asti kun on jotain sääntöjä muutettu, on todellisuus ollut se että siihen asti ajaneita on jäänyt pois xx kappaletta ja tilalle on tullut x "sit ku" väkeä. Pysyvyys on yks arvo jota ei kannata ohittaa olankohautuksella.

    Tällä hetkellä mä näen että FHRA:n kisoissa suurin ongelma on osallistumismaksun korkeus, ja jossain määrin turvavarusteet ja lisenssipakot. Sekä tietysti asenne. Ne on asioita joihin on pyritty vaikuttamaan, siis lähinnä toi asenne, ja jossain määrin onnistuttukin osallistumismaksua lukuunottamatta. Toivottavasti siihenkin voidaan vaikuttaa et on jatkossa edes se mitä nyt on.

    Oli aikoja jolloin ei jenkeille ollut striittiä lainkaan, ja niistä ajoista sentään on tultu eteenpäin. Viimisin hallittu sääntömuutos on ollut fyyran puolella poistuminen vanhosita (a),B,C,D jaottelusta ja siirtyminen ahdettuihin ja ahtamattombiin. Samalla tehtiin siihen painokerroin joka suosii isompimoottorisia autoja, eli alkaa vaikuttaa vasta tietyn kuutiorajan jälkeen ja pienellä kertoimella.

    Kiikalassa ja Hyvinkäällä on vielä käytössä A,B,C,D jaottelu vanhojen sääntöjen mukaan, Hyvinkäällä vapaammin kriteerein kun yhteyttä fyyraan ei ole. WCC:ssä kaikki katuautot ajavat yhteisessä heads upissa ilpailijoiden vähäisyyden takia. Enkä ihmettele sitä päätöstä, yks vuos kävin WCC:n finaaleissa laina-autolla D:ssä suhaamassa ja voitin kisan, olin samalla cupin kakkonen...

    Facebookissa on ryhmä FHRA street, sinne kun hyväksytään jäseneks niin voi spekuloida ehkä vapaammin noilla asioilla, lisäks kun saan organisoitua tota ryhmäedustusta paremmin niin voi mulle lähettää sähköpostilla aiheita ja asioita jotka mieltä painaa, tai ylipäätään saada sitä kautta ryhmän asioita koskevia tiedotteita.

    Kuten olen sanonut olen lupautunut toimimaan streetryhmien edustajana eli siis tiedonvälittäjänä FHRA:n ja streetkuljettajien välillä ens kevääseen asti. Silloin mun vision mukaan pidetään tampereen swapissa kokous jossa käsitellään siihen mennessä esityslistalle tulleita asioita jos katson siihen olevan aihetta, ja yleisosiossa sitten muut. Siellä on myös ryhmäedustaja vapaasti vaihdettavissa, enemmän kuin mielelläni senkin taakan jollekin toiselle suon. Kunhan tämä ymmärtää että ryhmäedustaja tehtävä on edustaa ryhmän yhteisesti hyväksymää näkemystä, eikä omaa agndaansa.
     
    Muokattu: 9.11.2017
    Catiska ja cutlass cruiser tykkäävät tästä.
  16. GS

    GS Gearhead

    En nyt tiedä onko tämä jotakin lapsellista piilovittuilua minulle, jota tuntuu riittävän joka topikin joka sivulle(mitä en ymmärrä miksi?), vai oletko ihan oikeasti sitä mieltä että nämä asiat saa yksi mies muuttumaan...vaikka tarvetta ei olisikaan?
    Kyllä, tulen 100% varmuudella antamaan oman osuuteni ”Suomistreetin” eteenpäin viemiselle, kun sen aika on. Niin järjestöpuolella kuin markkinoinnillisestikkin.
    Meillä on tulossa parikin uutta melko vakavamielistä autoa fyyran streettiin ja jotta se nyt ensin saadaan hoidettua pois päiväjärjestyksestä, ainakin minun näkökulmasta tällä hetkellä pelkkä aiheesta keskustelu ja kentän mielipiteet sekä niiden kokoaminen on ensisijaista.

    Se vain on myös niin että yhden miehen mielipiteillä/ambitioilla ei mennä mihinkään, eikä varsinkaan silloin jos muutostarvetta ei koe kukaan muu?
    Eli asiosta, niiden nykytilasta ja tulevaisuudesta pitää aika paljon keskustella ja löytää yhteistä säveltä ennen kuin niitä voi millään ladulla ajaa mihinkään suuntaan.
    Se että jokainen aiempi sääntömuutos on pudottanut jengiä pois, kertoo ainakin omalta osaltaan juuri keskustelun puutteesta ja/tai koetaan että mennään jokin pienempi eturyhmä edellä?

    Jos kenttä on sitä mieltä että nykysysteemi on ok ja että sillä mennään myös tulevaisuudessa, niin silloinhan mennään niin, riippumatta lajin kasvun suunnasta, eli mennäänkö alas vai ylös.
    Mutta, tiedämmekö me ilman minkäälaista debattia mitä kentällä oikeasti halutaan ja mille ladulle pitäisi hypätä nyt jos tarvetta on tulevaisuudessa toimia joiltain osin toisin (myös katsomon näkökulmasta)?

    Minulle/”viestintuojalle” somessa aivan asiaan kuulumaton vittuilu ei myöskään vie lajia...ei nykyistä eikä mahdollista tulevaa milliäkään eteenpäin, vaikka se omassa pesässä kuinka mukavalta tuntuisikin.

    Tämä No Prep topik aukesikin OD:lle ensisijaisesti nimenomaan kaikille avoimelle ja yleiselle keskustelulle lähinnä tämän hetken jatkuvasti kasvavasta jenkkilän Street genrestä yleensä, ei todellakaan sen vuoksi että Suomeen oltaisiin pystyttämässä yhtä uutta hieman muista poikkeavaa Street genreä.
    Ilmoitit jo aiemmin että aihe ei sinua kiinnosta, etkä aio tämän tyyppistä streettiä koskaan ajaa, jolloin voidaan heittää kysymys, onko aiheesta asiallinen keskustelu myös kaikilta muilta ”pannaan julistettu”?
     
    Muokattu: 9.11.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. GS

    GS Gearhead

    Tähän, oikeastaan ikuiseen kissanhännän vetoon vielä palatakseni, koska saman suuntaista olen kuullut muualtakin.

    Kyllä, harva maksaa verojakaan ilokseen, varsinkaan silloin kun koetaan että ollaan enemmän maksu kuin saamapuolella.
    Tyytymättömyys kilpailumaksujen tasoon johtuu siis siitä että niille kilpailijoiden keskuudessa ei koeta saavansa tarpeeksi vastinetta? Paljon tai vähän on itsessään kuitenkin aina suhteellista.
    Sitten kun ajatellaan fyyran pyörittämistä, kassaan on pakko saada jotain kautta myös tuloja, jos koko homma halutaan pitää organisoidusti kasassa.
    Katsojat samaan aikaan valittaa liian korkeista lipun hinnoista ja mikäli tasapainoista budjettia ei tarvitsisi kenenkään rakentaa, ei kukaan maksaisi mistään mitään.
    Homma vain ei pyöri ilman tulopuolta, piste.

    No, fyyran suuntaan pelkkä kiukuttelu maksuista ei ole kovin hedelmällistä, koska jos ei esitetä mitään uutta tulopuolelle, ikuisesti ei voida ottaa. Joka tapauksessa jos jostain löysätään, se on otettava jostain muualta tämän oravanpyörän kehältä.
    Eli se ei voi olla pitkän aikavälin ratkaisu, että niukkuudesta yritetään jakaa kaikille hieman enemmän? Kommunistit ovat tätä jo kokeilleet ja missään se ei vielä ole onnistunut.

    Todellisuudessa vain silloin voidaan vaatia itselle enemmän(pienempää omaa osuutta), mikäli sisään saadaan uutta jaettavaa enemmän.
    Eli vain niukkuutta jakamalla ja samaa rahaa taskusta toiseen riitelemällä siirtäen, ei kukaan voita, vaan aina kun hetken oikeaa kättä lämmittää, vasenta alkaa pakastaa.
    Ainoa todellinen keino, jolla myös kilpailijat voivat vaatia ja saada pienempiä kilpailumaksuja, on pyörittää lajia joka on myös muiden kuin kilpailijoiden itsensä mielestä juuri tässä päivässä kiinnostava ja ”mediaseksikäs”.
    Se mitä laji on ollut joskus ja miten ”asiat on aina tehty”, ei todellakaan ole mikään resepti menestyä tässä hetkessä.
    Se mitä Drag Racing oli Suomessa kultaisella 80-luvulla, ei samalla reseptillä toimi takuuvarmasti v.-2017.

    Taas tullaan tähän ”tuotteistamiseen”, joka käytännössä tarkoittaa sitä että lajin on oltava sellainen mikä kiinnostaa koko ikänsä somemaailmassa elänyttä sukupolvea ja sukupolvea joka korkeintaan heilui isänsä killuttimissa Motoparkin avauskisassa.
    Se vain on niin että muutosta on vaikea saada aikaan, koska niin kovin helposti nähdään että jokainen muutos on pois juuri minulta ja minun tontilta.
    Ei siis nähdä metsää puilta, eli sitä että jos laji voi hyvin ja kasvaa, se sataa 100% varmuudella myös omaan laariin.
    Laji kuin laji ajan myötä korruptoituu palvelemaan vain yksittäisten kilpailijoiden/”kuppikuntien” yhä pienempiä etuja, samalla kun koko lajin tulevaisuushorisontti katoaa näkyvistä.
    Tämä aivan yleinen ongelma pitäisi yhteisesti pystyä tiedostamaan ja pyrkiä rakentamaan päätöksiä enemmän laji kokonaisuutena edellä.

    ”Ankeuttaminen” on yksi negatiivinen ja taakse päin vievä prosessi, jolla kuvitelllaan että ”suojellaan” jotakin pyhää, ”lajille pyhää”, vaikka itse asiassa juuri se on prosessi millä lajin sisäinen kehittyminen ja päivittyminen uuteen aikakauteen katkaistaan.
    ”Ankeuttamisen” prosessiin kuuluu juuri keskittyminen niukkuuden jakamiseen ja pienien omien eturistiriitojen ajaminen, vaikka maailma ympärillä kutistuu kasvavaa tahtia.
    On selvää että eturistiriitoja on ja että ne kuuluu kaikkeen missä kilpaillaan, mutta ne pitäisi osata pitää aina toisarvoisina asioina suhteessa isoon kuvaan.

    Eli, onko meillä sellainen tuote joka on kiinnostava niin katsojien kuin mediankin näkökulmasta?
    Kyllä, tätä pitää kuitenkin kysyä ihan ensin, mikäli halutaan maksaa pienempiä osallistumismaksuja ilman niukkuuden jakamista?
    Kiinnostaako tarjottava tuote myös muita kuin vain siinä kilpailevia ja ollaanko vastauksessa vilpittömiä?
    Minkä suuntainen vastaus saataisiin vaikkapa ensi kesän aikana sillä, että kaikille kilpailupaikoille järjestetään keskeiselle paikalle isot palautelaatikot ja niistä kesän lopulla kaivetaan tuhannet kilpailijoiden kuin katsojien jätttämät palautteet?
    Mikäli äänestys pystyttäisiin järjestämään myös ne huomioiden jotka eivät tulleet kisapaikalle lainkaan, minkälaisen vastauksen saisimme niistä korteista?
    Minkälaista kisaamista ja minkälaisia autoja se suuri yleisö haluaisi nähdä ja mikä ylittää kynnyksen maksaa kisalippu paikanpäälle (jotta meillä taas kerran olisi jaettavaa myös kilpailijoille)?
    Mikäli se kynnys saadaan matalammaksi, on meillä enemmän mistä jakaa ja kilpailumaksut voidaan vaikka poistaa kokonaan. Oikein hyvin kun menee, niin kilpailijoille voidaan jopa maksaa jotakin (heitä se maksava yleisö kuitenkin tulee katsomaan, ei tyhjää rataa).

    Ok myönnän, spekulaatiota, mutta se mikä on aina täysin varma mittari lajin kiinnostavuudesta, on katsojamäärien ja sitä kautta yhteistyökumppanien määrän kehittyminen. Joko ylös tai alaspäin.
    Tyhmyyden merkki on se, että toistetaan samaa jo käytettyä metodia uudelleen ja uudelleen ja kuitenkin toivotaan erilaista lopputulosta?
     
    Muokattu: 9.11.2017
    MadMike tykkää tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei mun tarkoitus ole vittuilla sulle GS millään tasolla. Jos koet sen niin, niin ajatuksemme ei vaan kohtaa siinä asiassa.

    Se mikä mulla on, on historia, ja se mitä siellä on nähnyt, kokenut ja tuntenut. Oon ollut itse joskus pyynnöstä ajamassa jotain sääntöjä ja tiedän mitä niskaansa visioinnista saa, oon ollut asioita toimittamassa, ja ajamassa enempi vähempi vuodesta 1988.

    Sinä aikana on vihkimävarmasti selvinnyt yks asia, et ne ihmiset jotka ei aja nyt ja sanoo et jos.., niin ne ei aja sittenkään. Ihan joka ainut jossittelija niiistä jossittelee edelleen. Ja siitä seuraa mun yksinkertasessa ajatusmaailmassa et mikäli et aja, niin turpa kii. Näytä ensin et kykenet edes sen ensimmäiäsen askeleen ottamaan, hommaamaan vaikka lisenssin ja tule sitten kertomaan mielipitees ja vaikuttamaan. En edelleenkään tässä puhu susta, vaan yleisesti.

    Joulukuun alussa pitäis olla kokous ryhmäedustajille ja sinne olen kyynärpäät ryskyen itseni tunkemassa, kuulostelemaan mikä on systeemeistä ja toimintamalleista tahtotila kattojärjestön puolelta. Kuten sanottu, kevääseen asti olen valmis täs "virassa" toimimaan, ja jälkeenkin ehkä jos se sopivaks nähdään ja jos kattojärjestö ottaa ryhmäedustuksen vakavissaan. Se olis mun mielestä molemminpuoleinen etu.

    Mut kuten sanoin, mä yritän parhaan kykyni mukaan edustaa ja ajaa street kilpailijoiden esille tuomaa konsensusta. Mun kykyni, tahtoni ja aikani on rajalliset siinä missä muillakin, ja jos vaan joku kokee et sen voi tehdä paremmin ja viisaammin niin silloin täytyy itsensä peliin laittaa. Sellaisia ihan varmasti on olemassa.
     
    MadMike tykkää tästä.
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    GS, oletko ollut FHRA:n kokouksissa? Oletko koskaan kuulunut street ryhmään, joko sen postituslistaan tai facessa? Ei raha-asiat useinkaan ole sinänsä mitään kiukuttelua, vaan priorisointia. Jos on X-määrä käytettävissä asioihin, niin varsin monella perheellisellä voidaan nähdä rahalle perheen kannalta mielekäämppäkin käyttöä kuin viikonloopu motoparkin hiekkadyyneillä.

    Mikään ei estä asioista spekuloimasta täällä, mut aika moni ei anna tälle pasltalle erinäisistä syistä mitään arvoa. En varmaan itse ole niistä syistä vähäisin. Mut ne oikeet vaikutuskanavat on muualla, fyyran keskustelussa, siel faceryhmässä, ja ryhmän postituslistassa.... jost mul ehkä on vielä joku osoitelista olemassa..., jonka ajantasolla olo on ...., mut laitan jossain vaiheessa tännekin tarjolle osoitteen mihin toiveita voi lähettää.

    Ja käytännössähän se tapahtuu niin että esittää ideansa koko ryhmälle ja pyytää joko julkista palautetta tai palautetta ryhmäedustajalle, joka sen sitte anonyymisti ryhmälle esittelee. Sielt ehkä tulee pari vastausta tai sit ei. Sit jos asia vaikuttaa kiinnostusta herättävältä niin se laitetaan esityslistalle joka käsitellään ryhmäkokouksessa, ja jos se asian hyväksyy niin sitten toimitetaan eteenpäin.

    Samoin, jos FHRA:lla sattuis olemaan jotain tiedotettavaa kuljettajille, tai jotain omaehtoista muutosta tiedossa, niin se alistettais ryhmäläisten kommentoitavaks ennen päätöstä. En tiedä onko joillain muita parempia tomintamalleja mut mun mielestä suunnilleen tolla lailla asioiden pitäis kulkea.
     
    JuhaKuu tykkää tästä.
  20. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Tohon GS hommaan on helppo ratkaisu. Hommaa tohon Fyyran street sarjaan ryhmä sponssi ja palkintoraha 10.000e per kisa, varmasti tulee kuskeja ja sitä myöten yleisöä kun vermeet vaan kovenee ja hillon jahtaajat . Toivottavasti näen unta koko topikista. Ja jos en niin aika kaivaa popparit ja rommikola nenän eteen sillä tämä on pohjaton suo.
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!