Ruiskua kaasarin tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotten, 10.11.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Eli nyt taas on perse niin sanotusti auki!
    Etukäteis haaveiluja, VAI onko?

    Elikkä, reilu tonnin ruisku setti, kaasarin tilalle, piuhat koneeseen (läppäri) saa säädettyä vaik mitä? Mut et siellä vissiin on älyä, nii seokset ois kohillaan koko ajan?
    Toki jotain hyötyä on, mut realisesti? Kuitenkin 4numeroo euroja?

    Esimerkkinä, miun kaasujalka 8. Litr koneeseen keski kulutus yli 30litr
    No okei 36!
    Matkaajoa noin GPS 90km/h
    Mut kaupungissa pitää välillä karstoja ottaa pois!? Eikä valoissa madella kuitenkaan!

    Eli hyödyt, ruiskulle? -kannattaako?
     
    Muokattu: 14.11.2017
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onko siinä kaasarissa varmasti kaikki ok? Maantiellä pitäis kuitenkin mennä reilusti pienemmällä kulutuksella, perävälitys on kuitenkin harva (jos sitä ei ole vaihdettu).

    Ajelin aamulla vähän aikaa sun perässä ja kyllä sieltä sellaista katkua tuli perästä, että saattaa käydä vähän rikkaalla:).

    Tosi matala on sun autos.
     
    Rotten tykkää tästä.
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    Juu, täytyy käydä säädättää, menee keväälle, amw
    maantiellä voi mennäkkin ja pitäis? Mut on sitä kaupunki ajoa myös ja välillä pitää sitä nilkkaa suoristaa! :p
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Perävälläri 3.83 oli aavikko perä, mut edellinen omistaja ei tykännyt, kun mummot veti rollaattorilla ohi lähdöissä!:(
     
  5. stealth

    stealth Gearhead

    Jos haluat panostaa tekniikkaan ja toimivuuteen, samalla vähentää kulutusta OK.
    jotta saisit kaiken hyödyn irti niin, sytty kans ohjatuksi. Sillä kaasarilla heitetään kuikkaa kun tehdään ruisku muutos. Itse en enää leiki kaasarileikkejä kun korkeintaan pussihousut jalassa:p
     
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Elikkä? :oops:
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei mopuristi satu tänää kohta olee kylillä baarissa? Ois kiva naamatusten jutella autoista ja jauhaa paskaa?!
     
  8. stealth

    stealth Gearhead

    Laita ruisku, ja kattele jos saisit siihen boxi ohjatun sytyn. saattaa tulla myös lisää ruutia+ei enää gaso haise kun kylmä käynnistyksessä.
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mie oon aika noobi näissä! Eli kaasari kokonaan pois? Uus imusarja? Suuttimet?? Ym...
    Kone siis 440 stroukattu 493
    Mitä kustantaa tuommoinen??
    Se ois ollut 1300€ ruisku systeemi suoraan kaasarin päälle, kaikkineen osineen!?
    Hyvä vai huono juttu?
     
  10. stealth

    stealth Gearhead

  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei se ruisku ole mikään ihmeitten tekijä jos muuten kone on huono. Ihan samaan se suunnilles menee molemmilla jos molemmat toimii. Ruiskulla voi joku 5 heppaa tai vastaavaa saada lisää tai sit ei. Se on vaan enempi et tykkääkö läppärillä vai suuttimilla säätää.

    Itte tutkisin et miks vie noin paljon, onko puristuksia, jakopää, bensapaineet, kaasarin kunto, jarrut yms. Jollei ole kaikkea tarkastettu voi olla että oot pistäny sen nelinumeroisen luvun ruiskuun ja sit huomaatkin että auto vie ihan saman kun ennenkin kun joku mäntä halki tai vastaavaa.
     
    Rotten tykkää tästä.
  12. stealth

    stealth Gearhead

    Riippuen systeemistä hyvä juttu, tuskin enää kaasaria tarvit. Mun mielipide on että kaasarit autokäytössä saa jäädä historian hämäriin.
     
  13. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Rotten tykkää tästä.
  14. stealth

    stealth Gearhead

    Rotten tykkää tästä.
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Pitäis olla tekniikan aika ookoo!-8000 ajettu silverallon tekemisen jälkeen,
    Lähtee kyllä tarvittaessa jnee!
    No sit ois joku jota oikeesti kiinnostais kattoo x määrällä rahaa, et Onks tuossa vikaa vai onko pelkästään miun kaasu jalassa ongelma?
    Monacon kulutusta itkenyt myös, mut siin ei kumi laulanut!
    Eikä miuta haittaa tuo kulutus, jos kaikki on ookoo ja se vaan on sitä! :p
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tollaset ihme kaasariruiskut on ihan yhtä museokamaa mitä kaasaritkin, ei mitään järkeä. Ainut järkevä on 8 piste ruisku jos jotain hyötyäkin tahtoo eikä vaan polttaa rahaa.
     
  17. stealth

    stealth Gearhead

    No, itte jos noita ruiskupaketteja olis ollu abaut 20 sitte niin toki olisin laittanu, nuo kaasari rääpimiset on perseestä, ruiskun helppouteen verrattuna ja pitää kyllä olla tosipaska kone jotta se söis hyödyn pois.
     
    Rotten tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Alota vaikka siittä että tunkkaat auton ylös ja katot et laahaako joku jarru tai kuumeneeko ajossa.

    Sit hommaa jostain puristuspainemittari ja kato et kutakuinki kaikissa pytyissä olis samat lukemat. Onko sul ylivaihdeloota? Aika paljon varvia koneessa jos perä noin tihu mikä tietty voi tehä kulutusta.
     
    Rotten tykkää tästä.
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    No tästä halusinkin keskustelua! Puolesta vastaan!?
    Yhen sanominen ei riitä, suuntaan toiseen, se kuka osaa perustella parhaiten, kommentilla on suurempi merkitys, kuin juupas eipäs!

    Sama et mie sanon kokemuksen rintaäänellä, 8litranen vie vähintään 35 satasella ja jos ostat, nii varaudu 45 lukemiin!??
     
  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei oi oodeetä!
     

Kerro tästä muillekin!